אילן ינובסקי, דואר ישראל: "יש יותר דיבורים על הענן מאשר מעשים"

"אנו רואים את החלופות בענן כלא פחות טובות מהמערכות המסורתיות ולהערכתי שם נראה את המעבר לענן", אמר ינובסקי - מנמ"ר חברת הדואר, בפאנל שנערך בנושא במסגרת כנס המנמ"רים והמנכ"לים בכרתים ● גיא ריצ'קר, מנהל אגף התוכנה ב-HP ישראל: "נרכוש חברות אבטחת מידע נוספות בשנה הבאה"

"מדברים היום על מיחשוב ענן יותר ממה שעושים, אבל אני רואה במיחשוב ענן הזדמנויות חדשות עבור מערכות ה-IT שלנו", אמר אילן ינובסקי, מנמ"ר דואר ישראל.

ינובסקי אמר את הדברים בפאנל שנערך ביום ו' האחרון בנושא מיחשוב ענן. הפאנל עמד במרכז יומו השני של כנס המנמ"רים והמנכ"לים שנערך בסוף השבוע בכרתים שביוון, בהפקת אנשים ומחשבים. את הפאנל הנחה יהודה קונפורטס, העורך הראשי בקבוצת אנשים ומחשבים.

לדברי ינובסקי, לדואר ישראל יותר מ-800 נקודות פריסה בארץ, "זהו מערך לוגיסטי אדיר הפוקד את הנקודות הללו שלוש פעמים ביום, ומנהל שרשרת אספקה שאין בה מלאי מצטבר. כמעט כל דבר דואר בארץ עובר דרך המרכז שלנו בדרום תל אביב".

בהתייחסו למיחשוב ענן, אמר ינובסקי, כי "אני רואה הזדמנויות חדשות עבור המערכות שלנו. יש לנו מגוון פלטפורמות CRM – שלוש מרכזיות ועשר נוספות שיש להן פונקציות CRM-יות. אחד הדברים בתכנית העבודה שלנו לשנת 2012 הוא איגום התחום.  להערכתי, נעבוד במודל ענן בן כלאיים, אבל קודם כל עלינו לדון היכן יימצאו מערכות אבטחת המידע. אנו רואים את החלופות בענן כלא פחות טובות מהמערכות המסורתיות ולהערכתי שם נראה את המעבר לענן. יש מקומות בארגונים בהם כבר החלו במכירות וגם ארגוני שירות לעבור לענן".

גיא ריצ'קר, מנהל אגף התוכנה ב-HP ישראל. צילום: משה אלוןינובסקי סיכם ואמר, כי "המעבר הזה של ארגונים לענן, אף אם באופן חלקי, נותן תחושת ביטחון שאפשר לעשות זאת. סוגיות אלו לא ממש מעניינות את ההנהלה שלנו. יש תפנית בארגונים לגבי האופן שבו הם רוצים לראות את תמהיל ההוצאה של ה-IT ואולי זה מה שיניע ארגונים לעבור לענן".

גיא ריצ'קר, מנהל אגף התוכנה ב-HP ישראל, אמר בפאנל, כי הופתע מריבוי הפעילות של החברה בתחום הענן, עם הגעתו אליה מ-יבמ (IBM) לפני חודשים ספורים. הוא ציין בין השאר שירות של החברה בהלפ-דסק לעולם ניהול פרויקטים, והוסיף כי גם בארץ "יש לנו שלושה פרויקטים של מיחשוב ענן בקרב שתי ספקיות טלקום, ובחברה נוספת".

הוא ציין, כי לצד פעילות בעולם הענן, החברה תתרכז בשנה הבאה ברכישת עוד חברות אבטחת מידע, לצד אלו שכבר נרכשו: ארקסייט (ArcSight) – חברה שעוקבת אחר פעילויות חשודות בשרתי הלקוחות הארגוניים על בסיס מערכת ניהול האירועים ואבטחת המידע (SIEM), ופורטיפיי (Fortify Software) – המספקת תוכנות הגנה ואבטחה עבור עסקים, שמוצריה מסייעים להגנה על מידע דיגיטלי, לצמצום סיכונים ולהלימה לרגולציות. זאת, אמר ריצ'קר, לצד העמקת הפעילות בעולם ניתוח המידע העסקי, באמצעות רכישת הענק של אוטונומי (Autonomy). הוא סיכם בציינו, כי "השקנו לא מכבר שירות ענן חינם. מעבר לזה אנו מקימים מעבדת ענן בארץ".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים