מארק הרד, אורקל: "לא איחרנו את הרכבת; היינו ב-In-Memory לפני ש-HANA בכלל היתה קיימת"

"אני לא רוצה שמישהו יחשוב שהפעם הראשונה שבה אורקל הציעה In-Memory היתה בהכרזה שערכנו אתמול", אמר הרד בתשובה לשאלת אנשים ומחשבים שהופנתה אליו בנושא ● הוא התייחס להכרזה על יכולות ה-In-Memory החדשות של אורקל, ואמר כי "כשבסיס נתונים רץ פי 100 מהר יותר, העלויות שלך יורדות במאית. זה עד כדי כך פשוט"

24/09/2013 03:58
מארק הרד, מנכ"ל משותף באורקל. צילום: פלי הנמר

"לא איחרנו את רכבת ה-In-Memory ולא הגענו למסיבה באיחור. אורקל (Oracle) היתה ב-In-Memory לפני ש-HANA בכלל היתה קיימת", כך אמר אמש (ב') מארק הרד, נשיא אורקל העולמית. הרד אמר את הדברים בתשובה לשאלת אנשים ומחשבים בנושא, שהופנתה אליו במסיבת עיתונאים קצרה שערך ב-Oracle Open World 2013 – כנס הענק השנתי של אורקל בסן פרנסיסקו.

"אני לא רוצה שמישהו יחשוב שהפעם הראשונה שבה אורקל הציעה In-Memory היתה בהכרזה שערכנו אתמול", אמר הרד לאנשים ומחשבים. "ב-אקסהדטה (Exadata) אנחנו מציעים היום זיכרון בנפח 26 טרה-בייט, מתוכם 4 טרה-בייט של DRAM ו-22 טרה-בייט של פלאש. רק ב-אקסהליטיקס (Exalytics) לבדה אנחנו מציעים 4 טרה-בייט של זיכרון. אנחנו היינו ב-In-Memory לפני ש-HANA היתה מוצר".

מוקדם יותר פתח הרד את יומו השני של Oracle Open World 2013, ונשא את הנאום המרכזי בו. הוא ציין, כי לאירוע השנה הגיעו 60 אלף משתתפים וחזר והדגיש, כי באורקל סופרים כל משתתף רק פעם אחת – רמז לכנסים אחרים שמתהדרים במספר משתתפים גדול יותר.

"בואו נדבר על Big Data", אמר הרד בהרצאתו. "שישה מיליארד מכשירים מחוברים היום לאינטרנט, רובם מחוברים על ידי בני אדם שמשתמשים בהם מדי יום. המגמה הזו, שמכונה The Internet of Things, תיצור המון מידע. הרים של מידע. אני לא יודע להגיד לכם בכמה מידע מדובר בדיוק, אבל מדובר בהמון המון המון מידע".


צילום ועריכת וידיאו: אור יעקב

"בואו נדבר במספרים", אמר. "אחד הבנקים הגדולים ביותר בארצות הבנקים מאחסן כיום כ-300 פטה-בייט של מידע. הגידול השנתי הממוצע עומד על 30% עד 40%. כדי להקל על החשבון, בואו נעגל את התוצאה ונקבע שמדובר בגידול של 100 פטה-בייט בשנה. אנחנו יודעים שאותו הבנק משקיע 7,000 דולר באחסון, טיפול ותחזוקה של כל טרה-בייט. בחישוב פשוט, מדובר בגידול של 700 מיליון דולרים בשנה. אני לא יודע מה איתכם, אבל אני לא הייתי רוצה להיות איש ה-IT שנכנס ללשכת המנכ"ל ומבקש 700 מיליון דולרים בשנה רק בשביל לאחסן את המידע. אני מעריך שהפגישה הזו לא תהיה מוצלחת במיוחד…".

לדבריו, "לארי אליסון דיבר אתמול על ביצועים, אבל הביצועים הללו טומנים בחובם גם עלויות. כשבסיס נתונים רץ פי 100 מהר יותר, העלויות שלך יורדות במאית. זה עד כדי כך פשוט. זו האסטרטגיה שלנו – לסייע ללקוחות שלנו לעשות הכל מהר יותר, כדי להיות יעילים יותר, טובים יותר וזריזים יותר, ובכך להקטין את העלויות באופן משמעותי".

הלקוח של מחר
"הרישות החברתי הפך למגמה ענקית בכל העולם", ציין הרד. "אני, כגוף מכירות, כבר לא שולט ביחסים שלי עם הלקוח. כשלמדתי מנהל עסקים באוניברסיטה, לימדו אותי שבתור עסק, עליי לשאוף לשיעור שביעות רצון של 95% בקרב הלקוחות שלי. תמיד יהיו לקוחות לא מרוצים – לא משנה כמה טוב תהיה, אבל אותי לימדו שהעלות שתצטרך להשקיע כדי לספק את ה-5% הנותרים האלו, גבוהה מדי ביחס לתועלת".

מארק הרד, נשיא אורקל העולמית, במסיבת העיתונאים. צילום: אור יעקב

הרד מתראיין לרשת CNBC. צילום: אור יעקב

"אבל כל זה היה מזמן, לפני עלייתו של הרישות החברתי", הסביר הרד. "בעבר הייתי עובד מול הלקוח, אחד על אחד. אם ללקוח היתה בעיה, הוא היה פונה אליי והייתי מטפל בו ישירות וכך, בין היתר, מגיע לאותם 95% בשביעות רצון הלקוחות. היום, הלקוח יפרסם את המידע בטוויטר (Twitter) לפני שהוא יפנה אליי. זה אולי לא נשמע מטריד סתם כך, אבל תחשבו רגע על פוטנציאל ההרס: אם יש לי מיליון לקוחות, כ-50 אלף מתוכם כנראה לא מרוצים. אם כל אחד מהם יפרסם את הבעיה שלו בטוויטר לפני שהוא יפנה אליי, ההשלכות תהינה אדירות".

הפתרון לכך, אמר נשיא אורקל, הוא לבחור את הלקוחות שלך. "החברות שיצליחו בעתיד הן לא אלה שילמדו להתמודד עם הבעיה הזו ולפתור אותה, אלא אותן חברות שייבחרו את הלקוחות שלהן בחוכמה מבעוד מועד – וכך יימנעו מהבעיה הזו לחלוטין. זה שינוי מחשבתי ומתודולוגי, אבל יש בו הרבה מאוד היגיון".

"הצרכנים של היום מתוחכמים מאוד", ציין הרד, "אבל הצרכנים של מחר יהיו מתוחכמים פי כמה. 43% מהאמריקנים יגיעו לגיל פרישה בתשע השנים הקרובות. הם האנשים שמוציאים כסף היום. המחליפים שלהם יהיו ילדים בסטנדרטים של היום – אנשים שנולדו לתוך העידן החדש הזה. הם יהיו קהל קונים קשה הרבה יותר. הם מצפים לקבל שירות מיידי וסיפוק מיידי. אם הם לא יקבלו את זה ממך, הם ילכו למקום אחר".

באורקל סופרים כל משתתף רק פעם אחת. צילום: אור יעקב

על רקע כל המידע הזה, אמר, "בואו נסתכל רגע על האפליקציות הארגוניות. הידעתם שהגיל הממוצע של אפליקציה ארגונית בארצות הברית הוא 20 שנה? 20 שנה! זה אומר שהאפליקציה הממוצעת שנמצאת בשימוש היום פותחה ב-1993. בואו נהיה מתירנים ונעמיד פנים שמדובר רק ב-15 שנה ולא ב-20, ונניח שהאפליקציה הממוצעת פותחה ב-1998. תחשבו רגע על הטכנולוגיות שהיו זמינות לנו אז: האם האינטרנט נראה אז כמו שהוא נראה היום? ומה לגבי הטלפון הסלולרי? האם היו אז מנועי חיפוש ורשתות חברתיות? כמובן שלא. עכשיו בואו נשים את כל בקונטקסט ונחשוב על כל הדברים שהאפליקציות הארגוניות הללו מפספסות היום ועל כל הדברים שהן תפספסנה בעתיד".

המסקנה, קבע הרד, "היא שאנחנו חייבים לחדש, וזה בדיוק מה שאורקל מתכוונת לעשות. אנחנו הולכים להשקיע במקביל בשני ערוצים שמתקשרים זה עם זה: שיפור משמעותי בביצועים, לצד קיצוץ העלויות. אחד מוביל לשני, ואנחנו מתכוונים להשקיע עוד הרבה מאוד משאבים בפיתוח ושיפור הקונספט הזה".

השתתף בהכנת הידיעה: אור יעקב

הכותבים הם שליחי אנשים ומחשבים לארצות הברית

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים