מאיה קומרוב, בלאט-לפידות: "ארגונים שלא ישתנו, לא ישרדו עסקית"

"זוהי תקופה מרגשת: האתגרים זהים לאלו שהיו בעבר, אולם כיום התשובות לשאלות דוגמת 'כיצד משפרים את חווית הלקוח' כוללות היבטים טכנולוגיים טובים וממוקדים יותר", אמרה מנכ"לית החברה ● נתן גביש, Salesforce.com ישראל: "קצב הגידול הוא עצום, החברה תעבור את רף אלף הלקוחות כבר בחודש הבא"

"ארגונים נדרשים לחשוב על הלקוחות שלהם באופן חדש ושונה לגמרי. אם הם לא יעשו שינוי זה, ולא יהיו מחוברים ללקוחות באופן הדוק יותר – הם יאבדו לקוחות במהירות ולא ישרדו עסקית", כך אמרה מאיה קומרוב, מנכ"לית בלאט לפידות, שותפת זהב של Salesforce.com בישראל.

קומרוב דיברה בפתח כנס הלקוחות השנתי הנערך זו השנה החמישית, שערכה בלאט לפידות, נציגת Salesforce.com בישראל, ובהפקת אנשים ומחשבים. האירוע נשא את הכותרת "הפוך לחברה מוכוונת לקוח" והתקיים היום (ג') במלון דיוויד אינטרקונטיננטל תל אביב. העיתונאי לובו ויזנר הנחה את הכנס, בו השתתפו יותר מ-500 לקוחות ושותפים עסקיים של החברה ובמהלכו הוצגו החידושים האחרונים מבית Salesforce.com, אשר הושקו בכנס העולמי של החברה, שהתקיים בחודש שעבר בסן פרנסיסקו.

"אנו נמצאים בתקופה מרגשת", אמרה קומרוב. "אנו נמצאים בעולם משתנה, ולכן אנחנו הולכים לחשוב באופן שונה לחלוטין. מזה כבר שני עשורים ארגונים שואלים את עצמם מה היא הדרך הנכונה לנהל את הקשר עם הלקוח, מהי הדרך הטובה לשימור לקוח וכיצד ניתן לשפר את חוויית הלקוח. השאלות לא השתנו בחלוף השנים, אולם כיום יש תשובות טובות וממוקדות יותר, המשלבות בין היבטים טכנולוגיים ועסקיים".


"זוהי תקופה מרגשת". מאיה קומרוב, מנכ"לית בלאט לפידות, שותפת זהב של Salesforce.com בישראל. צילום ועריכת וידיאו: ליאור רובינשטיין

לדבריה, "אני אוהבת סודה ולכן אני לקוחה של סודה סטרים. אלא שאני מתבאסת כאשר אני באה ללחוץ על המכשיר ונגמר לי הגז במיכל. תחשבו כמה נחמד היה יכול להיות לו הייתי לוחצת על הכפתור, מתחברת למרכז השירות של סודה ומבקשת לשלוח לי מיכל גז חדש. יתרה מזאת: כמה נחמד היה לו נציגי השירות של סודה סטרים היו פונים אלי יום בטרם המיכל נגמר, מודיעים לי כי הוא הולך להיגמר בקרוב ושואלים אותי האם אני רוצה מיכל חדש".

הדרישה הזו, לדבריה, עתידה להתממש במהרה. "מדובר בעולם חדש של הזדמנויות עסקיות. סודה סטרים כבר נמצאת שם, היא הולכת צעד אחד צעד על מנת להתחבר ללקוחות. כך גם כל ארגון וארגון נדרש לעשות: להתבונן ולחשוב על הלקוחות בדרך חדשה לחלוטין. הלקוחות הם בעלי רצונות ודרישות, הם רוצים להתחבר בכל מקום, ונדרש לעבד רצונות ודרישות אלו. לבלאט לפידות ול-Salesforce.com יש את הכלים והניסיון לעבור את המהפכה משני צדדיה – העסקי והטכנולוגי".

קצב גידול מטורף
נתן גביש, סמנכ"ל פיתוח עסקי ב-Salesforce.com ישראל ומוביל את פעילות החברה בארץ מזה שמונה שנים, עמד על ההתפתחות של החברה בשוק המקומי. "בסוף שנת 2005, היו לחברה פחות מ-10 לקוחות. בינואר 2014 נחצה את רף אלף הלקוחות בישראל. קצב גידול הלקוחות הוא עצום – פי 90 בשמונה שנים, ויותר מ-100 לקוחות חדשים מדי שנה. זאת לצד לקוחות קיימים, שמרחיבים את השימוש לעוד משתמשים ועוד מודולים ושדרוגים".

נתן גביש, סמנכ"ל פיתוח עסקי ב-Salesforce.com ישראל. צילום: קובי קנטורגביש הציג את מודל התרומה לקהילה, אותו הגה לפני 15 שנים מארק בניוף, מייסד החברה. מדובר במודל 1:1:1, לפיו 1% מהמוצרים, 1% מההכנסות ו-1% מזמן העבודה נתרמים לקהילה. כך, אמר גביש, 20 אלף מלכ"רים מסתייעים במערכות החברה, עם פתרונות בשווי 53 מיליון דולר, אשר קיבלו 530 אלף שעות עבודה של תמיכה במערכות על ידי עובדי החברה.

בישראל, נעזרים במערכות Salesforce.com כ-250 מלכ"רים. הגדול מביניהם הוא הסוכנות היהודית, מלכ"ר גלובלי. הוא סיים בציינו כי "כשהתחלנו, התבססנו במגזר ההיי-טק, שכן למערכת עוד לא היה גיור. כיום יש לה תמיכה מלאה בעברית. בסוף 2005 לא חלמנו על מו"פ מקומי, ומזה שנתיים יש לנו מרכזי מו"פ מקומיים: האחד עוסק בהצפנה והשני בכריית מידע. בכנס האחרון של החברה השתתפו יותר מ-130 אלף איש, מתוכם יותר מ-100 מישראל. התחלנו ב-2005 עם שותפה אחת, כיום יש לחברה שש שותפות – ובלאט לפידות היא הגדולה שבהן".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מודי

    גב' קומרוב הדוגמה שנתת על סודה סרים אינה רלוונטית, הטכנולוגיה קיימת כבר מזמן, הכוונה שמכשירים ביתיים מסוגלים להתחבר לאינטרנט כדוגמת מקרר שיודע לבדוק מה אנחנו צורכים ולהתריע על כך מבעוד מועד קיימת. אבל העלויות של תוספות למכשירים אלו אינן זולות. האם הציבור הצרכני מוכן לשלם על כך? לא בטוח? כמו הטכנולוגיה של בית חכם: להפעיל את המזגן או דוד החימום לפני שאני מגיע הביתה דרך הטלפון קיימת מזה זמן רב, הדגים זאת אפי ארזי ז"ל מייסד סאיטקס כאשר עשו עליו תוכנית לפני 10 שנים , הוא הדגים כיצד דרך הטלפון הוא מדליק את הדוד החשמלי ומפעיל את המזגן דרך הטלפון הסלולארי שלו מהאוטו וזה היה דגם של טלפון מהדגמים הראשונים. עלויות זה שם המשחק היום ולא רק לעשירים אלה להמונים

  2. עדי ניהול בן גוריון

    כל כך נכון! חייב לחול שינוי משמעותי בתפיסה בכל הקשור למתן שירות של חברות בארץ.

אירועים קרובים