בניגוד לפרסומים קודמים: משרד התקשורת יפתח את שוק הסלולר לשתי מפעילות וירטואליות חדשות

משרד התקשורת החליט לקיים מכרז כפול להקצאת התדרים הסלולריים - על אף שהשר, משה כחלון, אמר באחרונה, כי יפורסם מכרז למפעילה וירטואלית אחת ● עם פתיחת השוק, שמגלגל 20 מיליארד שקלים מדי שנה, נראה שיתחרו במכרז, בנוסף למירס, גם 012-סמייל ו-018-אקספון ● הערכה נוספת היא שאם המפעילות הווירטואליות לא יגיעו להסכמים עם חברות סלולר על שימוש בתשתיות, יקבע משרד התקשורת, כי הן ירכשו את התשתית מחברות הסלולר בסכום של 6.5 אגורות לדקת זמן אוויר

משרד התקשורת ממשיך להפתיע: המשרד עתיד לפתוח את שוק התקשורת הסלולרית לשתי מפעילות נוספות – ולא אחת, כפי שהודיע שר התקשורת, משה כחלון, בחודשים האחרונים באירועים שהיו לקראת כניסת מפעילים וירטואליים.

ההערכה עד כה הייתה שהחברה שתזכה בתדרים נוספים במסגרת המכרז החדש היא מירס, שזקוקה לתדרים אלה כדי להיכנס לדור השלישי. עם פתיחת השוק, שמגלגל כ-20 מיליארד שקלים מדי שנה, לשתי חברות נוספות, ולא אחת, נראה, כי יתחרו במכרז גם 012-סמייל ו-018-אקספון, שאינן קשורות כיום לחברות סלולר.

כדי להקל על החברות יוותר המשרד על דמי הזיכיון, שיכולים להגיע עד 180 מיליון שקלים, וכן יאפשר לבנות את הרשת בהדרגה. בשלב הראשון, תידרשנה החברות שייבחרו במכרז לספק רק כ-10% מהאנטנות, ואת השאר הן אמורות יהיו להשיג, וירטואלית, מהמפעילות הקיימות המפעילות אמורות להשלים את יתר האנטנות בתוך 5-7 השנים שלאחר מכן. במשך תקופה זו, רק להם יהיה מותר להקים אנטנות.

בנוסף, נראה ששר התקשורת ייאלץ להתערב בקשרים בין החברות הווירטואליות למפעילות בעלות התשתית. אם עד דצמבר לא יגיע לפחות אחד המפעילים הווירטואליים להסכם עם חברת סלולר קיימת על שימוש בתשתית שלה, יקבע המשרד את הסכום של 6.5 אגורות לדקת זמן אוויר כתעריף שבו ירכשו החברות הווירטואליות את התשתית מהחברות הקיימות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים