עכשיו זה סופי: אווייה רוכשת את רדוויז'ן הישראלית תמורת רבע מיליארד דולרים

הרכישה תתבצע במחיר הגבוה בכ-40% משווי המנייה של רדוויז'ן ● היא תאפשר לאווייה להרחיב את אחיזתה בשוק התקשורת ככלל ולהיכנס לעולם שיחות הוועידה בווידיאו, שנשלט כיום על ידי סיסקו, פוליקום ולוג'יטק, בפרט

ענקית התקשורת אווייה (Avaya) החליטה סופית לרכוש את רדוויז'ן (Radvision) הישראלית – רכישה שעליה פורסם בדצמבר האחרון באנשים ומחשבים. העסקה תתבצע תמורת 230-250 מיליון דולרים. הנתון מצביע על מחיר הגבוה בכ-40% משווי מניית החברה הנרכשת. מאז פרסום הדיווחים על האפשרות שתירכש, עלתה מניית רדוויז'ן ביותר מפי שניים.

רדוויז'ן, שנמצאת בשליטת האחים זוהר ויהודה זיסאפל, עוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק מוצרים להעברת שיחות ועידה בווידיאו, ברשתות תקשורת IP ודור שלישי. אווייה היא ספקית תקשורת אחודה, והרכישה תאפשר לה להרחיב את אחיזתה בשוק התקשורת ככלל ולהיכנס לעולם שיחות הוועידה בווידיאו, שנשלט כיום על ידי סיסקו (Cisco), פוליקום (Polycom) ולוג'יטק (Logitech), בפרט.

סיסקו אוחזת ביותר ממחצית מהשוק – 51.6% – כשפוליקום נמצאת הרחק מאחוריה, עם נתח של 19.4%. מנגד, רדוויז'ן רשמה קשיים בשוק זה. באוקטובר האחרון הודיעו מנהליה, כי היא הפסידה 7.4 מיליון דולרים ברבעון השלישי של 2011 ומחזור המכירות שלה צנח במהלכו ל-17.3 מיליון דולרים לעומת 24.5 מיליון ברבעון המקביל ב-2010.

הקשיים הכלכליים של רדוויז'ן נמשכים לאורך השנתיים האחרונות, מאז רכשה סיסקו את מתחרתה של רדוויז'ן, טנדברג (Tandberg) הנורבגית, תמורת שלושה מיליארד דולרים. הרכישה, שבוצעה באוקטובר 2009 והושלמה ב-2010, העניקה לסיסקו אחיזה בשוק ארגוני הביניים – תחום שהיא הייתה חלשה בו לפני כן. עד לאותה רכישה קנתה סיסקו מרדוויז'ן מוצרים בהיקפים גדולים, אולם לאחריה היא צמצמה את הקניות הללו.

או אז החליטה רדוויז'ן לשנות אסטרטגיה: אם בעבר סיפקה החברה בעיקר קופסאות תקשורת לשיחות וידיאו ברשת, באמצעות סיסקו, היא החליטה לספק פתרון כולל שיתחרה בטנדברג ובפוליקום, שכאמור – שולטות בענף. ב-2010 רכשה החברה הישראלית את הקניין הרוחני והטכנולוגיה של את'רה (Aethra) האיטלקית תמורת 10 מיליון דולרים וכן את סקופיה, שסיפקה לה רמקולים ומיקרופונים. היא גם חתמה על הסכם עם סמסונג (Samsung), שסיפקה לה מסכים לשיחות הוידיאו, ובכך גיבשה את הפתרון הכולל, שמקביל למתחרותיה. למרות זאת, רדוויז'ן לא הצליחה לבנות מערך שיווק והפצה שיתחרה בזה של סיסקו.

בעבר דווח, כי חברות אחרות שקלו את רכישתה של רדוויז'ן, ביניהן HP וסמסונג. תחום שיחות הוועידה בווידיאו הולך ומתפתח, וצפוי להמשיך לגדול. הסיבה העיקרית לכך היא היכולת שהן מספקות לעובדים לתקשר בינם לבין עצמם ועם הלקוחות והשותפים העסקיים של החברות. כתוצאה מכך נגרם חיסכון בהוצאות הנסיעה של העובדים וקיים פוטנציאל להעלאת התפוקה שלהם.

בדצמבר האחרון פרסמה IDC, כי התחום צמח ברבעון השלישי של 2011 ב-24.3% בהשוואה לרבעון המקביל ב-2010 ועמד על 680.4 מיליון דולרים. עוד עולה מהנתונים, כי בכל אחד משלושת הרבעונים הראשונים של 2011 רשם התחום עלייה של יותר מ-20%. האנליסטים הוסיפו, כי הוא צפוי להמשיך ולצמוח בחמש השנים הקרובות, בגלל הרצון של ארגונים לממש את תפיסת השיתופיות, כניסת מערכות תקשורת אחודות לארגונים והכניסה לעולם הנייד, שמאפשר תקשורת באמצעות שיחות ועידה בווידיאו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים