חדש: תשלום על חניית הרכב הפרטי והנסיעה בתחבורה הציבורית ביחד – בסלולר

יותר מ-1.5 לקוחות Moovit ופנגו+ יוכלו להשתמש בחשבון אחד על מנת לשלם בחניונים, באוטובוסים וברכבות ● החברות ערכו פיילוט מול שלוש מפעילות אוטובוסים - מטרופולין, אפיקים וקווים - ופועלות בימים אלה בנושא מול משרד התחבורה

משתמשי האפליקציות הפופולאריות Moovit ופנגו+ יוכלו מעתה לשלם על נסיעה בתחבורה הציבורית באמצעות המכשיר הסלולרי.

אפליקציית פנגו+, שיש לה כ-950 אלף מנויים, מאפשרת כבר כיום תשלום באמצעות הסלולר בחניונים, בשטיפומטים (מכונות שטיפה לרכבים), בתחנות דלק ובחנויות נוחות. שיתוף הפעולה בין שתי האפליקציות יאפשר למשתמשים לפתוח חשבון אחד, בו הוא יוכל להשתמש לשירותיה ולשירותי Moovit גם יחד. כך, למשל, משתמש שמבקש להגיע מהצפון או מהדרום למרכז, בחלק מהדרך ברכב הפרטי שלו ובחלקה האחר – בתחבורה ציבורית, יוכל לנווט לחניון החנה וסע הקרוב באמצעות פנגו+ ולשלם בו באמצעות האפליקציה. הוא אף יוכל, דרך אותו חשבון, לקבל באמצעות מוביט מידע על מועדי הרכבות או האוטובוסים ולשלם על הכרטיס באמצעות המכשיר הנייד.

מפעילי האפליקציות ערכו עד היום שלושה פיילוטים בשיתוף מפעילות התחבורה הציבורית מטרופולין, אפיקים וקווים, שלדבריהם הסתיימו בהצלחה. הם פועלים בימים אלה לקראת השקת השירות מול משרד התחבורה ומתכננים להעלות בקרוב פיילוט בקרב יותר מ-1.5 מיליון המשתמשים של שתי האפליקציות יחדיו. במהלך תקופת הפיילוט יתבצע התשלום באוטובוס באמצעות הצמדת הטלפון הסלולרי אל חיישן שמוצב ליד הנהג, והקנייה או הפעלת הכרטיס של המשתמש אמורה להיות מאושרת בתוך פחות משנייה.

בנוסף, המערכת תאפשר למשתמש לנהל את החשבון דרך האינטרנט. הוא יוכל לעקוב אחרי החשבון ולשנות את אמצעי התשלום. המערכת תאפשר גם חשבון אחד לכמה משתמשים, למשל חשבון של ההורים שמשלמים על הנסיעה של ילדיהם בתחבורה הציבורית.

ניר ארז, מנכ"ל Moovit, אמר כי "הכרטוס הסלולרי בתחבורה הציבורית הוא תחום חדש יחסית בעולם, ובראשית דרכו בישראל. אנחנו רואים ביכולת לשלם דרכנו עבור נסיעה ברכבת ובאוטובוס התפתחות טבעית של האפליקציה".

לדברי רועי אלבז, מנכ"ל פנגו+, "שיטת התשלום בתחבורה הציבורית עומדת בפתחה של מהפכה והתשלום הסלולרי עתיד להחליף את המזומן והכרטיסים הנטענים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים