דיווח: נובל מעמידה עצמה שוב למכירה; כ-20 קבוצות רכישה וחברות כבר הביעו בה עניין

השבוע הוא המועד האחרון לקבוצות רכישה ולחברות המעוניינות בחברה להציע הצעות, אולם המימוש של העסקה יארך זמן רב יותר - כך מסר הוול סטריט ג'ורנל ● לנובל יש ארבע חטיבות עסקיות נפרדות, וחלק מההערכות מדברות על כך שהחברה תימכר במפוצל ● מקורות מקורבים העריכו, כי החברה תימכר לקבוצות רכישה וקרנות הון, ולא לחברות IT, וכי אלה עשויות למכור את החברה למתחרותיה

חברת נובל (Novell) מעמידה את עצמה שוב למכירה, ומצפה לקבל הצעות לרכישתה עוד השבוע – כך דיווח הוול סטריט ג'ורנל (Wall Street Journal), המסתמך על מקורות המקורבים למהלכי הרכישה. עוד עולה מהדיווח, כי השבוע הוא המועד האחרון לקבוצות רכישה ולחברות המעוניינות בחברה להציע הצעות, אולם המימוש של העסקה יארך זמן רב יותר.

בסוף השבוע האחרון דווח, כי כ-20 קבוצות רכישה וחברות הביעו התעניינות ברכישת נובל. רוב החברות הללו הן בעלות הון עצמי, וחלקן צפויות להגיש הצעה טובה יותר מזו שהוגשה בעבר על ידי קרן הגידור אליוט (Elliott Associates) תמורת קרוב לשני מיליארד דולרים. למרות זאת, לא ברור כמה מהן אכן יציעו הצעות רכישה בסופו של דבר.

לנובל יש ארבע חטיבות עסקיות נפרדות, וחלק מההערכות מדברות על כך שהחברה תימכר במפוצל. מקורות המקורבים לעניין העריכו, כי החברה תימכר לקבוצות רכישה וקרנות הון, ולא לחברות IT. או אז, ייתכן שהקרנות ימכרו את נובל למתחרותיה.

בסוף מרץ הודיעה נובל, כי דחתה את ההצעה של אליוט בטענה, כי מדובר בסכום "לא ראוי". בתחילת אותו חודש קיבלה נובל הצעת רכישה בסך של 1.8 מיליארד דולרים מאליוט, שבבעלותה כבר מצויות 8.5% ממניות החברה. ההצעה הוגשה לפי שווי חברה של 1.972 מיליארד דולרים – 5.75 דולרים למניה.

"לאחר שבחנו את ההצעה של אליוט יחד עם מנהלי הכספים של החברה ויועציה הכלכליים והמשפטיים, הגיעו חברי ההנהלה של נובל למסקנה, כי היא לא ראויה וממעיטה בערך החברה, כמו גם בפוטנציאל הצמיחה העתידי שלה", מסרו אז חברי הדירקטוריון של נובל.

על פי דיווחיה של החברה, סך המזומנים שלה עומד על כ-650 מיליון דולרים, ועל כ-600 מיליון דולרים בהשקעות קצרות מועד. הצעת הרכישה האמורה הייתה בגובה 115% מערכה של נובל, כפי שנסחרה בבורסה ב-4 לינואר השנה, אז החלה אליוט בפעילות גלויה לקראת הצעת הרכישה. שווי השוק הנוכחי של החברה עומד על כשני מיליארד דולרים, עם הכנסות של כ-800 מיליון דולרים ורווח נקי של כ-210 מיליון בשנה.

דובר נובל סירב להגיב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים