דו"ח: 84% מהמנמ"רים בארגונים רואים בהשקעות במובייל תנאי קריטי להתקרבות ללקוחותיהם

חוקרי יבמ מציעים בדו"ח קווים מנחים והמלצות לארגונים המעוניינים לנצל את מלוא הפוטנציאל של יישומי מובייל ארגוני ● ד"ר דניאל ילין, מנהל מעבדת התוכנה של יבמ בישראל: "יש לבחון כיצד עתיד השילוב בין מכשירי מובייל לניתוח אנליטי קוגניטיבי לשנות לחלוטין את האופן שבו אנחנו עובדים"

ד"ר דניאל ילין, מנהל מעבדת התוכנה של יבמ בישראל והמוביל העולמי של הפיתוח למובייל בחברה

84% ממנהלי המיחשוב בארגונים רואים בהשקעות בתחום המובייל תנאי קריטי להתקרבות אל לקוחותיהם – כך עולה מדו"ח חדש של יבמ (IBM).

הדו"ח, הנושא את הכותרת "הארגון האינדיבידואלי – כיצד המובייל מגדיר מחדש את העסק", פורסם על ידי מכון יבמ לערך עסקי (IBM Institute for Business Value). הוא מציע קווים מנחים והמלצות לארגונים המעוניינים לנצל את מלוא הפוטנציאל של יישומי מובייל ארגוני. זאת, באמצעות העצמת עובדיהם, שמושגת בעזרת כלים הנדרשים על מנת לקבל החלטות טובות יותר, לעבוד בשיתוף פעולה ולקדם חדשנות ושינוי בדרכים חדשות לחלוטין.

בדו"ח מתוות הדרכים בהן מאפשרת אסטרטגיית מובייל מונחית ניתוח אנליטי להגדיר מחדש את העסק – וכיצד לבצע את העבודה בתחום זה. החוקרים מצביעים על העובדה לפיה על אף שארגונים רבים מכירים בפוטנציאל ההשפעה של המובייל, רק מעטים כבר הניחו את היסודות המאפשרים להם למצות את מלוא עוצמת המובייל והניתוח האנליטי.

כך, עולה מהדו"ח כי 94% ממנהלי השיווק מדרגים אפליקציות מובייל כרכיב חיוני לתוכניות השיווק הדיגיטלי שלהם. "בעוד חברי ההנהלה הבכירה נוטים יותר לשקול יישומי מובייל עם הפנים ללקוחות", קובעים המחברים, "הרי שההזדמנות העסקית הגדולה יותר והסיכוי הגדול יותר להשפעה נמצאים בסביבה התוך ארגונית, ובסיכויי המובייל להשפיע על אופן העבודה של אנשים בארגון, לקדם שיתוף פעולה וחדשנות".

ד"ר דניאל ילין, מנהל מעבדת התוכנה של יבמ בישראל והמוביל העולמי של הפיתוח למובייל בחברה, אמר לאנשים ומחשבים כי "רוב השימוש הארגוני במובייל, עד היום, היה מוגבל לטיפול בדואר אלקטרוני, יומני פגישות והודעות מיידיות. עתה, יש לבחון כיצד עתיד השילוב בין מכשירי מובייל לניתוח אנליטי קוגניטיבי לשנות לחלוטין את האופן שבו אנחנו עובדים, את דפוסי הפעולה של תחומי המשק והתעשייה, ואת ביצועיהן של חברות בכל שוק ומגזר". לדברי ד"ר ילין, "התנעת השינוי הזה דורשת מנהיגים עסקיים, המסוגלים להגדיר כיצד תיראה הדרך – ומובילים ביישום ובביצוע, שיתניעו את הפעולה".

הוא הוסיף כי "הארגונים המתקדמים ביותר בעולם המובייל משתמשים בו כחלק מהותי באסטרטגיה שלהם. לדוגמה, שימוש במאפייני הקשר של המכשיר הנייד – למשל, מיקום – מאפשר להפנות מידע ומשימות לאנשים הנכונים בארגון, בזמן ובמקום הנכונים, ולהגיב מהר יותר למצבים אפשריים שונים. כך ניתן לאסוף מידע מדויק יותר, בזמן אמת, ולסייע לארגון בקבלת החלטות מושכלות וטובות יותר".

על פי המחקר, קידום הארגון מבוסס המובייל מחייב תשתיות יציבות המשלבות רכיבים בסיסיים. בהיבט האבטחה, קובעים מחבריו כי "יש ליישם מדיניות ניהול מרכזי של מכשירי מובייל וכלי אבטחה הנדרשים, על מנת להתמודד עם ריבוי הפלטפורמות, כתוצאה ממדיניות BYOD".

שורה של המלצות

עוד מציינים מחברי הדו"ח כי יש לצמצם את רמת הסיבוך והמורכבות ברשתות מובייל, העובדות במתכונת של "מקושר תמיד", וכי צריך לגבש ארכיטקטורות גמישות, שמאפשרות לשלב בקלות רכיבים משתנים בתכיפות גבוהה.

מחברי הדו"ח ממליצים להתייחס להיבט העמידות: "יש לתכנן את הרשת במתכונת שתאפשר לה להתמודד עם נפילות וכשלים, באמצעות תוכניות התאוששות, ולהבטיח תיאום בין עקרונות המדיניות במערכת לערכים ולצרכים הארגוניים".

לגבי מימד הניהול והתזמור ממליצים מחברי הדו"ח "לאמץ פתרונות ניתנים לשילוב, קישור והחלפה קלה. אלה יבטיחו רמה גבוהה של יעילות ויאפשרו לארגון ולעובדים הפועלים בו – כל אחד בפני עצמו, לשלב ולקשר מחדש במהירות מגוון רחב של יישומים וזרמי נתונים, המבוססים על נסיבות אמיתיות".

"ארגונים נדרשים לאמץ את התובנות והמסקנות הנולדות בתהליכי ניתוח אנליטי, שיאפשרו להם להציג תגובה טובה יותר לשינויים וללמוד תוך כדי תנועה. זאת, על מנת להציג המלצות המבוססות על תחזיות מושכלות ולקבל החלטות טובות יותר", כתבו מחברי הדו"ח.

לאחר הנחת התשתיות והיסודות למדיניות מובייל כלל-ארגונית הם מציעים סדרה בת חמישה צעדים לקידום האסטרטגיה הזאת, ובכללם פיתוח "מפות דרכים" שיתארו את דפוסי האינטראקציה בין עובדים ומשתמשים. השלבים האלה מהווים ניסוי בתנאי אמת, אותו ניתן לשפר ולהרחיב בהתבסס על חוויות העובדים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים