ג'ונתן ווייסלר, יבמ: "ישראל – אחד השווקים הצומחים ביותר לתשתיות הענן שלנו"

"אחת הסיבות לפעילות הנרחבת שלנו בישראל היא עובדת היותה של ישראל שנייה רק לארצות הברית בכל הנוגע לפעילות הון-סיכון וסטארט-אפים", אמר ווייסלר, מנהל SoftLayer-יבמ באירופה, בראיון לאנשים ומחשבים

"ישראל היא אחד השווקים הצומחים ביותר מבחינתה של SoftLayer, תשתיות מיחשוב הענן שלנו: יש לנו כאן יותר מ-150 לקוחות", כך אמר ג'ונתן ווייסלר, מנהל SoftLayer-יבמ (IBM) באירופה, בראיון לאנשים ומחשבים. לדבריו, "אחת הסיבות לפעילות הנרחבת הזאת היא עובדת היותה של ישראל שנייה רק לארצות הברית בכל הנוגע לפעילות הון-סיכון וסטארט-אפים".

הוא הוסיף כי "השוק הישראלי מייצא טכנולוגיה והפלטפורמה שלנו מתאימה בדיוק לזה. בין אם פונים לסינגפור או לאמסטרדם, זו רק שאלה של בחירת המקום המועדף – והמערכת עובדת".

ווייסלר החל את דרכו כעובד הראשון של חברת תשתיות הענן באירופה, מהספקים המובילים בתחום, ובנה את נוכחותה ביבשת ובשוק הישראלי. יבמ רכשה אותה ביוני לפני שנה תמורת יותר משני מיליארד דולר ומאז היא הפכה לעמוד השדרה של פלטפורמת הענן מבית הענק הכחול.

"ככל שאנחנו מדברים עם ארגונים גדולים, אנחנו מוצאים כי לכולם יש תוכנית כלשהי של שימוש בענן, ברמה כזאת או אחרת, כבר בשנים הקרובות", ציין. "בעקבות הרכישה על ידי יבמ, אנחנו יכולים לעמוד בדרישות שלהם, לסייע להם לעבור במהירות לענן – ולהתחיל בכך כאן ועכשיו".

בדבריו ציין ווייסלר את ההשקעה עליה הודיעה יבמ בינואר השנה של יותר מ-1.2 מיליארד דולר להרחבה של פריסת מיחשוב הענן שלה. ההשקעה כוללת רשת של מרכזי מיחשוב ענן, שיספקו ללקוחות יבמ גמישות גבוהה יותר, עבודה שקופה, שליטה באופן ניהול הנתונים, הרצת יישומים עסקיים ותפעול תשתיות ה-IT בסביבת הענן. הענק הכחול יוסיף 15 מרכזי נתונים חדשים ברחבי העולם השנה, כאשר בסך הכול תפעיל יבמ 40 מרכזי נתונים. ההשקעה בענן היא מהלך המשך לרכישת SoftLayer.

"לעלות במעלה שכבות הטכנולוגיה"
"אנחנו יכולים עכשיו לעלות במעלה שכבות הטכנולוגיה", אמר ווייסלר. "תחילה היינו רק ספקי תשתיות בסיסיות, עכשיו אנחנו מציעים גם פלטפורמה כשירות בדמות BlueMix. הפלטפורמה הזאת ושירותי תשתיות התפעול והפריסה שלנו מאפשרות לפתח אפליקציות מהר יותר ולהפעיל אפליקציה בתוך דקות, בפריסה כלל עולמית".

לדבריו, "בעידן שבו IDC משרטטת תמונה שלפיה מאות מיליוני משתמשים מפעילים מיליוני אפליקציות וענן אחד מקשר ביניהם, השילוב בין יבמ ל-SoftLayer מציע את התשתיות המרכזיות המסורתיות בהן יבמ מתמחה, בעוד SoftLayer מביאה את ההתייחסות לארגונים ויישומים הנולדים בענן". בהתייחסו למתחרים ציין ווייסלר כי "אמזון (Amazon) היא חברה של אפליקציות ומיקרוסופט (Microsoft) של ארגונים, בעוד שהשילוב יבמ-SoftLayer הוא היחיד שמציע את מלוא סל המוצרים הנדרשים מקצה לקצה".

לדבריו, מאז הרכישה ידי יבמ התרחבו ההתעניינות בשוק הישראלי במוצרי SoftLayer ושיתופי הפעולה עם גורמים מקומיים. "אנחנו זוכים עכשיו להתעניינות של יותר גופים, גם בשוק הציבורי והמוסדי הוותיק, בארגונים שמעוניינים לבנות סביבות בנות כלאיים. הפרויקטים האלה הואצו, הרבה בזכות היחסים המתמשכים ושיתופי הפעולה של יבמ עם הגופים האלה ושותפים עסקיים שפועלים איתם".

הוא סיכם באמרו כי "השוק משתנה ונע למודל של מיליארדי משתמשים ומיליוני אפליקציות. לקוחות עוברים לענן על מנת להבטיח את קיומם: הם רוצים להשקיע במוצרים ושיווק ולא בתשתיות טכנולוגיות מידע. בסביבת הענן שלנו הם יכולים לפעול במודל תמחור תשתיות ויישומים על פי שימוש בפועל. עם זאת, ברור שלא הכול יעבור לענן: המודל יהיה היברידי. במקרים רבים, התשתיות של SoftLayer יספקו הרחבה לפלטפורמות הקיימות בארגונים, לעמידה בנקודות עומס קיצוניות. אנחנו יכולים לשפר את רמת הניצולת של מערכות פנימיות – ללא קניבליזציה שלהן".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים