עינת שמעוני, STKI: "רכישת אשבל תקפיץ את המחירים בשוק ה-ERP לארגונים הקטנים והבינוניים"

"כדי לשרוד מול ענקיות דוגמת סאפ ואורקל, עליה להתאים עצמה לסביבת הענן – וזה דורש לא מעט השקעות", מסבירה האנליסטית הבכירה בחברת המחקר בשיחה עם אנשים ומחשבים, בעקבות רכישת אשבל על ידי קרן פורטיסימו ● לדבריה, "הדבר המרכזי שהקרן חייבת לעשות לפריוריטי – תגבור המימד הבינלאומי"

"רכישת אשבל על ידי קרן פורטיסימו תגביר את התחרות בשוק ה-ERP למגזר ה-SMB – ותביא לעליית מחירים. זאת על מנת שהרוכשים החדשים יוכלו להחזיר לעצמם את ההשקעה". כך מעריכה עינת שמעוני, סגנית נשיא ואנליסטית בכירה בחברת המחקר STKI, בשיחה עם אנשים ומחשבים.

בסוף השבוע דווח כי קרן הפרייבט אקוויטי פורטיסימו רכשה את אשבל, יצרנית מערכת ה-ERP הפופולרית פריוריטי (Priority), השולטת בחלקים גדולים של השוק במגזר ה-SMB והתעשייתי. פורטיסימו שילמה עבור אשבל 192 מיליון שקל – מחיר הגבוה בעשרות מיליוני שקלים מהצעותיהן של שתי החברות הגדולות שהתחרו על רכישתה, חילן ו-One1.

חילן, כזכור, הציעה 105 מיליון שקל, ואילו One1, שהגישה הצעה בשיתוף עם בעלי המניות של אשבל, לא פרסמה את הסכום אולם ההערכה היא שהנאמנים העלו את מחיר החברה ודרשו 150 מיליון שקל. ההחלטה למכור את החברה לקרן פרטית התקבלה בהפתעה בשוק, והיא מנומקת בעיקר לאור הסכום הגבוה שהקרן, בהנהלת יובל כהן, הציעה למפרק הזמני של החברה שמונה מטעם בית המשפט.

אשבל, על פי שמעוני, תצטרך להשקיע הרבה מאוד בפריוריטי כדי להתאים אותה לענן – דבר שיתבטא לא רק בעליית מחירים. "ברור לחלוטין ששוק ה-SMB, בעיקר הקטנים וגם הבינוניים, הולכים לכיוון הענן, כי אין להם ברירה. חסר פתרונות מתאימים בשוק זה. אם פריוריטי תרצה לשרוד בתחרות מול ענקיות כגון סאפ (SAP) או אורקל (Oracle), עליה להתאים עצמה לסביבת הענן – וזה דורש לא מעט השקעות", אומרת שמעוני. "הדבר המרכזי שהקרן חייבת לעשות לפריוריטי – תגבור של המימד הבינלאומי שלה, כי שם נמצא השוק הגדול".

מגזר נוסף בו פעילה המערכת הוא התעשייתי, שם יש לה מתחרים מצד חברות בינלאומיות שמייצרות פתרונות ייעודיים לתעשייה, המחברים את כל רכיבי הייצור של המפעל. אולם, שוק זה נחשב לרדום משהו – ופריוריטי ניצלה היטב את מציאות זו כדי להתקדם. נכון לעכשיו היא נמצאת באופן חלקי בהרבה מאוד מפעלי תעשייה, שכעת עומדים בפני שדרוג וחידוש המערכות שלהם.

המכירה תקפיץ את המחירים לשוק ה-SMB. אשבלאשבל הוקמה ב-1986 והיא מעסיקה 70 עובדים. מחזור ההכנסות השנתי שלה מוערך ב-50 מיליון שקלים. עם זאת לחברה חובות רבים, בעיקר לעובדים ובעלי מניות שלא קיבלו כספים. זאת, על רקע ההסתבכות הכספית של מייסדי החברה והקנסות הרבים שהוטלו על ידי רשות המסים – עובדה שהביאה את החברה להיות חדלת פירעון.

קרן פורטיסימו השקיעה בישראל בשנים האחרונות במגזרים תעשייתיים שונים. בין היתר השקיעה בסטאר הום, חברה בת של קומברס (Comverse), בסודה סטרים, פניציה ועוד. לפי שעה לא ברור מה המהלך הבא של בעלי המניות שניהלו אותה עד כה, בהם בן אנוש ומרסל איינהורן, האם יישארו בחברה ובאיזה מעמד.

תגובות

(4)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מטמיע פריוריטי

    עינת היקרה, פריוריטי זה מוצר מנצח שאין לו מתחרים, יש כאלו שחושבים שהם מתחרים אבל בפועל הם לא מציעים את מה שפריוריטי מציעה והעובדות מדברות. יש מה לשפר אבל לא במה שציינת.

  2. איז'ו

    עינת יקירתי. החל מגרסה 15.3 יש ענן !!! אין שום בעיה לעבוד עם ענן כבר היום. אגב , מרסלו חייב להישאר!!!

  3. איז'ו

    עינת יקירתי, את כנראה לא יודעת מה זה ענן. התשתית קיימת בפריוריטי כבר המון זמן, (והעמיקה מגרסה 15.3). לא מאמיןנים שהמחירים יעלו, הקרן צריכה פשוט להשקיע בשיווק יותר חזק וכמובן לדאוג שמרסלו יישאר...

  4. s/

    עינת היקרה למען הסדר יש מישמי פריוריטי שכבר השקיעו בענן. כדאי שתבדקי. התשתית קיימת.

אירועים קרובים