אוניברסיטת קליפורניה תובעת את פייסבוק, וול-מארט ודיסני על הפרת זכויות יוצרים בפטנטים

האוניברסיטה טוענת שהחברות הפירו פטנטים שלה שעוסקים בטכנולוגיה אינטראקטיבית, כולל תצוגה של היפר-מדיה ותצוגה של אינטראקציה ● שניים מהפטנטים הוכרזו בעבר על ידי חבר מושבעים כלא תקפים ולכן, לא ברור כיצד האוניברסיטה תוכל לנהל את התביעה בנוגע אליהם ● מפייסבוק נמסר, כי התביעה חסרת בסיס וכי היא תילחם בה, בוול-מארט "בודקים את העניין" ובדיסני העדיפו שלא להגיב

פייסבוק, יוטיוב, זכויות יוצרים ומה שביניהם. אילוסטרציה: אימג'בנק

אוניברסיטת קליפורניה הגישה אתמול (ד') תביעה נגד פייסבוק (Facebook), וול-מארט (WalMart) ודיסני (Disney) בטענה, כי החברות הללו הפירו זכויות יוצרים בפטנטים שלה. הפטנטים עוסקים בטכנולוגיה אינטראקטיבית, כולל תצוגה של היפר-מדיה ותצוגה של אינטראקציה.

התביעה הוגשה על ידי חברת Eolas מטקסס, שהוקמה על מנת לסייע לאוניברסיטה למסחר את הפטנטים שלה ולהפיק מהם רווחים שיופנו למימון הפעילות שלה. החברה עלתה לכותרות ב-2007 לאחר שזכתה בתביעה מול מיקרוסופט (Microsoft) בסכום של 30.4 מיליון דולרים.

דובר אוניברסיטת קליפורניה אמר שלפטנטים יש ערך והם מהווים חלק מנכסי הציבור, "ולכן צריך לשלם עליהם לפי שווי הוגן, כאשר צד שלישי מנצל את נכסי האוניברסיטה למטרות רווח".

מפייסבוק נמסר שהחברה מאמינה שהתביעה נטולת בסיס וכי "נילחם בה במלוא המרץ".

וול-מארט טענה שהיא "מכבדת את זכויות הקניין הרוחני של אחרים. אנחנו מתייחסים להאשמות אלה ברצינות ובודקים את העניין".

תאגיד דיסני לא הגיב.

יצוין, כי שניים מהפטנטים בתביעות האחרונות הוכרזו לא תקפים בפברואר השנה על ידי חבר מושבעים בטקסס בתביעה נפרדת, שהגישה האוניברסיטה נגד מספר חברות, בהן אמזון (Amazon), גוגל (Google) ויאהו! (!Yahoo). לא ברור, אם כן, כיצד האוניברסיטה תוכל לנהל את התביעה הנוכחית בגין אותם פטנטים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים