AP תחל לגבות תשלום עבור התכנים שלה במדיה דיגיטלית

אתרי אינטרנט, בלוגים, טלפונים סלולריים שירצו לפרסם תכנים של סוכנות הידיעות הוותיקה ייאלצו מעתה לשלם - כך החליטה מועצת המנהלים של AP ● החברה מקווה שבעזרת מהלך זה היא תצמצם את הגירעונות שצברה, בסך 20 מיליון דולרים ● בלוגים קטנים יהיו פטורים מתשלום

מועצת המנהלים של סוכנות הידיעות הוותיקה AP אישרה בסוף השבוע החלטה עקרונית שלפיה היא תתחיל לבצע פעולות לגביית תשלום עבור השימוש שנעשה בחומרים שלה במדיות הדיגיטליות: אתרי אינטרנט, בלוגים, טלפונים סלולריים וכדומה. AP תקים לצורך העניין חברה בת עצמאית שתעסיק 20 עובדים ותשכור מנכ"ל שיעמוד בראשה.

החברה מקווה שבעזרת מהלך זה היא תגדיל את מקורות ההכנסה שלה ותצמצם את הגירעונות שצברה, בסך 20 מיליון דולרים. ההחלטה הובאה לדיון כבר באוקטובר האחרון ואושרה סופית ביום ה'.

הנהלת AP ציינה בהודעתה, כי המטרה הראשונה של ההחלטה היא לוודא שספקי חדשות המשתמשים בחומרים של הסוכנות ומפיצים אותם בצורות שונות יעשו זאת תחת הסכם זכויות יוצרים. מעבר לזה, תציע החברה שירותים ללקוחות עסקיים ולארגונים שיש להם עניין להפיץ את המידע שלה תמורת תשלום. עם זאת, טום קורלי, נשיא AP, אמר בראיון לוושינגטון פוסט (Washington Post), כי בלוגים קטנים יהיו פטורים מתשלום.

במקביל, אמר קורלי, כי החברה תעבוד בשיתוף פעולה עם לקוחותיה כדי לתת להם רעיונות לשלב פרסום בחומרים של AP שהם מפיצים. כמו כן, סוכנות הידיעות תמכור מידע מורחב על גורמים וחברות שמסוקרים על ידה.

AP היא סוכנות ידיעות אמריקנית שפועלת ללא מטרות רווח ונמצאת בבעלות תאגידי עיתונים בארצות הברית, שחולקים ביניהם את התוכן שהיא מייצרת. הסוכנות הוקמה בשנת 1848, והיא נחשבת לסוכנות החדשות הגדולה ביותר בעולם ובעלת השפעה רבה.

AP

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים