HP הטמיעה מערכת לניהול מחזור חיי תחנות העבודה והשרתים בחיל הים בהיקף מיליוני שקלים

הפרויקט התבסס על תשתית כלי הניהול של מיקרוסופט, וכלל, בין היתר, הגירה של משתמשי החיל לחלונות 7 ● HP ישראל אף סיפקה לחיל הים שירותי ייעוץ ותכנון, לטובת שילוב התועלת מהמעבר למערכת ההפעלה החדשה עם הטמעת מערכת הניהול המרכזית

חטיבת השירותים הטכנולוגיים של HP ישראל הטמיעה מערכת לניהול מחזור החיים של תחנות העבודה והשרתים בחיל הים. הפרויקט ארך כחצי שנה והסתיים באחרונה. היקפו הכספי של הפרויקט לא נמסר לפרסום, אולם גורמים המקורבים לתחום בענף העריכו אותו במיליוני שקלים בודדים.

הטמעת המערכת לניהול מחזור החיים של תחנות העבודה והשרתים בחיל הים התבססה על תשתית Microsoft System Center Configuration Manager 2007. תשתית כלי הניהול הזו מספקת פתרון מקיף להפצה, לניהול ולניטור תחנות העבודה, תוך פישוט וייעול תהליך הטמעת חלונות 7 (Windows 7) בסביבות הפיזיות והווירטואליות, לצד יכולות שליטה ובקרה לכל אורך מחזור החיים של ניהול תחנות הקצה.

הפרויקט נועד לענות על כלל צרכי ניהול המשתמשים וסביבת התשתיות ההטרוגנית בחיל, בין היתר הפצת מערכות הפעלה, יישומים ועדכונים, ניהול החומרה, שליטה מרחוק בחומרה ובתוכנה וניהול מצאי עדכני של חומרה ותוכנה.

במסגרת הפרויקט, ביצעה HP ישראל טיפול ברשת הלוגיסטית של חיל הים, הכוללת כמה אלפי משתמשים, וכן ברשת המבצעית, הכוללת כמה מאות משתמשים נוספים. הטמעת המערכת של מיקרוסופט (Microsoft) על ידי אנשי ענקית הטכנולוגיה בוצעה במקביל להחלפה של כמה מערכות מדף קיימות שלא היה קשר ביניהן, תוך רצון לקבל נקודת מבט מרכזית וניהול מרכזי של תחנות העבודה והשרתים לאורך חייהם בחיל הים.

כמו כן, ביצעו אנשי HP ישראל במסגרת הפרויקט הגירה של סביבת המשתמשים בחיל הים לחלונות 7, כולל בדיקת תאימות של היישומים השונים, בניית תמונת תצורה אחידה וביצוע פיילוט במספר מצומצם של תחנות עבודה, בטרם ההפצה לכלל החיל. ההפצה הרחבה בוצעה במרוכז, באמצעות מערכת הניהול החדשה, תוך שמירה על פרופילי המשתמשים השונים.

החברה אף סיפקה לחיל הים שירותי ייעוץ ותכנון, לטובת שילוב התועלת מהמעבר לחלונות 7 עם הטמעת מערכת הניהול המרכזית. זאת, בין היתר, תוך השגת מיכון מרבי של התהליכים השונים בניהול מחזור החיים של המערכות.

יחידת ממת"מ (ר"ת מערכות מידע, תהליכים ומיחשוב) אחראית לכלל מערכות ה-IT והתשתיות בחיל הים – החל ממערכת שירותי הדואר האלקטרוני וכלה במערכת ה-ERP והמערכות המבצעיות והמודיעיניות. היחידה מספקת שירותים לאלפי משתמשים בחיל ותמיכה במערכות לחימה ומבצעים.

לדברי רב סרן משה קנזין, ראש ענף תשתיות מיחשוב ביחידת ממת"מ של חיל הים, "פתרון הניהול המרכזי עוזר לנו להפיץ מערכות, יישומים ועדכונים לתחנות הקצה ביתר קלות ומפחית משמעותית את העומס על מרכז התמיכה".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים