כרמי גילון עובר לסייבר: "זה תחום מסקרן שמאתגר אותי"

ראש השב"כ לשעבר מונה ליו"ר דירקטוריון סייטג'יק, חברה שמנתחת עבור ארגונים איומי סייבר ומציעה להם איך להתמודד אתם ● בראיון לאנשים ומחשבים הוא מספר על ההתעניינות שלו בתחום ומבטיח להיות יו"ר פעיל

"תחום הסייבר מסקרן אותי כבר הרבה זמן. עסקתי באבטחת מידע בשב"כ, אולם בוורסיה הישנה שלה, ומעניין אותי ללמוד את התחום כיום ולתרום מהיכולת ומהידע שלי. לכן החלטתי להצטרף אליו", כך אמר כרמי גילון, לשעבר ראש השב"כ, בראיון לאנשים ומחשבים. גילון מונה באחרונה לתפקיד יו"ר דירקטוריון סייטג'יק (Cytegic), שמציעה מערכת לניתוח מודיעין והערכת סיכונים בתחום אבטחת המידע, ויהיה בין הדוברים הבולטים בכנס Infosec 2014 של אנשים ומחשבים, שיתקיים מחר (ה').

המערכת של סייטג'יק מנתחת מודיעין אודות איומי סייבר ומציגה לארגונים תמונת מצב וכן המלצות ופתרונות להתמודדות עם האיום. היא עושה זאת תוך שקלול פרופיל החברה, מיקומה הגיאוגרפי וההשתייכות הסקטוריאלית שלה. סייטג'יק הוקמה בראשית 2012 על ידי שי זנדני, שעמד בראש החברה הבת של PwC בישראל והקים בשנות ה-90 את תחום לוחמת המידע בחיל האוויר, ואלון קפלן, ששימש בעבר כבעל חברת ייעוץ אסטרטגי בארץ ובעולם. החברה מעסיקה 10 עובדים ויושבת ברחובות. בין לקוחותיה נמנים בנק לאומי, אמדוקס ו-PwC .

גילון סיפר ש-"הגעתי לסייטג'יק באופן מקרי, דרך אחד המשקיעים בחברה, שסיפר לי עליה ועורר את סקרנותי. הוא הציע לי להיפגש עם זנדני וקפלן, מייסדי החברה ובעלי רקורד עשיר בתחומי הסייבר והאבטחה. בפגישה ביני לבינם נוצר קליק ונוכחנו לדעת שאנחנו בעצם 'מוצרים משלימים', שחיבור של מה שכל אחד מאיתנו מביא יכול ליצור משהו מעניין".

"איום הסייבר מאוד מעניין חברות רבות, אבל העלויות מאוד גבוהות וקבלת ההחלטה מה מתאים לכל חברה וגוף היא קשה", הוסיף. "מה שסייטג'יק עושה ומוצא חן בעיניי הוא חיבור של התוכנה עם הידע. החברה יוצרת אינטגרציה בין ניתוח סיכונים, תחום שאני יכול לתרום לו הרבה, ליכולת התקציבית של הלקוח, וליצור כתוצאה מכך מערכת שתהיה אינטגרטיבית ותיתן לו את המענה האופטימלי".

גילון העיד על החברה כי "אנחנו יודעים להציע את החליפה הכי מתאימה. יש אחד שהולך לחייט בלונדון ואחד לחייט בעזה. אנחנו אותו חייט בלונדון".

מה תיצוק לתוך התפקיד שלך?
"אהיה יו"ר פעיל ולא רק אנהל ישיבות. אני מתכוון גם לגייס משקיעים ולהיות שותף לסיעור המוחות עם כל לקוח, כדי למצוא את החבילה שמתאימה לו".

האם סייטג'יק עובדת גם עם גופים ביטחוניים או משרדי ממשלה, אותם אתה מכיר מעברך?
"נכון להיום – לא. החברה לא קשורה לגופים ביטחוניים, היא פועלת יותר במגזר הפרטי. אני רוצה לציין שאינני בא למקום שלא חרשו בו ולא זרעו אותו. החברה פעילה ומנהלים אותה אנשים מאוד מנוסים".

על דבריו מחר בכנס InfoSec 2014 אמר ראש השב"כ לשעבר כי "אני מאוד נרגש. תהיה לי שם בפעם הראשונה אפשרות לעמוד על הבמה ולדבר לא על טרור או תג מחיר, אלא על תחום שחדש עבורי ומאתגר אותי".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים