מוטי לנדס, קוקה קולה: "כל ה-IT סובב סביב האיחסון"

"בכל תכנון עתידי של הגדלת מערך המיחשוב שלנו אנחנו בוחנים, בראש ובראשונה, את היבטי האיחסון", אמר לנדס, מנהל תשתיות ה-IT של החברה ● לדבריו, "האתגר של מערכות המידע הוא שעליהן לעבוד מסביב לשעון, על מנת לתמוך בהפצה של המוצרים השונים ללקוחות"

"האיחסון מהווה מרכיב משמעותי עבורנו בכלל פעילות המיחשוב, ובכל תכנון עתידי של הגדלת מערך המיחשוב שלנו אנחנו בוחנים, בראש ובראשונה, את היבטי האיחסון", כך אמר מוטי לנדס, מנהל תשתיות ה-IT של החברה המרכזית למשקאות קלים (קוקה קולה ישראל).

לנדס הציג סיפור לקוח בכנס SAP on NetApp, שהתקיים היום (ב'), בהפקת אנשים ומחשבים, בווילה גני התערוכה תל אביב, בהשתתפות לקוחות מבוססי נט-אפ (NetApp) וסאפ (SAP). הנחה את האירוע ינון וטשר, מנהל שותפים עסקיים בנט-אפ ישראל.

לדברי לנדס, הקבוצה מונה 3,000 עובדים, וכוללת מערך ייצור, שיווק והפצה של בירות, מים מינרלים, מוצרי חלב ומשקאות קלים. "עלינו לספק מערכות מידע לכלל סניפי החברה הפזורים בארץ", אמר. הוא הוסיף, כי בעקבות שרשרת רכישות שאירעה בעשור האחרון, ובראשן רכישת טרה ב-2006, הוחלט על איחוד מערכות המידע והפיכתן למערכת משותפת אחת.

לנדס ציין, כי ב-2003 החלה החברה ליישם מערכת ERP של סאפ, ובעקבות זאת – הוטמעו בה מערכות איחסון של נט-אפ. מערכת ה-ERP, אמר, משמשת 2,000 מעובדי הקבוצה. יצוין, כי בשל הרחבת הקבוצה הוחלט על איחוד ה-IT של החברות הנרכשות. "האתגר של מערכות המידע הוא שעליהן לעבוד מסביב לשעון, על מנת לתמוך בהפצה של המוצרים השונים ללקוחות", אמר לנדס. לדבריו, בהיבט הטכנולוגי, "נדרשנו לגבות עשרות קלטות מדי יום, והכמות גדלה ללא הפסק. לאחר זמן החלטנו על הטמעה של מערכת חדשה לגיבוי".

עוד אמר, כי בארבע שנים האחרונות "לא הוצאנו על האיחסון יותר משאבים כספיים מהמתוכנן, למרות הגידול בכמויות הנתונים". לפני שנתיים, ציין, בחנו אנשי החברה המרכזית למשקאות קלים את מערך האיחסון שלהם ובחרו להמשיך ולעבוד עם נט-אפ, בשל התועלות הטמונות בו בהיבטי היעילות וההוצאות. כך, ציין בין השאר, כי "לא הגדלתי את כמות כוח האדם לטיפול בתשתיות, למרות הגידול בנפח האיחסון".

גיא רחמים, מנהל טכני אזורי בנט-אפ. צילום: ניב קנטורכמו כן, אמר לנדס, כי כיום, מערך האיחסון בקבוצה כולל נפח נתונים בהיקף של 500 טרה-בייט, הנמצא על גבי ארבעה אשכולות של נט-אפ. האיחסון עובד לצד מערכות הסאפ, הפועלות על מכונות AIX של יבמ (IBM), וכן קיימים מאות שרתים מסוגים שונים.

"האיחסון הוא החלטה אסטרטגית בארגון", סיכם לנדס. "כיום, אנחנו שוקלים לבנות את חדר המחשב החיצוני שלנו, והדבר הראשון שאותו אנחנו בוחנים הוא האיחסון".

גיא רחמים, מנהל טכני אזורי בנט-אפ, הציג את פתרונות החברה על גבי סאפ. לדבריו, "נט-אפ היא הבחירה הטובה הגמישה והיעילה ביותר עבור יישומי סאפ. אנחנו מספקים את המענה היעיל והטוב ביותר להגנה על המידע המאוחסן בסביבת סאפ. נט-אפ מייעלת את התהליכים וחוסכת זמן, לצד הבטחה טובה יותר של התהליכים התשתיתיים".

לדברי רחמים, "אנחנו מספקים ללקוחות פתרון איחסון אחוד, המאפשר למערך האיחסון לתת מענה להריץ סאפ בכל סביבה, על גבי כל התשתיות, עם מכונות וירטואליות של VMWare או מיקרוסופט (Microsoft)".

הוא סיים בציינו, כי "ניתן להריץ כמה מערכות שונות של סאפ על אותו מערך איחסון. בנוסף, ניתן לקבל גיבויים ושחזורים מיידיים, לרבות שמירה של מספר רב של גרסאות".

לורנס ווילקוקס, מנהל השותפות העסקית עם סאפ בנט-אפ העולמית, תיאר את הקשר העסקי והטכנולוגי בין שתי החברות ופירט את המוצרים המתממשקים לטובת איחסון על גבי ERP של הלקוחות. "פיתחנו שורת מוצרים, שירותים וממשקים, המטפלת בכל היבטי הטיפול במידע – איחסון, ניהול האיחסון, גיבוי שחזור וניהול מחזור חיי המידע", אמר.

ראלף לינדנלאוב, מוביל טכנולוגיות במשרד סמנכ"ל הטכנולוגיות של סאפ העולמית, הסביר את מבנה האיחסון בסאפ עצמה, מבוסס נט-אפ, על גבי מערכות ה-ERP שלה, ואת התועלות הנובעות מארכיטקטורה זו.

נסים סריה, CTO טלדור, תיאר את פעילות החברה בעולמות נט-אפ וסאפ.

חתמה את האירוע הרצאתו של אהוד יערי, הפרשן לענייני ערבים של חדשות ערוץ 2.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים