פרקליטי סמסונג תקפו את תמחור הפטנטים של אפל

מומחה מטעם אפל טען שצרכנים של מכשירים חכמים מוכנים לשלם תמורת תפקודים שונים מוכנים לשלם עד 100 דולרים ● לטענתה, ממצאים אלה תומכים בעמדתה לפיה על סמסונג לשלם לה פיצויים בסכום כולל של 2.5 מיליארד דולרים בגין הפרת זכויותיה בפטנטים אלה ● הפרקליטים של סמסונג ערערו על הממצאים וטענו, כי הם חסרים

עד מומחה, שהעיד בסוף השבוע מטעם אפל (Apple) במסגרת המשפט שמתנהל בינה לבין סמסונג (Samsung), טען שצרכנים מוכנים לשלם 100 דולרים תמורת שלושה תפקודים של טלפונים חכמים שמוגנים בפטנטים של אפל.

המומחה, ג'ון האוזר, פרופסור לשיווק מ-MIT, העיד שערך באינטרנט סקר בקרב צרכנים ושאל אותם כמה יהיו מוכנים לשלם תמורת תפקודים של טלפונים חכמים, כמו גלילה וריבוי נגיעות. לטענת אפל, סמסונג מפירה את זכויותיה בפטנטים על תפקודים אלה.

לדברי פרופ' האוזר, הוא מצא שהסכום אותו מוכנים צרכנים של מחשבי לוח לשלם תמורת תפקודים אלה הוא 90 דולרים, בעוד שצרכנים של טלפונים חכמים מוכנים לשלם תמורתם אף 100 דולרים. ממצאים אלה תומכים, לכאורה, בעמדתה של אפל, שדורשת מסמסונג פיצויים בסכום כולל של 2.5 מיליארד דולרים בגין הפרת זכויותיה בפטנטים אלה.

אולם, הפרקליטים של סמסונג ערערו על הממצאים של פרופ' האוזר ועל הקשר ביניהם לבין קבלת ההחלטות בפועל על ידי הצרכנים. אחד הפרקליטים, ויליאם פרייס, תהה מדוע פרופ' האוזר לא מציין, למשל, איזה סכום מוכנים צרכנים לשלם תמורת זיכרון נוסף במחשבי לוח. זה נאלץ להודות, כי "התשובות קשורות" להחלטות של הצרכנים בפועל, אך אינן זהות להן בהכרח.

עוד העיד בסוף השבוע בוריס טקסלר, מנהל מערך הפטנטים של אפל, שהתמקד באסטרטגיית הרישוי של החברה. לדבריו, הוא יכול למנות "על אצבעות יד אחת" את מספר הפעמים שבהן התירה החברה לחברות אחרות להשתמש בפטנטים שלה על עיצוב. טקסלר לא נקב בשמן של חברות אלה.

לקראת סיומו של השבוע השני למשפט, שמתנהל בבית המשפט המחוזי בסן חוזה שבקליפורניה, התמקדו מרבית העדויות בסוגיות הטכניות הקשורות לפטנטים שבהם עוסקת התביעה. המשפט כולו אמור להימשך כשלושה שבועות.

שתי ענקיות האלקטרוניקה, שמוכרות ביחד יותר ממחצית מהטלפונים החכמים שנמכרים ברחבי העולם, מנהלות קרבות משפטיים במדינות רבות, במסגרת המערכה על השוק של המכשירים הניידים – אחד השווקים הלוהטים ביותר בעולם כיום.

על כף המאזניים מוטל משקל רב: מבחינתה של אפל, הפסד במשפט עלול למוטט את האסטרטגיה המשפטית הבינלאומית שלה, שבאמצעותה היא מנסה להילחם בבתי משפט במדינות רבות ברחבי העולם מול המכשירים המתחרים שמבוססים על מערכת ההפעלה אנדרואיד (Android) של גוגל (Google). סמסונג, לעומתה, מסתכנת בצווים שיאסרו על השיווק של מכשירי גלאקסי (Galaxy) המצליחים מתוצרתה – טלפונים חכמים ומחשבי לוח – ברבות ממדינות העולם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים