סרג'יו קלאודיאן, יבמ: "העדר המשאבים והנדל"ן – מצוקתם העיקרית של מנהלי התשתיות"

"הבעיות של מנהלי המיחשוב הולכות ומתעצמות, בשל העובדה שה-IT הפך ממסייע עסקית לארגון לגורם המניע אותו עסקית", אמר קלאודיאן, מנהל חטיבת המוצרים והטכנולוגיה ביבמ ישראל ● לדבריו, "בלי מענה בהיבטי הקונסולידציה והניהול - מנהלי תשתיות ה-IT לא יוכלו לתפקד" ● קלאודיאן עומד בראש המציגים את טכנולוגיות הענק הכחול בעולם החומרה במצגות שנערכות השבוע ברחבי הארץ על גבי משאית ענק

"מנהלי תשתיות ה-IT ניצבים בפני שלל מצוקות ובעיות: העדר משאבים לתפעול ולתחזוקת התשתיות, חוסר במקום פיזי וצריכת אנרגיה מופרזת. זאת, לצד ניהול ה-'טובין' – מערכות ה-IT ההטרוגניות שנאספו ונערמו במהלך השנים. בלי מענה בהיבטי הקונסולידציה והניהול – הם לא יוכלו לתפקד", כך אמר סרג'יו קלאודיאן, מנהל חטיבת המוצרים והטכנולוגיה ביבמ (IBM) ישראל.

קלאודיאן עומד בראש המציגים את טכנולוגיות הענק הכחול בעולם החומרה במצגות שנערכות השבוע ברמת החי"ל בתל אביב, באזור התעשייה בהרצליה פיתוח, במתחם מת"ם בחיפה ובאחד מבסיסי צה"ל. המצגות נערכות במשאית ענק, שמשקלה 36 טון ואורכה 18 מטרים. המשאית הובאה ארצה על ידי יבמ על מנת להציג בתוכה את הטכנולוגיה של שרתי החברה ופתרונות המיחשוב שונים. היא הגיעה לישראל בסיומו של "סיבוב הופעות" באירופה, שהחל בארבע ארצות סקנדינביה ועבר משם לספרד ולאיטליה. מאות אנשי IT מארגונים מכלל מגזרי המשק ביקרו וצפויים לבקר במשאית, לא כולם לקוחות יבמ.

"הבעיות של מנהלי המיחשוב הולכות ומתעצמות, בשל העובדה שה-IT הפך ממסייע עסקית לארגון לגורם המניע אותו עסקית", אמר קלאודיאן. "מנגד, ה-IT הפך להיות קריטי בארגונים, וכמות היישומים שלו גדלה בלא הרף. בעבר הייתה נהוגה הגישה שיש לבנות לכל יישום מערכת IT נפרדת – דבר שהביא לריבוי מערכות שונות". מצוקה נוספת, ציין קלאודיאן, היא העדר כוח אדם לניהול התשתיות וצמצום המשאבים המוקצים לתפעולן ולתחזוקתן. "יש לקוחות ארגוניים שאפילו אינם יודעים כמה שרתים יש להם", אמר. "המיכון הפך למרכיב ולצורך קריטי בעת הטיפול בתשתיות".

קלאודיאן ציין, כי המענה לשלל הבעיות והאתגרים הוא בשלוש רמות: קונסולידציה של כל משאבי המיחשוב, לרבות ביצוע פרויקטי וירטואליזציה. זאת, על מנת לצמצם את עלות הטיפול ביישומים, שהיא היקרה ביותר, וליצור מצב בו מוטמע במרכז המיחשוב שרת גדול, המחולק באופן לוגי לכמה שרתים לוגיים, שכל אחד מהם מריץ יישום אחר; תוכנות לניהול מקומי של התשתיות וכן ניהול מרכזי; ומענה ברמת מיחשוב הענן, על ידי כלי תוכנה המאגד אוסף של משאבים לכלל משאב מיחשוב לוגי אחד ומספק משאבים לפי דרישה.

ניסים פדידה, יועץ טכנולוגי בכיר ביבמ ישראל, אמר, כי במשאית מוצגים שרתי IBM System x מבוססים מעבדי x86 של אינטל (Intel), שרתי IBM System P מבוססים מעבדי פאואר של יבמ, שרתי להב IBM BladeCenter ושרתים נוספים המאפשרים את "דחיסת" השרתים לצורך צמצום בנדל"ן. הוא הוסיף, כי בעולם האחסון, מוצגות מערכות האחסון של החברה ממשפחת DS, המבצעות קונסולידציה לאחסון, לצד מערכות SVC, העושות לו וירטואליזציה. פדידה אמר, כי מדובר ברכיב המאפשר לקחת את כל רכיבי האחסון ולהסתכל עליהם כעל אחסון אחד עם יכולת הקצאה לפי דרישה.

כן הוצגו במשאית ארונות שרתים המשרתים מערכות ויישומים שונים, לרבות כאלה שאינם של יבמ, דוגמת וירטואליזציות של VMware ושל מיקרוסופט (Microsoft). עוד הוצגו פתרונות וירטואליזציה של שרתים ותחנות קצה, מערכות ניהול לשליטה ובקרה, כלי ניהול ופתרונות לסביבת שרתי להבים, ניהול מרכזי המיחשוב ויצירת ענני מיחשוב לסוגיהם.

פדידה אף הציג את מוצר האחסון סטורווייז (Storewise) מבית הענק הכחול. המוצר לא קשור לחברת סטורווייז (Storwize) הישראלית, בעלת השם הדומה, שיבמ רכשה לפני חודשים אחדים תמורת כ-140 מיליון דולרים, ואשר עוסקת בדחיסת המידע המאוחסן. מוצר זה, הסביר פדידה, משלב בתוכו מערכי אחסון המתחברים לסביבות ה-IT השונות עם ממשקים לניהול מערכות XIV-יבמ ורכיבים לקונסולידציה של האחסון. "סטורווייז ו-XIV מסמלות את מערכות האחסון מהדור החדש שלנו, והן השיבה המחודשת והמחוזקת שלנו לעולם האחסון", סיכם פדידה. "כך אנחנו יכולים לספק למנהלי התשתיות את היכולת לעשות יותר בפחות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים