בזק: נספק מהירות גלישה של 1 ג'יגה-ביט לשנייה בתוך כמה שנים

החברה השיקה היום (ד') את השלב הבא של רשת ה-NGN, שלדברי אנליסטים יאפשר לה "להרוג" את התחרות הצפויה מול חברת החשמל ויקנה לה יתרון בתחרות מול הוט ● עוד הודיעה החברה, כי בשנה הבאה היא תשיק מהירות גלישה חדשה שתגיע עד 200 מגה-ביט

בזק הכריזה היום (ד') על השלב הבא של רשת ה-NGN, שבמסגרתו היא תספק ללקוחות מהירות גלישה גבוהה יותר, של 1 ג'יגה-ביט לשנייה. אנליסטים ציינו, כי המשמעות של ההכרזה היא "הריגת" התחרות הצפויה לה מצד חברת החשמל, שאינה ערוכה לטכנולוגיה החדשה ולמהירות הגלישה הזו. כמו כן, מדובר בהתקדמות משמעותית של בזק מול הוט (HOT), שאף לה אין טכנולוגיה זו. עוד יצוין, כי במהלך 2012 תשיק בזק מהירות גלישה חדשה, שתגיע עד 200 מגה-ביט.

ההכרזה נעשתה על ידי אבי גבאי, מנכ"ל בזק, במסגרת BEZEQ EXPO 2011 – הכנס והתערוכה השנתיים של החברה, שמתקיימים היום בגני התערוכה בתל אביב. לדברי גבאי, בכוונת החברה לספק ללקוחות, לצד מהירות הגלישה הגבוהה יותר, שירותים חדשים על גבי הרשת. "מדובר בפעילות רב שנתית להמשך פיתוח הרשת, שתכלול פריסת סיבים ברחבי הארץ, בשילוב עם טכנולוגיות חדשות אחרות", אמר.

בשלב הראשון, ציין, החברה תצא בניסוי טכנולוגי, "Fiber NGN", שמטרתו לבחון את הדרך המיטבית לפיתוח הרשת לדור הבא. מדובר בטכנולוגיה המביאה את הסיב האופטי עד לבית הלקוח (FTTH/B) ועל ידי כך מאפשרת לבזק לספק ללקוחותיה מהירויות גלישה גבוהות בהרבה, המגיעות עד 1 ג'יגה-ביט לשנייה. הניסוי ייערך בפתח תקווה ויימשך כשלושה חודשים. בזק תחבר במסגרתו מאות מלקוחותיה בעיר לטכנולוגיה החדשה, באמצעות סיב אופטי שיגיע עד לבניין או לדירה. הלקוחות שייקחו חלק בניסוי מחוברים לרשת ה-NGN ובעלי פרופיל של צרכני תוכן שגולשים כבר כיום במהירות גלישה של 10 מגה-ביט ומעלה.

רן גוראון, משנה למנכ"ל וסמנכ"ל השיווק בבזק, אמר ש-"בזק נמצאת בשלב האחרון של סיום פריסת רשת ה-NGN. בשנה הבאה תסתיים הפריסה ברחבי הארץ. במקביל לשלבי סיום הפריסה אנחנו מתחילים בפעילות רב שנתית חדשה, שתביא ללקוחות יכולת קבלה מהירויות גלישה הרבה יותר גבוהות מהנהוגות כיום בשוק הישראלי". הוא הוסיף שקצב הפריסה השנתי של החברה הוא הגבוה בעולם. "כבר כיום כיסינו 85% מהמדינה, ונותרו לנו כמה מקומות במרכז הארץ. כיסינו את כלל הפריפריה, בצפון ובדרום. אחוז הכיסוי השנתי שלנו עומד על 28%, ואנחנו מתקדמים לעומת המקבילות לנו בעולם".

גוראון ציין את הצפייה בטלוויזיה דרך הרשת כנקודה מרכזית בפעילות החברה. לדבריו, היא זו שתקפיץ את כמות הגלישה ברשת מחד ואת מהירות התעבורה מאידך. עוד הוא אמר, כי "השקנו בשנה החולפת מהירות של 100 מגה, חתכנו את מחירי הקצבים הגבוהים ב-50%, יש לנו קרוב לחצי מיליון לקוחות המחוברים בקצב של 10 מגה ומעלה. התפלגות הקצבים שלנו דומה לזו של ארצות אירופה".

"נוסיף מאות ארונות תקשורת ברחבי הארץ"

לדברי יובל קינן, סמנכ"ל הטכנולוגיות של החברה, "נוסיף מאות ארונות תקשורת ברחבי הארץ – דבר שיאפשר אף הוא לספק מהירויות גבוהות יותר. זאת, מאחר שככל שארון התקשורת (MSAG) קרוב לבית הלקוח, כך עולה היכולת שלנו לספק לו מהירות גלישה גבוהה יותר". הוא ציין, כי "המשך ההשקעה ברשת ה-NGN מאפשר לנו להרחיב את טווח מהירויות הגלישה, באמצעות הוספת סיבים אופטיים וטכנולוגיות חדשניות (BONDING VECTORING, PHANTOM), שיהוו את השלב הבא בהתפתחות הרשת". קינן אמר, כי השקעותיה של בזק הן מהגבוהות במדינה ועומדות בכל אחת מהשנים האחרונות על יותר ממיליארד שקלים.

קינן ציין, כי במסגרת הניסויים שתעשה בזק בשנה הבאה תיבחנה כמה טכנולוגיות מסוג GPON, שמבוססות על תקני FTTH PON. הוא הוסיף, כי הניסויים ייערכו בכל סוגי הבנייה – רוויה, פתוחה, צמודת קרקע, בתים פרטיים ובניינים.

לצד הניסוי, אמר קינן, "נאיץ את היכולות במקטע האחרון ברשת. נפרוס מאות אלפי ק"מ נוספים של סיבים אופטיים, נשתמש בטכנולוגיות חדשות, נוסיף עוד ארונות תקשורת. לא נעזוב את רשת הנחושת, היא תישאר איתנו עוד שנים רבות ונמטב אותה".

הוא ציין, כי החברה החלה בשיתוף פעולה עם D-link ועם ענקית השבבים ברודקום (Broadcom) והשיקה במשותף עימן את הדור הבא של הנתב האלחוטי, ה-DUAL BAND. "מדובר בנתב חדשני שמאפשר העברת תכנים באיכות HD באופן אלחוטי", אמר קינן. "הנתב תומך בקצבי גלישה גבוהים ברשת ה-NGN ומשדר בשתי רשתות אלחוטיות בו זמנית, בתקן N. הוא מגיע עם שבב חדש של ברודקום שמאפשר תמיכה בקצבים אולטרה מהירים".

בזק אף השיקה כמה שירותים חדשים על גבי רשת ה-NGN ללקוחות הפרטיים והעסקיים של החברה. בין השירותים הללו: גלישה בטוחה באמצעות ניטור וסינון אתרים, PC ON TV ומתאמי HD. ללקוחות העסקיים מציעה בזק רשת נתונים נוספת (MPLS), שמספקת פתרון הכולל, בין היתרף גיבוי לרשתות הקיימות, מצלמות שמאפשרות צפייה מרוחקת עם אפשרות הקלטה וגיבוי בענן של בזק, ושירותי משרד מנוהל. עוד הוצגו שיפורים וחידושים על גבי שירותים קיימים, בהם מוזיקה בהמתנה לעסקים, המאפשרת בחירת מנגינות בשילוב טקסט המותאם לבית העסק, bizphone (קרי: bphone על שלוחת ip centrex), מוקד טלפוני המבוסס על תוכנה המעניקה לעסק דו"חות בזמן אמת, ניהול תורים וניתוב שיחה.

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. gadgad

    קודם כל שנזק תספק 5 מגה ללא תקלות , בעיות ונפילות כל יום

  2. קובי

    למה צריך מהירות כל כך גבוהה? רק כדי להוריד תוכן פיראטי; חברות התקשורת אחראיות על התחום הפיראטי לא פחות מאתרי שיתוף הקבצים. אולי זה יהיה רלבנטי כשיהיה תוכן בתלת ממד. גם HD לא מצריך יותר מ20 מ"ב בשניה.

  3. אלי

    וואו!!! אבל גם מהירות של 10GB לשנייה, לא תוכל לעולם, להחליף את השליח מהסופר... צריכים גם לאכול, אתם יודעים. :-) אנ'לא צודק?

אירועים קרובים