ממשלת סין הפסיקה לרכוש מחשבים של אפל

להחלטה תהיה השפעה לא מבוטלת על התוצאות הכספיות של אפל ● בממשלה הסינית מנמקים את ההחלטה "משיקולי אבטחה", אולם מומחים מעריכים כי היא רוצה למנוע דריסת רגל רבה מדי של חברות זרות

להיפרד זה כואב. אפל

מחשבי iPad ו-MacBook מתוצרת אפל (Apple) הוצאו מרשימת הרכש של ממשלת סין – על פי דיווח של סוכנות בלומברג ׁׁ(Bloomberg), אשר נסמכת על "גורמים ממשלתיים יודעי דבר". ברשימת הרכש שפורסמה בחודש יוני נכללו מחשבי iPad ,iPad Mini ,MacBook Air ו-MacBook Pro, אך ברשימה שפרסמה ממשלת סין בחודש יולי הם לא נכללו עוד, "משיקולי אבטחה".

ברבעון האחרון הייתה סין אחראית לכ-16% ממחזור המכירות הכולל של אפל, וסביר להניח שלהחלטה של ממשלת סין תהיה השפעה לא מבוטלת על התוצאות הכספיות של החברה. המכירות של מחשבי iPad בסין עלו בשיעור של 51% ברבעון האחרון, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, ואלו של מחשבי Mac עלו ב-39% באותה תקופה.

מכשירי iPhone, שבאפל השקיעו מאמצים רבים כדי לשכנע את חברות הסלולר הסיניות הגדולות להציע אותם למנוייהן, אינם נכללים ברשימה של המכשירים שהוצאו מרשימת הרכש של ממשלת סין, אך לאחרונה כבר הופיעו פרסומים רשמיים-למחצה על כך שמכשירים אלה "עלולים לסכן את הביטחון הלאומי" של סין.

"כשהממשלה מפסיקה לרכוש מוצרים מסוימים, היא משדרת מסר גם לתאגידים או גופים ממשלתיים-למחצה", אמר מרק פו, אנליסט מהונג קונג. "בממשלת סין רוצים להבטיח שלחברות זרות לא תהיה השפעה רבה מדי בסין".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים