טל הרמתי, סגן החשב הכללי במשרד האוצר, יפרוש מתפקידו בקיץ הקרוב

הרמתי הודיע על הפרישה לאחר שהתמודד על תפקיד המנמ"ר הממשלתי - ולא זכה ● הוא אמר לאנשים ומחשבים, כי "אני פורש לאחר קדנציה מדהימה ומלאת עשייה ולאחר של נבחרתי, אני ממשיך הלאה בדרכי לתפקידים מאתגרים אחרים" ● לא ברור עדיין אם ימונה לו מחליף

טל הרמתי, מנהל ושותף ב-2BOpen. צילום: קובי קנטור

טל הרמתי, סגן בכיר לחשב הכללי במשרד האוצר, הודיע על סיום תפקידו – כך נודע לאנשים ומחשבים. הרמתי יפרוש רשמית בקיץ הקרוב, אולם כבר השבוע הוא יצא לחופשה, במסגרת תקופת צינון שהוא מחויב בה.

ההודעה של הרמתי על פרישתו הייתה צפויה, לאחר שהוא הפסיד לכרמלה אבנר במכרז על תפקיד המנמ"ר הממשלתי. הצורך בתפקיד זה היה בין המסקנות של ועדה בינמשרדית מקצועית שפעלה במסגרת פורום המנמ"רים הממשלתי, שהרמתי היה מיוזמיה ופעיל מאוד בדיוניה.

בתשובה לשאלת אנשים ומחשבים אישר הרמתי, כי החליט לפרוש. "אני מסיים בקיץ הקרוב את החוזה שלי עם הממשלה ופורש בתום קדנציה מדהימה של ארבע שנים נפלאות, שכללו עשייה רבה", אמר. "משלא נבחרתי, החלטתי לפרוש ולהמשיך בדרכי לתפקידים מאתגרים אחרים".

לפי שעה, לא ברור מי ימלא את מקומו של הרמתי, אם בכלל. זאת, לאור העובדה שמינוי המנמ"ר הממשלתי כרוך בשינוי מבני ארגוני בכל מה שקשור לטיפול בתקשוב במשרדי הממשלה.

הרמתי מכהן בתפקידו מ-2008. הוא החליף את איציק כהן, שפרש משירות המדינה לאחר יותר מ-30 שנה. אין זו הקדנציה הראשונה של הרמתי במשרד האוצר. בין השנים 2000-2002 הוא היה מנמ"ר המשרד ואחר כך עבד בסקטור הפרטי.

בראיון שהעניק הרמתי לגיליון המיוחד של אנשים ומחשבים לרגל 30 שנים להקמת הקבוצה הוא נשאל כיצד הוא רואה את התקשוב בממשלה והשיב: "מבנה התקשוב הממשלתי נובע מכך שהממשלה היא גוף פדרטיבי, כאשר כל משרד פועל בעצמו לאור הנחיות מרכזיות, לא ממש מפורטות ועמוקות. יש די אוטונומיה למשרדים, וזה בא לידי ביטוי בחומרה ותוכנה, כלי פיתוח, פרויקטים, לפי מה שנראה נכון להנהלת המשרד. כך זה היה מאז ומעולם. באופן היסטורי, אגף התקציבים היה הגוף המנחה, בגלל נוהל מפת"ח שהתקבל כתקן רשמי בממשלה וקבע את כל סדרי העבודה של משרדיה, כולל קבלת החלטות, מכרזים ועוד. למעשה, עד היום הממשלה עובדת על פי נוהל זה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים