ועידת המפתחים של גוגל: אנדרואיד תוטמע בסמארטפונים, בטלוויזיות, במכוניות ובשעונים – עוד השנה

החברה מבצעת צעד משמעותי בתחרות מול iOS של אפל ומשיקה מערכות הפעלה למכשירים שונים - ולכל הבית ● ועידת המפתחים של גוגל סיפקה הצצה לעתיד של האנדרואיד

תוכנת אנדרואיד (Android) תפעיל גם מכוניות, טלוויזיות ושעונים עוד השנה – כך הודיעה גוגל (Google) אמש (ד') בפתיחת Google I/O, ועידת המפתחים שלה בסן פרנסיסקו.

התחום המתפתח והמתרחב של האינטרנט של הדברים פתח מרוץ חדש בין חברות הטכנולוגיה הבכירות, וגוגל נרתמת למרוץ ורוצה אף להובילו. תוכנת האנדרואיד החינמית של גוגל מפעילה יותר משלושה מכל ארבעה סמארטפונים הנמכרים בעולם. מדובר בנקודת כניסה בעלת ערך רב עבור החברה כדי להכניס צרכנים לשירותים נוספים שלה, הקיימים והעתידיים.

המיחשוב הלביש של אנדרואיד - כחלק מהמרוץ בין החברות. צילום מסך

המכוניות הראשונות שיפעלו עם מערכת ההפעלה Android Auto software – לניווט, מוזיקה והודעות – תגיע לחדרי התצוגה מאוחר יותר השנה. יותר מ-40 יצרניות של כלי רכב הצטרפו לברית פיתוח התוכנה למכוניות של גוגל, אבל למרבה הצער החברה לא חשפה מי הן אותן יצרניות שיציגו את גרסת האנדרואיד למכוניות כבר השנה.

אולי בעתיד, אנדרואיד גם תנהג? צילום מסךכצפוי, הוצגו בוועידה שעוני ה-Gear Live של סמסונג (Samsung), ה-G Watch של LG וה-Moto 360 של מוטורולה (Motorola) – בעיצובים אופנתיים שונים. בהתאם לשמועות, השעון של סמסונג אכן פועל על מערכת ההפעלה Android Wear – הגרסה הייעודית של גוגל למיחשוב לביש. השעונים של סמסונג ו-LG ניתנים להזמנה בחנות של גוגל כבר מאתמול ויגיעו לידי הצרכנים ב-7 ביולי, ואלה של מוטורולה יהיו זמינים מאוחר יותר במהלך הקיץ. נראה שהשעון של מוטורולה פותח עוד כשזו הייתה בבעלות גוגל, לפני שנמכרה ללנובו (Lenovo), אז למה דווקא הוא זכה לפיתוח האיטי ביותר?

מערכת הפעלה של הבית כולו
בכירי גוגל הציגו גם את ממיר הטלוויזיה Android TV והצהיר בעצם על הסתערותה המחודשת של גוגל לעולם הווידיאו הזורם, מתוך כוונה לתת לצופים ממשק קל ונוח שיאפשרו להם לחפש תוכן לצפייה ולהפוך לצומת מרכזי של תוכני בידור. גרסת TV של האנדרואיד מגיעה בעצם ארבע שנים לאחר הניסיון הראשון והכושל של גוגל להיכנס לחדר המגורים באמצעות Google TV, אבל כעת גוגל נחושה לחדור אליו שוב, בייחוד לאור ה-"איומים" מצד אפל ואפילו חברות אחרות.

גוגל יודעת שהפלטפורמה הראשונה שתיכנס לבית המשתמש ותפקח על מכשירים תהיה מערכת ההפעלה השלטת בעתיד, שיכולה להיות לא רק של מכשירים מסוימים, אלא גם של הבית כולו. לדברי החברה, התוכנה שפיתחה תאפשר למכשירים רבים לפעול הדדית גם בטלוויזיה, ותאפשר לחפש וידיאו, שליטה על צפייה או משחקי מחשב. הטלוויזיות גם יכולות להיות נשלטות על ידי השעון החכם. "טלוויזיות הופכות חכמות ומחוברות יותר", אמר דיוויד ברוק, בכיר בגוגל שהציג את החידוש האחרון של החברה בנושא.

גוגל נכנסת לכושר
החברה חשפה גם שירות בשם Google Fit, מתחרה ישיר לשירותים שהציגו באחרונה אפל וסמסונג, שאוסף ועוקב אחרי מידע בריאות וכושר אישי של המשתמשים. הנושא הזה צפוי להפוך למנוע חזק של אימוץ שעונים חכמים ומוצרים לבישים אחרים עתירי חיישנים.

הכדורגל נמצא בימים אלה במרכז הבמה העולמית. במרכז הבמה של גוגל - הכדורסל. צילום מסך

ועידת המפתחים שנתית של גוגל מיועדת להציג תכונות ואפשרויות חדשות באנדרואיד בפני "צבא" המפתחים שלה, החיוניים לה ליצירת אפליקציות שמתחזקות את הפופולריות של התוכנה שלה בתחרות מול iOS של אפל.

אפל וגוגל מתחרות ראש בראש במדינות מתפתחות כמו הודו וסין, ששוק הסמארטפונים בהן יכול לצמוח הרבה יותר משווקים רוויים כמו ארצות הברית ואירופה. בעניין זה הודיעה גוגל בוועידה כי היא משתפת פעולה עם שלוש יצרניות כדי לפתח סמארטפון לשוק ההודי שיעלה פחות מ-100 דולר. מערכת ההפעלה במכשירים האלה תהיה Android One, מעין גרסה קלה יותר, שתקל את חדירת התוכנה לכמה שיותר אנשים ברחבי העולם, והם יהיו עם מסך של 4.5 אינץ', יתמכו בשני כרטיסי SIM – כך הצהיר סאנדר פיצ'אי, סגן נשיא בכיר בגוגל לנושא אנדרואיד וכרום (Chrome).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים