נתח השוק של אינטרנט אקספלורר 9 עקף את זה של אופרה

הדפדפן החדש הגיע באפריל לנתח של 2.4% לעומת 2.14% לאופרה ● עם זאת, נתח השוק של הדפדפן החדש של פיירפוקס גדול ממנו ביותר מפי שניים - אף על פי שזה יצא אחריו ● ככלל, אינטרנט אקספלורר המשיך לשמור על המקום הראשון - אם כי ירד בכמעט אחוז בהשוואה למרץ

נתח השוק של דפדפן אינטרנט אקספלורר (Internet Explorer) של מיקרוסופט (Microsoft) מוסיף לרדת, אך דווקא נתח השוק של גרסה 9 החדשה שלו עולה – וכבר עקף את זה של המתחרה הוותיקה אך הקטנה, אופרה (Opera).

מנתונים של חברת המדידה Net Applications עולה, כי הנתח של אינטרנט אקספלורר 9 (Internet Explorer 9) עמד בחודש אפריל – החודש המלא הראשון מאז השקת הגרסה – על 2.4%. זאת בהשוואה לנתח של 2.14% לאופרה. נתח השוק של כלל הגרסאות של אינטרנט אקספלורר ירד בחודש שעבר ל-55.1%, בהשוואה ל-55.9% במרץ.

קצב הגידול בנתח של שני דפדפנים מתחרים נוספים – כרום (Chrome) של גוגל (Google) וספארי (Safari) של אפל (Apple) – היה גדול מזה של מספר המשתמשים באינטרנט. כרום עלה מ-11.6% ל-11.9% וספארי – מ-6.6% ל-7.2%.

לעומת המתחרים, נתח השוק של פיירפוקס (Firefox), הדפדפן מבית מוזילה (Mozilla), ירד באפריל ועמד על 21.8% אחוזים לעומת 21.6%. עם זאת, במוזילה יכולים לראות נקודת אור בעובדה שאף על פי שפיירפוקס 4 (Firefox 4) הופיע אחרי אינטרנט אקספלורר 9, הוא זוכה לנתח שוק הגדול ביותר מפי שניים ממנו – 5.4%. הוא מוצע גם עבור מערכות הפעלה ישנות דוגמת Windows XP, אך אין עדיין גרסאות שלו עבור Mac OS X ולינוקס (Linux).

עוד עולה מהנתונים, כי אפל (Apple) נהנית מנוכחות מרשימה באינטרנט, גם בזכות מערכת ההפעלה iOS, אם כי לא כל המשתמשים בוחרים דווקא בדפדפן ספארי. מערכות ההפעלה של אפל ניצבו מאחורי 7.6% מהדפדפנים שבהם נעשה שימוש באפריל. 5.4% מהגולשים השתמשו במערכות Mac OS X, כ-1.2% – ב-iPhone, כ-0.8% – ב-iPad ו-0.2% – ב-iPod Touch.

למעשה, 2.2% מהגולשים ברשת באפריל השתמשו במכשירים ניידים של אפל. עם זאת, חלונות (Windows) היא עדיין מערכת ההפעלה הדומיננטית באינטרנט. גם בחודש אפריל הייתה Windows XP – שבה לא ניתן להשתמש באקספלורר 9 – מערכת ההפעלה הפופולרית ביותר, עם נתח של 53.2% מהשוק. חלונות 7 (Windows 7), שנמצאת במקום השני, חצתה את הרף של רבע מהמשתמשים – עם 25.1%. 7.5% ממשתמשי מערכת ההפעלה כבר גולשים באקספלורר 9.

ריאן גווין, מנהל בכיר במיקרוסופט, ציין בהודעה שפרסם בבלוג שבענקית מרדמונד "מרוצים" מהתוצאות שהשיג אינטרנט אקספלורר 9.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים