יבמ מקימה מרכזי נתונים ענקיים בסין

הקמפוס אדיר הממדים, שמשתרע על שטח של 576,000 מ"ר, יוקם סמוך לבייג'ינג ● מלבד שבעה מרכזי נתונים ענקיים, הוא יכלול משרדים, מוקדי שירות, מסעדות ואזורי מגורים

יבמ (IBM) עתידה לקחת חלק בהקמתו של מרכז היי-טק חדש, במרחק של כ-50 קילומטרים מבייג'ינג, בירת סין, שאמור להיות "מרכז הנתונים הגדול באסיה לענני מיחשוב" – כך עולה מהודעה שפרסמה החברה אתמול (ד').

הקמפוס יכלול מבנים רבים לצרכים שונים וישתרע על שטח של 576,000 מ"ר. מלבד שבעה מרכזי נתונים עצומי ממדים, יהיו בו משרדים, מוקדי שירות, מסעדות ואזורי מגורים. כל אחד משבעת מרכזי הנתונים ישתרע על שטח של כ-15,000 מ"ר, על פי שרטוט האתר שפורסם.

מרכזי הנתונים יוקמו סמוך לנהר ובהתאם לגישות המתקדמות ביותר לתכנון ירוק, אמר סטיב סמס, סגן נשיא לאתרים ומתקנים בעולם בחטיבת Global Technology Services של יבמ. במתקנים דומים של מיקרוסופט (Microsoft) וגוגל (Google) נעשה שימוש בשיטות לאידוי מים כדי לקרר את האוויר במרכז הנתונים, כתחליף למזגנים, שצורכים חשמל רב.

לדברי סמס, מרכז המיחשוב לנגפנג יהיה המוקד של אזור לנגפנג לפיתוח כלכלי, שנחשב לאחד משלושת אזורי הפיתוח החשובים ביותר בסין ושהשלמתו מתוכננת ל-2016. שני האזורים הנוספים נמצאים סמוך לשנגחאי ולשנזן. אזור לנגפנג נמצא במחוז הבאיי שבו שוכנת גם בייג'ינג. "מרכזי הנתונים ישרתו את כל אזור הפיתוח ויציעו את כל שירותי המיחשוב הנחוצים", אמר סמס. הוא ציין, כי בין השאר, הם ישרתו לקוחות עסקיים, גורמי ממשל ומפתחי תוכנה, ותמהיל השירותים שהם יציעו יכלול גם סביבות פיתוח.

בניגוד למרכזי נתונים דומים של גוגל או אמזון (Amazon), שמבוססים על שרתי x86 רבים, תתקין יבמ במרכז הנתונים החדש שרתים מסוגים שונים. סמס אמר, כי הבנקים בסין נחשבים למשתמשי מיינפריים גדולים, ומשום כך – יהיה צורך להציב במרכזי הנתונים שרתי מיינפריים לצד שרתים של הענק הכחול עם מעבדי Power ושרתים שמבוססים על מעבדי אינטל (Intel) ו-AMD.

יבמ תקים את מרכזי הנתונים בשיתוף עם החברה הסינית Range Technology Development. זו קאונן, יושבת ראש Range, אמרה, כי "מרכזי הנתונים יציעו תשתיות ברמה עולמית ושירותי רשת מתקדמים על מנת לתמוך בצמיחה העסקית של לקוחותינו". Range תספק שירותים שונים ממרכזי הנתונים, ובכלל זה שירותי אירוח, ממשל מקוון ותיקים רפואיים אלקטרוניים.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יואב

    תראו איך יבמ התפתחה ב-100 השנים לקיומה http://shaveh.co.il/story.php?title=100-%D7%A9%D7%A0%D7%99%D7%9D-%D7%9C-ibm-106210

אירועים קרובים