גרטנר: ההוצאות על מחשבים ומכשירים ניידים יעלו השנה ביותר מ-4%

כלל ההוצאה הכספית על מיחשוב השנה צפויה לעמוד על כארבעה טריליון דולרים ● העלייה המשמעותית ביותר: ההוצאות על תוכנה ארגונית

כלל ההוצאה העולמית על מיחשוב תסתכם ב-2014 ב-3.8 טריליון דולר, עלייה של 3.1% בהשוואה ל-2013 – כך על פי תחזית שפרסמה גרטנר (Gartner). עלייה משמעותית יותר תירשם בתחום ההוצאה על תוכנה ארגונית – 6.8%.

אף על פי שב-2013 הצטמצמה ההוצאה על מחשבים ומכשירים, ובכלל זה מחשבי PC, מחשבי אולטרה-מובייל, טלפונים ניידים וטאבלטים, בשיעור של 1.2%, הרי שב-2014 הצפי הוא לעליית ההוצאה בסעיף זה ב-4.3%.

"ההשקעות מתמקדות בתחומים של ניתוח נתונים, שיפור תהליכים ושיווק ללקוחות. ההוצאה השנתית בסעיפים אלה עתידה לצמוח ב-2014 בשיעור של 10.6%", ניבא ריצ'רד גורדון, סגן נשיא בגרטנר. הוא הסביר בנוסף כי "ההתמקדות היא בחוויית הלקוח משלב הקדם מכירה דרך המכירה ועד לתהליכים שלאחריה".

עם זאת, ישנה ציפייה לירידה קלה בקצב הצמיחה השנתי המשולב בהוצאה על שירותי מיחשוב בשנים 2012-2017, בעיקר בשל קיצוץ בהוצאות על מיקור-חוץ. "מנהלי המיחשוב שוקלים מחדש הקמה של מרכזי נתונים ומאיצים את המעבר לענן. אולם, למרות תיקונים אלה, אנחנו עדיין צופים צמיחה שנתית עקבית בקצב של 5%-4% עד 2017", ציין גורדון.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים