מחשב העל של יבמ ניצח את אלופי "מלך הטריוויה"

ווטסון הביס מתחרה אחד שהשיג בעבר 74 ניצחונות רצופים בשעשועון ומתחרה אחר שזכה בו בסכום שיא של 3.25 מיליון דולרים ● הסכום שצבר מחשב העל של יבמ עמד על 4,400 דולרים ● הוא התמודד בתנאים זהים לאלה של המתחרים האנושיים, ועיבד את התשובות לשאלות על סמך מאגרי מידע שכוללים למעלה מ-200 מיליון דפים ● כדי להחליט אם הוא בטוח בתחרות, עמדו לרשותו שלוש שניות שבהן היה עליו להפעיל 100 אלגוריתמים שונים – תהליך שהיה לוקח במחשב שולחני רגיל שעתיים

בסרטון וידיאו שפורסם באתר Engadget מוצג כיצד מחשב העל ווטסון של יבמ (IBM) מביס את אלופי שעשועון הטלוויזיה האמריקני ג'פרדי (שכונה בארץ "מלך הטריוויה") קן ג'נינגס ובראד רוטר. ג'נינגס השיג בעבר 74 ניצחונות רצופים בשעשועון ורוטר זכה בו בסכום שיא של 3.25 מיליון דולרים.

עם זאת, התבוסה של השחקנים האנושיים לא הייתה מוחלטת: הסיבוב שצולם נועד לאפשר להם לתרגל את התחרות מול המחשב, והם הצליחו בכל זאת לזכות בסכומי כסף מסוימים: ווטסון זכה ב-4,400 דולרים, ג'נינגס הגיע למקום השני עם 3,400 דולרים ורוטר – למקום השלישי עם 1,200 דולרים.

ווטסון, שמצויד במערכת ההפעלה לינוקס (Linux) ופועל בקצב של 80 טרה-פלופ, מעבד את התשובות לשאלות על סמך מאגרי מידע שכוללים למעלה מ-200 מיליון דפים. בדומה ליריביו האנושיים, הוא לא זכאי לשום עזרה מהאינטרנט במהלך התחרות, וכדי להשיב עליו להפעיל זמזם. על מנת להשתתף בתחרות הוא נדרש לעבור את מבחני הכניסה הרשמיים.

במהלך המשחק הפגין מחשב העל את האסטרטגיה שנחשבת לטובה ביותר בו: אם לא בטוחים בתשובה בסבירות גבוהה – עדיף לא להשיב כלל מאשר לנחש. כדי להחליט אם הוא בטוח, עמדו לרשות ווטסון שלוש שניות שבהן היה עליו להפעיל 100 אלגוריתמים שונים – תהליך שעל פי דייוויד פרוצ'י, המנהל המופקד על מחשב העל, עשוי להימשך שעתיים במחשב שולחני רגיל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים