עסקת ענק: סיסקו תרכוש את NDS הישראלית לשעבר תמורת 5 מיליארד דולרים

סכום הרכישה הגבוה כולל, בין היתר, גם את החוב הקיים של NDS ותמריצים לעובדים ● המדובר ברכישה הגדולה ביותר של חברה ישראלית בהיסטוריה ● ג'ון צ'יימברס, יו"ר ומנכ"ל סיסקו, "האסטרטגיה שלנו תמיד מונעת על ידי צרכי הלקוחות ומהיכולת לנצל שינויים בשוק. רכישת NDS מתאימה היטב לאסטרטגיה זו" ● דייב האביגר, מנכ"ל NDS: "זוהי הזדמנות מהפכנית - לא רק ל-NDS וסיסקו, אלא גם ללקוחותינו, ספקי השירות ולקוחותיהם"

סיסקו (Cisco) תרכוש את NDS הישראלית לשעבר תמורת 5 מיליארד דולרים – כך הודיעה היום (ה') ענקית התקשורת. סכום הרכישה הגבוה כולל, בין היתר, גם את החוב הקיים של NDS ותמריצים לעובדים, על מנת לרכוש את הפעילות הכוללת של החברה. הרכישה אושרה על ידי הדירקטוריונים של שתי החברות וצפויה להיסגר במחצית השניה של 2012, בכפוף לאישורי הרגולטורים.

מרכז המו"פ של NDS פועל מהר החוצבים שבירושלים ומעסיק 1,300 עובדים. שאר 5,300 עובדי החברה מצויים בחו"ל. מרכזי מו"פ נוספים קיימים באירופה, אסיה וארצות הברית. בין לקוחותיה של NDS נמנות חברות הטלוויזיה הגדולות בעולם, דוגמת רשת סקיי (Sky) הבריטית, הטלוויזיה הסינית – CCTV, חברת הכבלים הגרמנית – Kabel Deutschland ועוד. על לקוחות NDS בישראל נמנות פרטנר, יס (yes) והוט (HOT).

NDS מספקת פתרונות תוכנה לשידור וידיאו ולאבטחת תוכן, המאפשרים לספקי שירות וחברות מדיה להעביר חוויות וידיאו ובידור ללקוחותיהם באופן מאובטח ורווחי. NDS משתמשת בשילוב של פלטפורמת תוכנה ושירותים, כדי ליצור פתרונות וידיאו ייחודיים לספקי השירות, אשר מאפשרים ללקוחות הספקים לצרוך תוכן דיגיטלי, לחפש בו ולנווט דרכו בכל זמן, בכל מקום ועל כל מכשיר. המוצר המרכזי שלה הוא מערכת ההצפנה וניהול זכויות הצפייה VideoGuard, המותקנת בבית הלקוח באמצעות כרטיס חכם שנמצא בתוך הממיר הדיגיטלי של הטלוויזיה.

רכישתה של NDS, מסרה סיסקו, תאיץ את פיתוח וידיאוסקייפ (Videoscape), הפלטפורמה שלה המאפשרת לספקי שירות וחברות מדיה לספק את הדור הבא של חווית המשתמש. "רכישתה של NDS תסייע לסיסקו להרחיב את יחסיה עם ספקי השירות ואת נוכחותה בשווקים מתעוררים כגון סין והודו, בהם כיום ל-NDS בסיס לקוחות נרחב", נמסר.

סיסקו מצפה שהרכישה תשפיע באופן חיובי על הרווח למניה (Non-GAAP) בשנה הפיסקלית המלאה הראשונה. לדברי ג'ון צ'יימברס, יו"ר ומנכ"ל סיסקו, "האסטרטגיה שלנו תמיד מונעת על ידי צרכי הלקוחות ומהיכולת לנצל שינויים בשוק. רכישת NDS מתאימה היטב לאסטרטגיה זו, ומאפשרת לספקי שירותים ותוכן לספק פתרונות וידיאו חדשניים הנעזרים בשירותים מבוססי ענן ויוצרים עבורם הזדמנויות עסקיות חדשות".

עד לסגירת העסקה, ימשיכו NDS וסיסקו להתקיים כחברות נפרדות. בסיום העסקה, הפעילות הגלובלית של NDS, הכוללת אתרים בבריטניה, ישראל, צרפת, הודו וסין, ואשר מונה כ-5,000 עובדים, יצטרפו בסיסקו לקבוצת טכנולוגית הווידיאו לספקי שירותים (Service Provider Video Technology Group), המובלת על ידי יספר אנדרסון – סגן נשיא בכיר והמנכ"ל. ד"ר אייב פלד, יו"ר NDS, יצטרף לסיסקו כאסטרטג הראשי של קבוצת השיתופיות והווידיאו (Collaboration and Video Group), שקבוצת טכנולוגית הווידיאו לספקי שירותים הינה חלק ממנה. פלד ידווח ישירות למרטין דה ביר – סגן נשיא בכיר וראש קבוצת השיתופיות והווידיאו.

פלד אמר, כי "סיסקו ו-NDS עוזרות להוביל שינוי בשוק, שיאפשר לספקי שירות ולחברות מדיה להציע חוויות וידיאו חדשניות ורווחיות. פלטפורמת הווידיאו הפתוחה של NDS והשירותים אותם היא מספקת, משלימים היטב את הטכנולוגיה של סיסקו, ויחדיו אנו ממוצבים היטב לאפשר לספקי שירות להציע ללקוחותיהם שירותי וידיאו מורכבים, חדשניים ומלהיבים".

לדבריו, "מרכיבים חשובים בהצלחתה של NDS תמיד היו הפלטפורמה הפתוחה ומודל השירות הייחודי, שמאפשר לעבוד עם מגוון רחב של יצרני ממירים, לטובת בחירה רבה יותר למשתמש. לאחר הרכישה נתמיד באסטרטגיה זו ונרחיב את היצע הפתרונות הזמינים לספקי השירות ברחבי העולם".

דייב האביגר, מנכ"ל NDS, הוסיף כי "זוהי הזדמנות מהפכנית – לא רק ל-NDS וסיסקו, אלא גם ללקוחותינו, ספקי השירות ולקוחותיהם. יחד אנו הופכים את חזון החיבוריות למציאות".

שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ, הודיע כי הוא רואה בהחלטת סיסקו לרכוש את NDS הישראלית, "הבעת אמון נוספת בעתידן של תעשיות הטכנולוגיות בישראל, המצטרפת להשקעות האחרונות של חברות – אפל (Apple), אינטל (Intel), סיטי בנק (Citibank) ולנובו (Lenovo)". ממשרד האוצר נמסר, כי המשרד הכריז על שנת 2012 כשנת מאמץ לאומי לעידוד ההשקעות הזרות בישראל.

ישראלית לשעבר, מרכז פיתוח בירושלים
NDS מפעילה, כאמור, מרכז פיתוח גדול בירושלים, שם מפותחים רכיבי אבטחת המידע שלה. כיום היא מצויה בבעלות משותפת של קרן פרמירה (51%) ותאגיד התקשורת ניוז קורפ (News Corp) של האוסטרלי רופרט מרדוק (49%). מחיר העסקה גבוה ביותר מ-30% מהשווי בו נמחקה NDS מהבורסה בשנת 2009.

NDS הוקמה בשנת 1988 על ידי מדענים ממכון ויצמן שברחובות. ב-1992 נרכשה החברה על ידי ניוז קורפ. ב-1999 הנפיק מרדוק את החברה בנאסד"ק. ב-2009 קרן פרמירה האירופית רכשה עם ניוז קורפ את כל המניות הציבוריות של NDS לפי שווי של 3.7 מיליארד דולרים והחברה נמחקה מהבורסה.

היסטוריה של רכישות
עסקת NDS היא הרכישה הגדולה ביותר של חברה ישראלית בהיסטוריה. עם זאת, היא אינה החברה הראשונה שנמכרה בסכומים העולים על מיליארד דולרים. ב-1999 רכשה אינטל את DSPG, אותה ייסד דוידי גילה, תמורת 1.6 מיליארד דולרים. ביוני 2000 רכשה לוסנט (Lucent) את כרומטיס הישראלית תמורת 4.75 מיליארד דולרים. ביולי 2006 רכשה HP את מרקורי (Mercury) תמורת 4.5 מיליארד דולרים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים