סין מאשימה: מיקרוסופט והממשל האמריקני מרגלים אחרינו "בדלת האחורית"

רשת הטלוויזיה המרכזית של סין טוענת כי הריגול מבוצע באמצעות חלונות 8, שהממשלה הסינית החליטה בחודש שעבר שלא לאשר שימוש בה ● מיקרוסופט מכחישה את ההאשמות

לא נחים לרגע. סין

חלונות 8 (Windows 8) מסוגלת לאסוף כמויות גדולות של מידע על החברה בסין – כך נטען בידיעה שפורסמה ברשת הטלוויזיה המרכזית של סין, CCTV, שמופעלת על ידי המדינה.

"קל מאוד לחברות שמספקות מערכות הפעלה להשיג פרטים רגישים מסוגים שונים על המשתמשים", אמר ני גואנגנן, חוקר מהאקדמיה הסינית להנדסה. "הן יכולות לגלות את הזהות של האדם, פרטים על החשבון, רשימת אנשי קשר, מספר טלפון סלולרי. כל הנתונים יחד, בשילוב עם ניתוחים של Big Data, מאפשרים להבין את התנאים והפעילויות של הכלכלה הלאומית והחברה שלנו".

עוד הזכיר גואנגנן את המסמכים המסווגים שהדליף אדוארד סנואודן כהוכחה לכך שמיקרוסופט (Microsoft) שיתפה פעולה עם הממשל האמריקני על מנת להשיג נתונים מוצפנים באינטרנט.

בתגובה שפרסמה בחשבון שלה ברשת Weibo הסינית דחתה מיקרוסופט את ההאשמות של הסינים. על פי הענקית מרדמונד, היא "לא סייעה לממשל האמריקני במתקפות נגד ממשלות או לקוחות; לא אישרה לממשלה כלשהי לגשת למוצרים או לשירותים שלה; לא סיפקה 'דלתות אחוריות' למוצרים או שירותים שלה; לא סיפקה נתוני לקוחות ל-NSA או לממשל האמריקני; ולא הסתירה בקשות של ממשלות למידע על לקוחותיה".

ההאשמות הנוכחיות של הסינים היא המשך להחלטתה מהחודש שעבר שלא לאשר שימוש בחלונות 8 במחשבים ממשלתיים, וניתן לראות בהן הסלמה של הפרשה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים