יבמ רוכשת את גרין האט – חברה שמפתחת כלים לבדיקות איכות תוכנה בסביבות מיחשוב שונות

גרין האט מסייעת בשיפור איכות יישומי תוכנה, באמצעות שימוש בטכנולוגיות מיחשוב ענן, לצורך עריכת בדיקות מקיפות עוד לפני פריסת התוכנה בפועל ● הפתרונות של גרין האט מאפשרים הקמת סביבת בדיקות וירטואלית בתוך דקות ספורות לעומת שבועות ארוכים שנדרשו לכך בעבר, ובעלויות מופחתות בהרבה ● הפרטים הכספיים של העסקה לא פורסמו

יבמ (IBM) הודיעה, כי היא רוכשת את גרין האט (Green Hat) – חברה שפועלת בתחום בדיקות איכות תוכנה בסביבות מיחשוב שונות, ביניהן מיחשוב ענן. הפרטים הכספיים של העסקה לא פורסמו.

גרין האט נוסדה ב-1996 ויש לה מטות בלונדון ובווילמינגטון, דלוור שבארצות הברית. היא מסייעת בשיפור איכות יישומי תוכנה, באמצעות שימוש בטכנולוגיות מיחשוב ענן, לצורך עריכת בדיקות מקיפות עוד לפני פריסת התוכנה בפועל. בעבר, דרשו בדיקות הדמיה של תוכנה ביצוע תהליך יקר של הקמת מעבדת בדיקות והפעלתה – הן ברמת החומרה והן ברמת תוכנות התשתית. לקוחות החברה באים ממגוון מגזרים: השירותים הפיננסיים, התקשורת, תחומי התחבורה והתובלה, שירותי הבריאות ותעשיית האנרגיה.

ככל שמחזורי הפיתוח הופכים קצרים ותכופים יותר, בתחומים דוגמת הטלפונים החכמים והטאבלטים, מציב שלב הבדיקות של התוכנה אתגר גדול ומורכב יותר. הפתרונות של גרין האט מאפשרים הקמת סביבת בדיקות וירטואלית בתוך דקות ספורות לעומת שבועות ארוכים שנדרשו לכך בעבר, ובעלויות מופחתות בהרבה.

החברה הנרכשת פועלת בתחומי הבדיקות והבדיקות האוטומטיות בסביבת ענן, שירותי ווב, ארכיטקטורה מוכוונת שירותים (SOA), ערוץ שירותים ארגוני (ESB), ניהול תהליכים עסקיים (BPM), עיבוד אירועים מורכבים (CEP), יישומי סאפ (SAP) וטכנולוגיות מבוזרות אחרות.
עם השלמת העסקה, תצטרף גרין האט לקבוצת רשיונל (Rational) של יבמ, שמרכזת את הפעילות בתחומי כלי הפיתוח והבדיקות. מהחברה נמסר, כי השילוב עם פתרונות קיימים של רשיונל לניהול שיתופי של מחזור חיי התוכנה, ניהול עבודת מפתחים ובודקי מערכות יביא "לרמות חדשות של פריון, יעילות ועבודה שיתופית, בדרך לבניית יישומי תוכנה איכותיים יותר".

לדברי ג'פרי האמונד, אנליסט בפורסטר (Forrester), "גרין האט תרחיב משמעותית את היכולות של קבוצת רשיונל. למשל, בעולמות התמיכה בפלטפורמת NetWeaver של סאפ ובתווכת הפיוז'ן של אורקל (Oracle). גרין האט תומכת גם בתווכות ובפלטפורמות של Software AG ,Progress Software וטיבקו (Tibco)".

בריאן מרשל, אנליסט ב-International Strategy & Investment Group, אמר ש-"אנחנו מצפים לראות את נכסי גרין האט מסייעים ללקוחות יבמ להפחית את העלויות הכוללות של שלב הבדיקות. שלב זה עולה לעיתים 50% מכלל פיתוח התוכנה".

כריסטוף קלונקר, מנכ"ל רשיונל-יבמ, אמר ש-"הרכישה תרחיב את היכולות שלנו לספק איכות תוכנה וזריזות עסקית לארגונים. אלה יוכלו לקצר את זמני הפיתוח ולהגיע מהר יותר לשוק עם מוצרי הפיתוח שלהם".

על פי דו"חות שוק עדכניים, מהווה ההשקעה בבדיקות תוכנה יותר ממחצית עלויות הפיתוח של יישומים חדשים, כאשר עד 30% מזמן העבודה של צוותי הבדיקות מוקדשים לניהול סביבת הבדיקות. גרין האט מאפשרת ליצור סביבה וירטואלית שמדמה מגוון רחב של רכיבי תשתיות IT, ללא מגבלות של חומרה או שירותי תוכנה. סביבת הבדיקות הזאת מאפשרת בדיקות בשלב מוקדם יותר של תהליך הפיתוח ובתכיפות גבוהה יותר.

יבמ תציע את פתרונות הבדיקות של גרין האט גם כחלק משירותי ניהול היישומים שלה (AMS), שמכסים את כל שלבי הגדרת האסטרטגיה, התכנון, היישום, הבדיקות והניהול השוטף של תהליכי וירטואליזציה של יישומים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים