דו"ח: גוגל מובילה בחיפוש במכשירי iPhone

מנתונים שפורסמו על ידי רשת פרסום באינטרנט עולה, כי כמעט כל החיפושים באינטרנט שמקורם במכשירי iPhone מתבצעים במנוע החיפוש של גוגל ● הסיבה לכך: גוגל מוגדר כברירת מחדל בדפדפן ספארי של אפל, שמותקן במערכת ההפעלה iOS

אפל (Apple) וגוגל (Google) מתחרות אמנם בשוק הטלפונים החכמים – אפל מציעה את ה-iPhone בעוד שגוגל היא הבעלים של מערכת ההפעלה בעלת הקוד הפתוח אנדרואיד (Android) – אולם מתברר, כי ההצלחה של ה-iPhone מניבה הכנסות גם לענקית החיפוש.

מנתונים שפורסמו ביום ב' על ידי רשת הפרסום באינטרנט Chitika עולה, כי קרוב ל-97% מתעבורת החיפוש של הגולשים באמצעות מכשירי ה-iPhone מגיעה למנוע החיפוש של גוגל. הסיבה לכך היא שמנוע החיפוש של גוגל מוגדר כברירת מחדל בדפדפן ספארי (Safari) של אפל, שמותקן במערכת ההפעלה iOS. כמו כן, יישום Google Mobile App, שמותקן גם הוא במערכת ההפעלה iOS ומציע חלופה נוחה ומהירה לחיפוש בדפדפן, הוא יישום פופולארי, הרבה יותר מאשר מנוע החיפוש של יאהו! (!Yahoo) או בינג (Bing) של מיקרוסופט (Microsoft).

עוד עולה מהנתונים, כי 49% מתעבורת החיפוש בגוגל שמקורה במכשירי iPhone מגיעים מסרגל החיפוש שבגרסה הסלולרית של ספארי, בעוד ש-42.4% מהחיפושים מתבצעים באתר Google.com. בנוסף, 8.68% מהחיפושים מתבצעים ביישום Google Mobile App.

בשיחת הוועידה שנערכה בשבוע שעבר, עם פרסום הדו"חות של גוגל לרבעון השלישי של שנת הכספים, תיאר אריק שמידט, מנכ"ל החברה, את המצב בשוק הסלולרי כגל גאות שסוחף עמו את כל הספינות. באותה שיחה חשף בראשונה ג'ונתן רוזנברג, סגן נשיא בכיר לניהול מוצרים בגוגל, את ההכנסה השנתית של החברה מפרסום סלולרי: מיליארד דולרים לשנה.

סכום זה רחוק אמנם מההכנסות של אפל ממכשירי iPhone, שמהם מכרה החברה 14.1 מיליון יחידות ברבעון האחרון בלבד, במחיר של כ-650 דולרים ליחידה, אולם ההכנסות מפרסום סלולרי, הן במתכונת טקסטואלית והן כבאנרים, מוסיפות לעלות בקצב מהיר ולתרום להכנסות ולרווחים של גוגל. כל עוד אפל לא תנקוט בצעד דרמטי – כמו החלפת גוגל כמנוע החיפוש המוגדר כברירת מחדל במכשירי iPhone – תוסיף גם ענקית החיפוש ליהנות מההצלחה של המכשירים החכמים שלה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים