עכשיו זה סופי: EMC תרכוש את XtremIO הישראלית תמורת 450 מיליון דולרים

ענקית תשתיות המידע תבצע בקרוב את הרכישה, שפורסמה באחרונה באנשים ומחשבים ● XtremIO מפתחת מערכות אחסון המבוססות על טכנולוגיית זיכרון פלאש ● ההערכות הן שמרכז הפיתוח של XtremIO יישאר בישראל, והחברה אף מגייסת בימים אלה עובדים בארץ ● זוהי הרכישה השביעית של EMC בישראל בשנים האחרונות ● בענקית תשתיות המידע העדיפו שלא להגיב

כפי שפורסם באחרונה באנשים ומחשבים, EMC תרכוש את חברת הסטארט-אפ הישראלית XtremIO. היקף הרכישה עומד על 450 מיליון דולרים, כך נודע לאנשים ומחשבים.

XtremIO מפתחת מערכות אחסון המבוססות על טכנולוגיית זיכרון פלאש (Flash). היא מספקת מערכת שתומכת בזיכרון ומאפשרת לנצל את טכנולוגיית ה-SSD באופן מיטבי, לטובת הגברת קצב המהירות לגישה לנתונים – צורך עסקי ההולך וגדל כיום. החברה מפתחת מערכות אחסון מידע שמבוססות על כוננים קשיחים שבנויים משבבי זיכרון פלאש.

החברה הוקמה ב-2009 על ידי אריה מרגי, ממייסדי אם-סיסטמס, ירון שגב, לשעבר סמנכ"ל הפיתוח של וולטייר, אהוד רוקח, לשעבר בכיר באורכית ומנכ"ל קוריג'נט, שמכהן כמנכ"ל הנרכשת, ופרופ' שוקי ברוק. הסכום שהושקע בה, 25 מיליון דולרים, נמוך משמעותית מסכום הרכישה הצפוי, והוא משקף מכפיל גבוה לעומת סכום הרכישה. כל אחת מקרנות הון-הסיכון JVP וגיזה אוחזת ביותר מ-20% מ-XtremIO. קרנות נוספות שהשקיעו בה הן בטרי (Battery) ולייטספיד (LightSpeed).

ההערכות הן שמרכז הפיתוח של XtremIO, המפתח מערכי זיכרון ארגוניים מבוססי פלאש, צפוי להישאר בישראל. בימים אלה החברה ממשיכה בגיוס עובדים בארץ.

"EMC גדלה בישראל בעקביות"
ג'ו טוצ'י
, יושב ראש, נשיא ומנכ"ל EMC, שביקר בדצמבר האחרון בישראל, התייחס בראיון לאנשים ומחשבים לשוק המקומי. הוא אמר, כי "יש לנו 1,000 עובדים בישראל ואנחנו גדלים פה בעקביות. הצמיחה שלנו נובעת מרכישות ומגידול אורגני. ביצענו כאן כמה רכישות בעבר ונבצע גם בעתיד. אני מאמין ביכולות הטכנולוגיות שיש בישראל, ולראייה – הרכישה של קאשיה (Kashya) ב-2006 הניבה לנו החזר השקעה מהיר והייתה שווה כל דולר".

כשנשאל אז מה תהיה חברת הסטארט-אפ הבאה שתהווה נקודת ציון בעולם האחסון, כפי ש-XIV, דטה דומיין (Data Domain) וסטורווייז היו, הוא ציין ש-"פעמים רבות, לא רק המוצר הוא זה שעושה את ההבדל, אלא גם הזהות של החברה הרוכשת והאופן שבו היא עוטפת ומשלבת את המוצר בין שאר מוצריה".

טוצ'י הוסיף, כי "נכון שרכשנו חברות בסכומים של פי עשרה מערך השוק שלהן, אבל הרכישות הללו התגלות כסופר מוצדקות. כך קרה עם דטה דומיין, אייזילון, קאשיה הישראלית וכמובן VMware. קיבלנו החזר השקעה מהיר על מוצרים שהם ממחלקה ראשונה. נכון שאני לא אוהב לשלם הרבה, אבל הרכישות הללו השתלמו".

הרכישה השביעית של EMC בישראל
ל-EMC יש היסטוריה של רכישות של חברות ישראליות, וזו הרכישה השביעית שלה בארץ. ענקית תשתיות המידע רכשה את קאשיה הישראלית תמורת 153 מיליון דולרים במזומן, במאי 2006. קאשיה טיפלה בעולם הגנת הנתונים ובהכפלתם. חודש לאחר מכן היא רכשה את פרואקטיביטי (ProActivity) תמורת 30 מיליון דולרים ואת אן-ליירס (nLayers) תמורת 50 מיליון. אן-ליירס פיתחה תוכנה המבצעת זיהוי ומיפוי אוטומטיים של היישומים השונים שרצים על גבי מערכות ה-IT בארגון.

ב-2007, לאחר שנה שקטה יחסית, חזרה EMC להשקיע בישראל ורכשה את הקניין הרוחני (IP) של הסטארט-אפ הישראלי אילומינייטור (Illuminator) תמורת 10 מיליון דולרים. אילומינייטור הוקמה ב-2004, כספין-אוף של אינטגריטי.

EMC אף השקיעה בכמה חברות ישראליות. היחידה מביניהן שנחשפה לתקשורת הייתה ההשקעה בסטארט-אפ Varonis, שעוסק באבטחת מידע. החברה השקיעה בו כחלק מסיבוב גיוס של 15 מיליון דולרים. השקעה זו הושלמה בשלהי 2008. יצוין, כי הקשר בין Varonis ל-EMC נוצר מספר שנים קודם לכן, כאשר החברה הישראלית מכרה לענקית תשתיות המידע את מוצר אבטחת המידע שלה, והאחרונה אף הפכה בהמשך למפיצה של המוצר ללקוחותיה.

הסטארט-אפ הישראלי סאיוטה הוקם ב-2001 ופעל באבטחת בנקאות מקוונת. הוא קיבל את הדחיפה הרצינית שלו ב-2006, כשרשות התקינה הפיננסית בארצות הברית (FFIC) קבעה שמגזר הבנקאות יחויב לעמוד ברגולציות עוד באותה השנה. מיד לאחר מכן נרכשה סאיוטה על ידי RSA, שבעצמה נרכשה ב-2006 על ידי EMC.

הרכישה האחרונה של EMC בישראל התרחשה באוקטובר האחרון, שבו היא רכשה את הסטארט-אפ הישראלי זטה-פוינט (Zettapoint) תמורת מיליוני דולרים. זטה-פוינט מספקת מיטוב של בסיסי נתונים ומיטוב הביצועים של היישומים, במטרה להפחית באופן דרמטי את העלות בעלות כוללת (TCO).

לא התקבלה תגובה מ-EMC.

השתתף בהכנת הידיעה: ג'ון בן זקן

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים