סוף עידן: קרן ההון-סיכון ג'מיני נסגרת

הקרן הודיעה כי היא נכנסת למהלך של חיסול עצמי ולא תגייס עוד כסף ● על פי ג'מיני, המשקיעים המסורתיים בארצות הברית החליטו לבטל או להוריד משמעותית את ההשקעות בהיי-טק, וההערכות הן שאחת או שתיים מהקרנות שלה השיגו תשואה שלילית

98 מיליון דולר לאקזיט הממוצע במחצית הראשונה של 2015

אחרי 21 שנות פעילות הודיעה קרן ההון-סיכון הוותיקה ג'מיני (Gemini) למשקיעים כי היא סוגרת את שעריה ומתחילה במהלך של חיסול עצמי. הקרן לא תגייס עוד כספים אולם תמשיך לנהל את חברות הפורטפוליו שלה, ובמקביל תנסה לעשות אקזיט מהיר ותחפש הזדמנויות נאותות כדי לבצע מימוש.

הסיבה הרשמית להחלטה להפסיק את הגיוס היא המצב הכלכלי של המשקיעים המסורתיים של ג'מיני בארצות הברית, שהחליטו להפסיק להשקיע בהיי-טק או לצמצם זאת משמעותית. בהנהלת הקרן הגיעו למסקנה שיהיה מאוד קשה ואף בלתי אפשרי לגייס כסף לקרן חדשה והחליטו להרים ידיים. סייע לכך הקושי בגיוס כספים ממשקיעים מוסדיים מקומיים.

סיבה מרכזית נוספת היא התשואה הנמוכה שהשיגה ג'מיני עבור המשקיעים שלהן. הקרן לא ידועה בהשגת תשואה גבוהה למשקיעיה ועל פי הערכות, באחת או שתיים מהקרנות שלה היא אף הייתה שלילית. בשוק ההון הישראלי של 2014 אין לקרנות שהשיגו תשואה שלילית או נמוכה סיכוי לגייס כסף.

בעיית גיוס הכספים אינה של ג'מיני בלבד אלא חולשת על ענף ההון-סיכון כולו. קרנות ישראליות רבות החליטו לא לגייס ולהיכנס למהלך של חיסול עצמי, בהן Evergreen, קונקורד ו-Israel Seed.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים