שרי ש"ס דורשים לחסום את אתרי המשרדים שבראשותם בשבתות ובחגים

הדרישה גררה תגובות חריפות ● השר מיכאל איתן, הממונה על מימשל זמין, מתנגד למהלך והחל במגעים עם אנשי ש"ס ואמר, כי "אני מאמין שבעזרת הטכנולוגיה נוכל לספק פתרון מוסכם" ● שרת התשלומים של הממשלה מכניס לקופת המדינה יותר ממיליארד שקלים בשנה

שרי ש"ס עתידים להעביר דרישה לחסום את אתרי האינטרנט של כל המשרדים שבראשותם לגלישה בשבתות ובחגים – ובכלל זה משרד הפנים, משרד הבינוי והשיכון והמשרד לשירותי דת. זאת, לאחר ששר הפנים, אלי ישי (ש"ס), דרש להפסיק בשבתות ובחגים את פעילות שרת התשלומים הפועל במסגרת אתר משרד הפנים. שרת התשלומים נועד להקל את השירות לאזרחים ולאפשר להם מסחר אלקטרוני ופעילויות השונות הקשורות בפעילות המשרד.

הפרסומים בעקבות דרישות אלה עוררו תגובות חריפות. השר הממונה על שיפור השירות לאזרח, מיכאל איתן, אמר, כי הוא מתנגד לדרישה וכי זימן פגישה עם שרי ש"ס בנושא שירותי הממשלה באינטרנט בשבתות ובחגים. כמו כן, הוא ביקש, כי עד לקיום הפגישה לא תבוצענה פעולות חד צדדיות בנושא.

השר איתן אמר, כי "אני מאמין שבעזרת הטכנולוגיה נוכל לספק פתרון מוסכם שיאזן בין הערך החוקתי של מדינה יהודית, המחייב את הממשלה לשמור על השבת, ובין זכותם הדמוקרטית של אזרחים לקבל שירותי ממשלה בזמנים הנוחים להם".

שרת התשלומים הוא אחד השירותים הפופולריים ביותר בציבור במסגרת שירותי מימשל זמין, והוא מכניס לקופת המדינה למעלה ממיליארד שקלים בשנה.

גורמים מקצועיים אמרו אתמול, כי קיים חשש שהסגירה תיצור תקדים ותביא להורדת כל פעילות מימשל זמין בשבתות ובחגים.

תגובות

(7)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. דגלמנגה

    שרת התשלומים... מכניס לקופת המדינה למעלה ממיליארד שקלים בשנה... אז מה אתם רוצים מאלי ישי? הוא רוצה לקבל גם(!) את המיליארדים האלה. נראה לכם לרגע שהוא לא יקבל אותם?!

  2. מלי ינקו

    כמה לא מפתיע. אנחנו הולכים "ומחשיכים". אני מציע במסגרת זו אולי לא לאפשר להכנס למשרדים שלהם ללא כיפות וכיסוי ראש, רק עם שרולים ארוכים, רק בשמלות עד הרצפה. נהיה חייבים להתפלל 3 פעמים ביום ולהביא אישור מגבאי בית הכנסת שאכן התייצבנו לתפילה. אפשר להמשיך ....... עד לכיבוי אורות ומאורות מוחלט.

  3. אילן

    אח"כ מתפלאים מדוע השנאה מתגברת. בושה לדמוקרטיה!!!

  4. כולנו חרדים

    חובה לסגור גם את אתרי הבנקים בשבת. וטלוויזיה - ערוצים קהילתיים וערוצי ממשל כמו 10,11,22,33 - כולם חייבים לסגור בשבת. גם רדיו - זה ממשלתי כל האויר הזה שהם משדרים דרכו: חובה לסגור גם אותו בשבת. בפקודה. כי האזרחים לא יכולים להחליט בשביל עצמם. מאותה סיבה ש"אסור" להסתובב ליד חרדים עם חצאית מיני ; החרדי הממוצע לא יכול לשמור את המה-שמו שלו במכנסיים, אז יש איסורים הילכתיים, וזה "חוטא ומחטיא" וזה מדינת הלכה ; הלכה המדינה. אינמלעשות, לימדו אותנו לשתוק כשודרכים עלינו ובזים לנו. בקרוב - תעודות זהות ביומטריות, ואז בכלל יהיה כאן שמייח, זה מה שבטו-אח.

  5. אנונימי

    במדינה שלנו יש חופש של דתות , אני מחשיב חילוני כדת לא שגרתית , הוא לא יכול לבטל בשבילנו את כל הדברים ככה המדינה שלנו תראה כאילו אנחנו בימי הבייניים ..

  6. אזרח מודאג

    חבל שמר ישי דואג רק להעמקת הקרע בין דתיים לחילונים במקום לקרוב לבבות אין שום מניעה הלכתית ששרת יעבוד בשבת ואין בכך חילול שבת ומה שעושה האזרח בביתו זה אינו ענינו של הממשל כפייה אינה הדרך

  7. יגאל

    החומניזם משתלט על חיינו ואנחנו שותקים .........

אירועים קרובים