סיסקו תפטר אלפי עובדים בחודשים הקרובים

הפיטורים מבוצעים על מנת לחסוך כמיליארד דולרים בהוצאות התפעוליות של החברה ● לפי הערכות של אנליסטים, בין 2,000 ל-4,000 מעובדי החברה יקבלו בקרוב מכתבי פיטורים ● לא ידוע האם סיסקו תפטר עובדים בישראל, ואם כן - כמה ● הקיצוץ הנרחב בכוח האדם של ענקית התקשורת יהיה גדול יותר מזה שנעשה לאחר התפוצצות הבועה ב-2002, אז פיטרה סיסקו כ-2,000 מעובדיה

אם ישקיעו יותר בהיי-טק, מצב התעסוקה בדרום ייטב

ענקית ציוד התקשורת סיסקו (Cisco) צפויה לפטר אלפי עובדים, בעקבות תוצאותיה הכספיות, שהראו על ירידה של 18% ברווח הנקי. היקף הפיטורים לא ידוע, אולם אנליסטים העריכו בסוף השבוע, כי יפוטרו בין 2,000 ל-4,000 עובדים מתוך 73,400 עובדיה של החברה ברחבי העולם. אנליסטים אחרים העריכו, כי היקף הפיטורים יעמוד על מאות עובדים בלבד. בשלב זה לא ידוע האם יפוטרו עובדים בישראל, ואם כן – כמה. סיסקו מעסיקה בארץ מאות בני אדם, במרכז המכירות ובמרכז המו"פ שלה.

הקיצוץ הנרחב בכוח האדם של סיסקו יהיה גדול יותר מזה שנעשה לאחר התפוצצות הבועה ב-2002, אז היא פיטרה כ-2,000 מעובדיה. המניע לפיטורים הוא רצון החברה לחסוך בהוצאות התפעוליות שלה בהיקף של מיליארד דולרים. אלה גדלו ברבעון האחרון בקרוב ל-5%. הן ג'ון צ'יימברס, מנכ"ל ויושב ראש סיסקו, והן גארי מור, סגן נשיא החברה לתפעול, ציינו במהלך שיחת ועידה עם עיתונאים שנערכה ביום ה' האחרון, כי קיצוץ בכוח אדם הוא מחויב המציאות, לאחר כמה רבעונים מאכזבים מבחינה פיננסית. השניים אמרו, כי בכוונת החברה להיפטר מכל פעילויותיה הלא רווחיות.

יצוין, כי סיסקו כבר החלה במהלך זה. לפני כחודש סגרה החברה את חטיבת הווידיאו שלה, ובמסגרת מהלכי ארגון מחדש פיטרה 550 עובדים. היא הודיעה, כי תפסיק את פיתוח וייצור מצלמות הווידיאו פליפ (Flip), שהתבססו על רכישת חברת Pure Digital Technologies. רכישה זו בוצעה לפני כשנתיים, תמורת 590 מיליון דולרים.

כמה ימים לפני ההודעה על סגירת חטיבת הווידיאו שלה שלח צ'יימברס מכתב לעובדים שבו נטל אחריות לכשלים הארגוניים, לעיכוב בקבלת ההחלטות ולהעדר המיקוד של החטיבה. במכתבו הבטיח המנכ"ל לבצע "החלטות כואבות", על מנת להחזיר את סיסקו למסלול של צמיחה. לאחר מכן הודיעה סיסקו על "ארגון מחדש" במערך המכירות, השירותים וביחידות הניהול שלה, וכן על צמצום כוח האדם בדרג ההנהלה של החברה.

במסגרת הארגון מחדש הנוכחי, בכוונתה של סיסקו למקד את פעילותה בעולם הארגוני ולא הצרכני-פרטי. בשל כך, היא תשקיע את משאבי המו"פ והמכירות בעיסוקי הליבה שלה – בעולם התקשורת.

סיסקו אמנם רשמה באחרונה גידול במכירות בתחומי מוצרי השיתופיות, התקשורת האחודה ומערכות שיחת ועידה בווידיאו, אולם במקביל, החברה חוותה ירידה בכלל פעילותה, עקב צמצום מסיבי בתקציב הממשל האמריקני וירידה בנתח השוק של החברה בעולם המתגים לכ-67%. לעומת סיסקו, המתחרות שלה בעולם זה – HP, ג'וניפר (Juniper), אווייה (Avaya) וחיוואווי (Huawei) הסינית – הגדילו את חלקן. "סיסקו פגועה כיום יותר מתמיד מצד מתחרותיה", ציין בדו"ח שכתב סקוט דנהי, אנליסט מ-Technology Business Research. "עם זאת, חלון ההזדמנויות שלה עדיין לא נסגר והיא בעלת יכולת לבצע שינויים, כפי שהצליחה לעשותם בעבר. יש לה פוטנציאל להתרומם מחדש ולהיות ספקית מובילה וממוקדת בתחומה".

מסיסקו נמסר, כי החברה אינה מגיבה על שמועות וספקולציות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים