מוזיאון ישראל העלה לרשת יותר מ-500 יצירות מאוספיו – באמצעות שירות של גוגל

היצירות, בהן מדליון ארד של טיטוס, תכשיטי הכלה היהודייה מג'רבה שבטוניסיה וציור של קלוד מונה, הועלו במסגרת פרויקט האומנות של גוגל ● השירות מאפשר לבחון את היצירות לפרטיהן ולקרוא מידע עליהן ועל האמנים שיצרו אותן ● כמו כן, הגולשים יכולים גם לסייר באופן וירטואלי במרחבי המוזיאון וגניו ובאולמות תצוגת הקבע שלו, באמצעות Google Street View

מוזיאון ישראל העלה באחרונה 520 יצירות מהאוספים שלו לרשת, באמצעות Google Art Project – פרויקט האומנות של גוגל (Google). בכך יכול הקהל הרחב ברחבי העולם להתרשם מהיצירות, ללא צורך להגיע פיזית למוזיאון.

הצטרפות מוזיאון ישראל לפרויקט של גוגל היא חלק מהרחבה גלובלית משמעותית שלו. Google Art Project מונה כיום 151 שותפים ב-40 מדינות, לעומת 17 מוזיאונים מתשע מדינות שהיו שותפים לפרויקט עם השקתו בפברואר אשתקד. הפרויקט כולל יותר מ-30 אלף מוצגים ברזולוציה גבוהה ממוזיאונים ברחבי העולם, בהשוואה ל-1,000 היצירות שהיו זמינות לצפייה עם השקתו.

היצירות של המוזיאון מוצגות בפרויקט האומנות של גוגל ברזולוציה גבוהה וניתן באמצעותו לבחון אותן לפרטיהן ולקרוא מידע עליהן ועל האמנים שיצרו אותן. הגולשים יכולים גם לסייר באופן וירטואלי במרחבי המוזיאון וגניו ובאולמות תצוגת הקבע שלו, באמצעות Google Street View.

בין היצירות המוצגות במסגרת הפרויקט ניתן למנות מסכה נאוליתית מאבן בת 9,000 שנה שנתגלתה במדבר יהודה, מהמסכות העתיקות ביותר שנמצאו עד היום; מדליון ארד של טיטוס – מטבע נדיר ועתיק משנת 80 לספירה שמתאר את הקולוסיאום ברומא; פנים בית הכנסת ויטוריו ונטו בצפון איטליה – יצירה משנת 1700; תכשיטי הכלה היהודייה מג'רבה שבטוניסיה; וציורו של קלוד מונה, חבצלות המים.

ג'יימס סניידר, מנכ"ל מוזיאון ישראל, אמר ש-"האוספים האנציקלופדיים של המוזיאון הם משאב יקר ערך שמעשיר את הבנתנו ואת ההערכה שלנו לתרבות העולם משחר ההיסטוריה ועד היום. האוספים שלנו אוניברסליים ומייצגים כמעט כל תקופה ותרבות בתולדות האנושות. הפרויקט מעמיד 500 מהאוצרות הגדולים ביותר באומנות, בארכיאולוגיה של ארץ הקודש ובתרבות היהודית לרשות גולשים ברחבי העולם".

לדברי פרופ' יוסי מטיאס, מנכ"ל מרכז המחקר והפיתוח של גוגל בישראל, "גוגל מחויבת להעלאת האומנות והתרבות לאינטרנט ולהופכן לנגישות גלובלית. פרויקט האמנות החדש והמורחב ממחיש את מחויבותנו לכל סוגי האומנות, התרבויות והציביליזציות בכל קצוות תבל. בכמה הקשות עכבר יכולים המשתמשים לגלות מבחר עצום של ציורים, פסלים, אמנות רחוב וצילומים. איכות התמונה ויכולת הצפייה והתקריב מאפשרים לשוחרי האומנות לגלות היבטים דקים של הציורים ומוצגים אחרים שמעולם לא נצפו כה מקרוב".

לאתר הפרויקט לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים