יבמ הטמיעה מערכת שו"ב במשרד הבריאות בפרויקט בהיקף מיליון שקלים

הפרויקט כלל ניטור שרתים, מערכות הפעלה, חווית המשתמש, ניטור אפליקטיבי, ניטור מערכות אחסון, ניטור מכונות ווירטואליות וכן ניטור בסיסי נתונים

שי אמיר, ה-CTO והממונה על אבטחת המידע והסייבר במשרד הבריאות. צילום: קובי קנטור

יבמ (IBM) ישראל הטמיעה מערכת שליטה ובקרה עבור משרד הבריאות בירושלים. הפרויקט ארך כמה חודשים והסתיים באחרונה. היקפו הכספי של הפרויקט לא נמסר לפרסום, אולם גורמים בענף העריכו אותו בכמיליון שקלים.

המערכת החדשה, IBM Smarter Infrastructure Cloud and, הוקמה בשיתוף צוות הפרויקט ממשרד הבריאות, וכיום היא פועלת
עם מערכת ה-BSM להצגת סטטוס המערכות העסקיות באגף המיחשוב שבמשרד הבריאות.

הפרויקט כלל ניטור שרתים, מערכות הפעלה, חווית המשתמש, ניטור אפליקטיבי, לדוגמא של מערכות סאפ (SAP), ניטור מערכות האחסון של נט-אפ (NetApp), ניטור המכונות הווירטואליות של VMware, וכן ניטור בסיסי נתונים של אורקל (Oracle) ו-MSSQL. במסגרת הפרויקט הוקם קונסול מרכזי, אשר מרכז את קבלת ההתרעות והאירועים  המגיעים ממערכת השו"ב וממערכת ניטור התקשורת של המשרד. בנוסף, הוקמו CMDB ארגוני ומערכת BSM להצגת תהליכים עסקיים. כן הוקמה מערכת לניהול והפצת תוכנה לשרתים, כולל הפעלת מנגנון עדכון הטלאים עבור כל השרתים.

לדברי שי אמיר, CTO משרד הבריאות, אומר כי "המערכת אפשרה למשרד הבריאות לשפר מאוד את הטיפול ביציבות המערכות ובכך להיטיב את השירות שאנו נותנים ללקוחותינו". לדבריו, "מעבר להקמת מערכת שליטה ובקרה מרכזית, הפרויקט הביא לייעול העבודה, הבנה טובה יותר של תפקוד המערכות ויניב חיסכון עתידי בהוצאות התפעול".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים