ראש העיר משה סיני: "המיחשוב הוא בלתי נפרד מהפעילות הארגונית בעיריית ראש העין"

מערכת אנשים ומחשבים מלווה את מערכת הבחירות לרשויות המקומיות ומבקשת מהמועמדים לפרוש את האג'נדה שלהם בתחום ההיי-טק, החינוך המדעי ועידן הרשתות החברתיות ● והפעם, ראש עיריית ראש העין, משה סיני, ששואף להרחיב את שטחי פעילות ההיי-טק בעיר ופועל על פרויקטים חינוכיים-טכנולוגיים

ראש העין, עבור חלקים רבים בציבור, מוכרת בין היתר בזכות פארקי ההיי-טק שמקיפים אותה. שני הפארקים, המספקים תעסוקה לרבים מתושבי האזור, מהווים את אחד ממקורות ההכנסה המרכזיים של העיר.

גולת הכותרת היא פארק אפק מצפון לעיר ואזור תעשייה שני, בכניסה המערבית, על שטח של 150 דונם, שמושך אליו סטארט-אפים וחברות ותיקות. מאז הקמתם, השתנה המבנה הדמוגרפי של העיר, שכן רבים מהעובדים עברו להתגורר בסמוך למקום עבודתם. לצד אלו ניתן למצוא מבנים רבים של אנשי קבע, שבנו באזור פרויקטי נדל"ן מיוחדים. העיר עצמה משתרעת על כ-40 אלף דונם ויש בה כיום כ-40 אלף תושבים.

אך יש מי שרוצה עוד. לקראת הבחירות המקומיות, מתכנן ראש העיר משה סיני שורה של צעדים כדי להרחיב את אזורי ההיי-טק בעיר. "פרויקט לב ישראל, המתוכנן בימים אלו בצומת קאסם, יכלול קריה נוספת, גדולה ומתקדמת, אשר תשלב בתוכה גם חברות היי-טק לצד מתחמי מסחר ובילוי", אומר סיני. "כבר כיום ממוצבת ראש העין כמרכז של חברות היי-טק: פארק סיבל מארח בתוכו את נוקיה (Nokia), נטוויז'ן 013, יורוקום, One1 ועוד".

על בסיס זה מתכנן סיני – אם אכן ייבחר לקדנציה נוספת – להעצים את החינוך המדעי טכנולוגי בעיר. "אני פועל למחשב את כל בתי הספר ולקדם למידה מתוקשבת שבה המורים מגיעים לכיתה עם מחשב נייד, ומעבירים את החומרים בצורה מתוקשבת", מסביר סיני. "בנוסף, אני עמל על פרויקטים חינוכיים-טכנולוגיים הקשורים לעיר, כמו למשל תיעוד דיגיטלי של כל האתגרים בעיר המיועדים לשימור".

"פרויקט נוסף הוא הנגשת השירותים של העירייה ישירות אל בתי התושבים על ידי פיתוח טכנולוגיות ואפליקציות. המידע יגיע ישירות אל התושבים – בין אם זה על ידי טלפונים חכמים, טאבלטים או מחשבים", מפרט סיני.

כמו מתמודדים אחרים, גם סיני משלב בקמפיין הבחירות שלו פעילות ניו מדיה. כך, הוא פועל לא מעט באמצעות הרשת החברתית פייסבוק (Facebook), דרכה הוא מתקשר עם אוהדיו ומפרסם מאמרים ודעות. הוא מדגיש כי חלק גדול מפעילות העיר מתבססת על פעילות של מערכות המידע בעיר והמנמ"ר שלה. "נפוליאון אמר שהצבא צועד על קיבתו. אני אומר שללא מיחשוב, העירייה אינה יכולה לתפקד בצורה ראויה", אומר סיני.

"המיחשוב כבר מזמן אינו כלי שעיקרו לבצע פעולות אופטרטיביות, אלא חלק בלתי נפרד מהפעילות הארגונית בעירייה. כל זאת בזכות הפעילות של מחלקת ה-IT, בראשותו של יובב יהב", מסכם סיני.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים