JavaOne 2010: אורקל מתחייבת להמשיך לתמוך ולפתח את פלטפורמת ג'אווה

"אורקל מאמינה שלקהילת ג'אווה מצפה עתיד מזהיר, הודות להשקעה המוגברת שלנו בסביבת ג'אווה, לפונקציות שנותנות ערך מוסף לקהילה ולרמת הביצועים", אמר תומאס קוריאן - סגן נשיא באגף הפיתוח של אורקל, בערב הפתיחה של הכנס ● הוא ציין, כי אורקל מתכננת בעתיד שדרוגים נוספים הכוללים פונקציות תכנות חדשות, יכולות קלות עומס ויעילות מבחינת מעבד הכרטיסים, טלפונים וטלוויזיות, וכן ממשק ואמולציה זהים בעבור פלטפורמות חומרה שונות

26/09/2010 12:12

כנס JavaOne השנתי למפתחי ג'אווה (Java), נערך השנה לראשונה במקביל לכנס הענק Oracle OpenWorld שעורכת מדי שנה אורקל (Oracle) בסן פרנסיסקו. זו דרכה של אורקל להוכיח, בין היתר, את אימוצה של קהילת מפתחי הג'אווה המושבעים ותמיכתה בסביבת הפיתוח שמתחרה בדוט.נט של מיקרוסופט (Microsoft).

בערב הפתיחה של הכנס הציג תומאס קוריאן – סגן נשיא באגף הפיתוח של אורקל, המדווח ישירות ללארי אליסון – המנכ"ל והמייסד, את התוכניות של החברה לעתיד סביבת ג'אווה. קוריאן נחשב לאחד האנשים החזקים ביותר בהנהלת אורקל ומי שאוזנו של לארי אליסון כרויה אליו במיוחד בתחום הטכנולוגי.

התכנית שהציג קוריאן מדגישה מספר תחומים עיקריים בטכנולוגיית ג'אווה. התחום הראשון הוא Java Platform, Standard Edition. אורקל, אמר קוריאן, מקדמת את סביבת ג'אווה וממקסמת את יכולותיה כדי התאמת הסביבה למודלים חדשים של תוכנה וחומרה. התהליך, ציין, כולל תמיכה מורחבת בשפות תכנות, הגדלת יעילות המפתח וצמצום עלויות התפעול. קוריאן דן בעקרונות שמאחורי JDK 7 ו-JDK 8, סביבות שיהיו מבוססות על OpenJDK.

תחום שני שהציג קוריאן הוא Java on the Client. אורקל, הסביר סגן הנשיא, מפתחת מודל תכנות מתקדם המשלב את הכוח של ג'אווה עם הנוחות של JavaFX. בכך, קבע, משיגה אורקל גרפיקה משופרת, מדיה ברזולוציה גבוהה, יכולות פיתוח אינטרנטי של HTML 5, ג'אווה סקריפט (JavaScript) ו-CSS ברמה הגבוהה ביותר, כל זאת יחד עם תמיכה בסביבת ג'אווה המקורית.

Java EE היה התחום השלישי אותו הציג קוריאן. לדבריו, היא תמשיך להתפתח לכיוון בניית אפליקציות שרתים גמישות יותר, ותכנות יעיל יותר בעזרת שיפורים, כגון Dependency Injection והפחתת הצורך בקונפיגורציות. הדגמת המוצרים בתחום זה התמקדה ביכולתה של Java EE 6 Web Profile לקצר את זמן הריצה של ג'אווה בתוכנות אינטרנטיות קלות, ובכך מקטינה עומסים ומשפרת את רמת הביצועים במערכת.

התחום הרביעי שהוצג היה Java on Devices. לדברי קוריאן, אורקל פועלת לקידום הפלטפורמה הניידת של ג'אווה על-ידי הצגת ג'אווה עם תמיכה אינטרנטית במכשירי הצרכנים.

הוא ציין, כי אורקל מתכננת בעתיד שדרוגים נוספים הכוללים פונקציות תכנות חדשות, יכולות קלות עומס ויעילות מבחינת מעבד הכרטיסים, טלפונים וטלוויזיות, וכן ממשק ואמולציה זהים בעבור פלטפורמות חומרה שונות.

בהמשך הציג קוריאן עובדות ונתונים על עוצמת פלטפורמת ג'אווה. כך, ציין, 1.1 מיליארד מחשבים מריצים ג'אווה; מדי שנה מתבצעות 930 מיליון הורדות של סביבת הריצה של ג'אווה; 3 מיליארד טלפונים סלולריים בעולם מריצים ג'אווה; אספקת טלפונים מסוג ג'אווה בכל שנה היא פי 31 מאספקת טלפונים מסוג אפל (Apple) ואנדרואיד (Android) ביחד; 100% ממכשירי בלור-ריי (Blu-ray) מריצים ג'אווה; בכל שנה מיוצרים 1.4 מיליארד כרטיסי ג'אווה.

קוריאן ציין, כי "אורקל מאמינה שלקהילת ג'אווה מצפה עתיד מזהיר, הודות להשקעה המוגברת שלנו בסביבת ג'אווה, לפונקציות שנותנות ערך מוסף לקהילה ולרמת הביצועים". הוא הוסיף, כי "אורקל נשארת מחויבת ל-OpenJDK בהיותו סביבת ג'אווה בקוד פתוח הטובה ביותר, ואנו נמשיך לפתח את OpenJDK ונקבל בברכה מפתחים נוספים מבחוץ".

הכותב הוא שליח אנשים ומחשבים לארה"ב

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים