מחקר של אינטל: התנהגות סלולרית לא ראויה – בעלייה

75% מהאמריקנים טוענים שכללי ההתנהגות בשימוש במכשירים סלולריים נעשו גרועים יותר בהשוואה למצב בשנה שעברה ● על פי המחקר, הנשאלים לא אוהבים כשאחרים משתמשים בטלפון הנייד תוך כדי נהיגה או מדברים בקול רם במקומות ציבוריים ● עם זאת, מרביתם טוענים שהם לא עושים את זה

משלוח הודעות SMS תוך כדי נהיגה, משלוח אי-מיילים תוך כדי הליכה ברחוב, שימוש בטלפון סלולרי אפילו בירח דבש – אלה הם חלק מהמנהגים הנפוצים בקרב מבוגרים בארצות הברית. הדברים הללו עולים ממחקר התנהגות שערכה באחרונה ענקית השבבים אינטל (Intel) באמצעות חברת המחקרים Ipsos, שמטרתו לחשוף את המצב הנוכחי של ההתנהגות הנוגעת לשימוש בסלולרי בארצות הברית. המחקר נערך בארצות הברית, בקרב 2,000 בני 18 ומעלה.

בעוד שהמנהגים הללו לא חדשים במחקרים, מפתיע לגלות שההתנהגות לפי אותם מנהגים לא ראויים ואפילו מפירי חוק נמצא בעלייה. על פי הנתונים, תשעה מתוך עשרה בגירים אמריקנים הצהירו שראו אנשים שמשתמשים לרעה בטכנולוגיה סלולרית ו-75% טענו שכללי ההתנהגות הסלולריים נעשו גרועים יותר בהשוואה למצב בשנה שעברה.

לפי המחקר, המנהגים הסלולריים הנפוצים נותרו ללא שינוי מאז מחקר ההתנהגות הסלולרית הראשון שערכה אינטל ב-2009. אלה כוללים: שימוש בטלפונים ניידים תוך כדי נהיגה (73%), דיבור בקול רם במקומות ציבוריים (65%) ושימוש בטלפונים סלולריים תוך כדי הליכה ברחוב (28%).

בין אם הם מתנהגים כך ובין אם לאו, מסתבר שהאמריקנים בני 18 ומעלה היו רוצים שינוי: מרבית הנשאלים (92%) השיבו שמוטב שאנשים ינהגו בצורה נאותה יותר כשהדבר קשור להתנהגות הסלולרית שלהם במקומות ציבוריים. 74% מהמשיבים מאמינים שההתנהגות הסלולרית הלא ראויה יצרה סוג חדש של זעם ציבורי, כמו זעם נהגים. ובכל זאת – אף על פי שכשניים מכל עשרה מבוגרים (19%) אכן מודים בהתנהגות סלולרית לא מנומסת או לא חוקית, הם מתרצים את ההפרה בכך שכולם עושים את זה.

יצוין, כי ככל שעולה מספר מכשירי הסלולר המחוברים לאינטרנט – עולה גם המודעות לצורת השימוש שעושים אנשים במכשירים הניידים בסביבה של אנשים אחרים. עם זאת, "כללי ההתנהגות הנאותה של אנשים הם עדיין במצב עוברי", ציינה ג'נבייב בל, מנהלת המחקר על פעולות גומלין וחוויה במעבדות אינטל. לדבריה, "חשוב שכל התעשייה תקיים דיאלוג על הדרך שבה אנשים משתמשים בטכנולוגיה ועל היחסים האישיים שלנו עם הטכנולוגיה, כדי לסייע בעיצוב הנורמות החברתיות והתרבותיות שלנו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים