הערכות בארצות הברית: מספר המתקפות על רשתות שיווק היה גבוה ממה שחשבו

מלבד טארגט וניימן מרקוס, ששמן פורסם, מסתבר ששלוש רשתות שיווק נוספות נפלו קורבן למתקפות ההאקרים, אם כי בהיקף קטן יותר

המספר וההיקף של המתקפות שבהן נגנבו פרטי לקוחות מרשתות שיווק בארצות הברית בתקופת הקניות שלקראת חגי סוף השנה היה גבוה ממה שחשבו עד כה – כך על פי דיווח של סוכנות הידיעות רויטרס (Reutres).

עד כה פורסמו פרטים על המתקפות ברשתות טארגט (Target) ו- ניימן מרקוס (Neiman Marcus), אך ישנן שלוש רשתות שיווק נוספות, ששמן לא פורסם ושספגו מתקפות מסוג דומה ובשיטות דומות אך בהיקף קטן יותר.

בסוף השבוע אישרה טארגט כי המתקפה בחודשים נובמבר-דצמבר, שבה נגנבו פרטי לקוחות, הייתה גדולה מכפי שסברו בתחילה. במסגרת המתקפה נגנבו שמות, כתובות מגורים, מספרי טלפון וכתובות דואר אלקטרוני של כ- 110 מיליון לקוחות. זאת בהשוואה לכ- 40 מיליון על פי ההערכה הקודמת. גם ניימן מרקוס אישרה את המתקפה ביום שישי, אך היקפה עדיין לא ידוע, ונראה כי היא התמקדה בפרטי קונים בחנויות פיזיות של הרשת.

מיד לאחר פרסום המתקפה על טארגט דיווחו חוקרי אבטחה על עלייה של "פי עשר עד פי עשרים" בהיקף הפרטים של כרטיסי אשראי שהוצעו למכירה באינטרנט. אצוות (Batches) של מיליוני כרטיסים הוצעו למכירה תמורת סכומים של עשרים דולרים עד מאה דולרים לכרטיס.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים