קארל היינץ שטרייביך, Software AG: "אנו לא מחליפים את הישן בחדש, אלא משפרים את הקיים"

"Software AG מאפשרת בנייה של שכבת תהליכים ואינטגרציה בין הצד העסקי ובין יישומי ה-IT. השכבה הזאת מסייעת בהגמשת הצד העסקי מצד אחד, ומנגד – גם משלבת את היישומים השונים לתוך התהליכים, ובעזרתה יכולים הארגונים להשיג גמישות, זריזות, התאמה, סטנדרטיזציה וכמובן הפחתת עלויות - על ידי שימוש טוב יותר במה שיש", אמר שטרייביך ● לדבריו, אותו שכבה, אליה התייחס כשכבת הזריזות והגמישות, "היא בעצם מהות הארכיטקטורה מוכוונת היישומים (SOA), והיא זו המייצגת את הארכיטקטורה החדשה של הארגונים"

"האסטרטגיה שלנו אינה אומרת החלפת הישן בחדש, אלא שיפור המערכות הקיימות" – כך אמר קארל היינץ שטרייביך, מנכ"ל Software AG, במפגש המדיה הבינלאומי השנתי של החברה, שנערך בסוף השבוע במטה שלה בעיר דארמשטאט הסמוכה לפרנקפורט. שטרייביך הציג במפגש את האסטרטגיה והחזון המובילים את החברה, בשאיפה להביאה למובילה בתחום ניהול התהליכים העסקיים.

אחת הבעיות הגדולות כיום של ארגונים, ציין שטרייביך, היא השגת זריזות וגמישות עסקית באמצעות ארכיטקטורת היישומים החדשה. מצד אחד, אמר שטרייביך, ניצב ה-IT, שעסוק בעיקר בניהול ה-IT התשתיתי והמורשתי של הארגון; מהצד השני- עומדים האתגרים העסקיים, כמו תחרות וגלובליזציה, המצריכים חדשנות בתהליכים ולא חדשנות במוצרים, משום שהמוצרים עצמם הפכו כבר למוצרי צריכה ולא לאמצעי בידול של הארגונים.

"במצב הנוכחי, כשאני פוגש במנמ"רים של ארגונים, הם מספרים לי שהם מעוניינים בחדשנות של מיחשוב ענן, Bid Data, מיחשוב in memory, אבטחה, ארכיטקטורה ארגונית – אלה הנושאים המעסיקים אותם. מצד שני, אנשי העסקים, מדברים על גמישות באימוץ מודלים עסקיים, משום שהמודלים העסקיים משתנים, וה-IT משחק תפקיד בסיוע להם, והם מדברים על כלים של שיתופיות ארגונית, הצטיינות בתהליכים והשגת יתרונות מהתפוצצות המידע. נפח המידע גדל בצורה כבירה והגידול הזה יוצר בעיות רבות, שכן איסוף המידע הזה, ניתוחו והסקת הידע ממנו הופכים קשים יותר ויותר". ההיבט העסקי, לדבריו, הוא זה שגם מניע את הצטרכנות המשתמשים העסקיים, שלא מוכנים להסתפק במידע חלקי או לא נכון. "במילה הצטרכנות אני מתכוון למשל, גם לשימוש בסמארטפונים ובמכשירים ניידים על ידי המשתמשים העסקיים".

כל הנושאים העסקיים הללו – כמו הצטרכנות, ניידות, תהליכים אוטומטיים, פלטפורמות אינטגרציה סטנדרטיות – טען שטרייביך, הם הנושאים שלוחצים על ה-IT ודורשים ממנו להתמודד עם הצרכים החדשים.

"מדוע היישומים בארגונים אינם גמישים ביכולתם לאפשר אימוץ של מודלים עסקיים חדשים?" מפרט שטרייביך, "משום שהם בדרך כלל מבודדים, מסובכים, לא משולבים, ומדדי הביצוע שלהם כרוכים בעלויות גבוהות, בסטנדרטיזציה והתאמות שונות, וכתוצאה מכך נוצר מצב של מורכבות גדולה, שקפאה על שמריה. שמעתי על חברת ביטוח גדולה שחשבה שיש לה 12.5 מיליון לקוחות, אבל לאחר ניקוי הנתונים הסתבר שיש לה רק 9 מיליון לקוחות", סיפר שטרייביך.

לכאן נכנסת Software AG, ומאפשרת בנייה של שכבת תהליכים ואינטגרציה בין הצד העסקי ובין יישומי ה-IT. "השכבה הזאת, שכבת הזריזות וגמישות, מסייעת בהגמשת הצד העסקי מצד אחד, ומנגד – גם משלבת את היישומים השונים לתוך התהליכים, ובעזרתה יכולים הארגונים להשיג גמישות, זריזות, התאמה, סטנדרטיזציה וכמובן הפחתת עלויות – על ידי שימוש טוב יותר במה שיש. האסטרטגיה שלנו אינה אומרת החלפת הישן בחדש, אלא שיפור המערכות הקיימות".

שכבת הזריזות וגמישות, היא בעצם מהות הארכיטקטורה מוכוונת היישומים (SOA), אליבא דשטרייביך – והיא זו המייצגת את הארכיטקטורה החדשה של הארגונים. כפי שתיאר זאת שטרייביך, הארכיטקטורה הזאת משמעותה התרת חוטי ה"ספגטי" המחברים את הרכיבים השונים של היישומים. "באמצעות ההתרה הזאת," אמר שטרייביך, "אנו מפרידים את הנתונים, את הכללים העסקיים, את הכללים התהליכים וגם את ממשק המשתמש המרכיבים את היישומים. וההתרה הזאת, של מרכיבי הקופסה השחורה של היישומים, שנקראת SOA, היא בעצם המשכה של מגמת ההתרה וההפרדה בין התוכנה לחומרה (שנכפתה, דרך אגב, על יבמ לפני 30 שנה), וזו המהות של ארכיטקטורה מוכוונת שירותים. למה מוכוונת שירותים? משום שהכללים העסקיים המובנים ביישומים מנוצלים לפי הרלוונטיות שלהם. בעתיד נשתמש בכללים העסקיים כמו בשרשרת של פנינים – יש לך שרשרת של כללים, ואתה משתמש בכל אחד מהם כשירות בתוך התהליך לפי הצורך".

מכאן נובעת המסקנה הטמונה בליבת האסטרטגיה של Software AG, שהחלק המוביל והחשוב יהיה בעצם התהליכים עצמם, ולא המוצרים, ושטרייביך מתאר את שכבת הזריזות וגמישות כמיכל אחד גדול שיהיה שכבה של שיתופיות לרוחב הארגון.

"שכבת הזריזות וגמישות מאפשרת את התרת הקשרים בין מרכיבי היישומים, ואז יופרדו הכללים עסקיים מהכללים התהליכיים, ומודלים של כללים עסקיים יהיו זמינים כמו שרשרת של פנינים, והנתונים, כמובן, יהיו נקיים. הנתונים הם בעצם תוכן אמיתי, הם ה'מלך', לא הכללים העסקיים. הכללים העסקיים הם כמו מחשבון. הנתונים הם העיקר. הצטרכנות של מוצרי גישה תוביל לשימוש במוצרי גישה אישיים בארגונים".

"זוהי האסטרטגיה שלנו, ואנו מתמקדים בשכבה הזו של הזריזות וגמישות – המשלבת את שכבות האינטגרציה הסטנדרטיות עם שכבות התהליכים  – וזוהי בעצם הארכיטקטורה החדשה של הארגונים והמהות של הארכיטקטורה מוכוונת השירותים (SOA)".

באשר לעתיד, טוען שטרייביך, כי שכבת הזריזות וגמישות היא זאת שתוביל את הארגונים לעבר העתיד הדיגיטלי והיא זאת שתעסיק את הארגונים בעשר השנים הקרובות. שטרייביך מכנה אותה גם "דיגיטציה ממוקדת תהליכים". "בעתיד יהיו תהליכים סטנדרטיים, כמו שיש לנו כיום יישומים סטנדרטיים, והדרך שבה הם יסופקו תהיה באמצעות מוצרי ענן – פרטי או ציבורי. הענן הפרטי יהיה במרכז תשומת הלב, שכן הוא יאפשר את הקשר בין המשתמשים ל-IT, לפי דרישה, והוא סולל את הדרך לארגון הדיגיטלי. הארגון הדיגיטלי הוא לא פרויקט, אלא חלק מהמהפכה של האנושות. באמצעות הדיגיטציה נשיג את הגמישות לנהל את ה-IT בדרך שלא הייתה לנו בעבר", אבל לא בדרך של סילוק הישן והחלפתו בחדש.

לפי החזון של שטרייביך, הדיגיטציה והענן יהיו פשוט דרך נוספת של שימוש, משום שהן יאפשרו ניהול ומדידה שלא התאפשרו בעבר. זוהי ההתפתחות שחוזה שטרייביך לשנים הקרובות, של תבניות צריכה נוספות, ולא באמצעות סילוק הישן והחלפתו בחדש. שטרייביך מדמה זאת להתפתחות שהחלה מהתיאטרון, שהיה קיים כבר לפני 2,500 שנה – הקולנוע, הטלוויזיה והאינטרנט שבאו אחריו לא הרגו את קודמיהם, כל אחד היווה תבנית שימוש נוספת, וכך גם הדיגיטציה תהיה אפשרות צריכה נוספת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים