נעצרו קרוב ל-100 אנשים החשודים כי השתמשו בכלי BlackShades לשליטה מרחוק במחשבים

מדובר בכלי שתואר על ידי ה-FBI כבעל תחכום רב ויכולות חמיקה "מדהימות", וכזה שמאפשר למפעילים להשתלט על המחשב הנגוע ולגשת מרחוק למסמכים, תמונות, סיסמאות, פרטי גישה לחשבונות בנק ופריטים נוספים

רשויות אכיפה מ-19 מדינות ברחבי העולם ניהלו ביומיים האחרונים מבצע משותף שבמסגרתו נעצרו קרוב למאה בני אדם, נערכו חיפושים ב-359 בתים והוחרמו למעלה מ-1,100 מחשבים, טלפונים חכמים, כוננים קשיחים וכונני USB, בניסיון לפעול כנגד המשתמשים בכלי לשליטה מרחוק המכונה BlackShades. עוד החרימו הרשויות במסגרת המבצע "כמויות משמעותיות" של כסף מזומן, כלי נשק שהוחזקו שלא כחוק וסמים – על פי סוכנות האכיפה האירופאית Europol.

הכלי BlackShades תואר על ידי ה-FBI כבעל תחכום רב ויכולות חמיקה "מדהימות". הוא מאפשר למפעילים להשתלט על המחשב הנגוע ולגשת מרחוק למסמכים, תמונות, סיסמאות, פרטי גישה לחשבונות בנק ופריטים נוספים.

המפעילים יכולים לחסום מרחוק את האפשרות של הקורבן לגשת לקבצים, להקליט את ההקשות שלו על המקלדת ולהפעיל את מצלמת האינטרנט שלו.

באחד המקרים, נמסר מ-Europol, עשה נער הולנדי בן 18 שימוש ב- BlackShades כדי לצלם תמונות של נשים ונערות המשתמשות במחשבים. לשם כך הוא השתיל את התוכנה בכ-2,000 מחשבים. מאז שנת 2010, על פי נתונים של ה-FBI, נמכר הכלי לאלפי בני אדם ביותר ממאה מדינות ברחבי העולם, והושתל בכחצי מיליון מחשבים. גרסאות מסוימות של הכלי נמכרות תמורת כ-40 דולר בלבד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים