סין: אפל חוקרת את מותו של פועל ייצור בן 15

ענקית הטכנולוגיה שיגרה מומחים רפואיים ליצרנית פגאטרון, אולם אלו קבעו כי "אין כל עדות בין תנאי העבודה למוות" ● "יש לנו מוניטין מצוין של ציות לחוקים המיועדים למנוע עבודת קטינים", נמסר מהחברה המקומית

אפל (Apple) הודיעה היום (ה') כי שלחה מומחים רפואיים לקבלנית הייצור שלה בשנגחאי, פגאטרון (Pegatron), לאחר שעובד ייצור בן 15 נפטר מדלקת ריאות בחודש אוקטובר.

בעקבות ביקורות שהושמעו נגד ענקית הטכנולוגיה, בשל תנאי העבודה במפעלי הייצור המרכיבים את מוצריה, נקטה החברה כמה צעדים. רוחות השינוי באפל התחזקו בעיקר לאחר מקרי התאבדות של עובדים אצל ספקית אחרת שלה, פוקסקון (Foxconn), בשנת 2010.

"בחודש שעבר שלחנו מומחים רפואיים בלתי תלויים מארצות הברית וסין כדי שיבצעו חקירה במפעל", הודיעה אפל בהצהרה שפרסמה. "בעוד שהם לא מצאו כל עדות לקשר בין המוות לתנאי העבודה, אנו מבינים שיש בכך נחמה מועטה למשפחות שאיבדו את יקיריהן. לאפל יש מחויבות תמידית לספק סביבת עבודה בטוחה ובריאה לכל עובד בשרשרת האספקה שלנו, ויש לנו צוות במתקן של פגאטרון, שתפקידו להבטיח שהתנאים עומדים בדרישות הגבוהות שלנו".

דובר פגאטרון מסר כי העובד בקו הייצור שנפטר בחודש אוקטובר השתמש בזהותו של בן דודו בן ה-21 כדי להתקבל לעבודה, כך שבמפעל לא ידעו שהוא קטין.

היצרנית שמרכיבה את מכשירי iPhone ו-iPad מיני הגיעה למסקנה כי מותו של הצעיר לא היה קשור לתנאי העבודה, מאחר שהוא החל לעבוד במפעל רק זמן קצר לפני מותו, וגם משום שסביבת העבודה בקו הייצור אינה אמורה לגרום למחלה כמו דלקת ריאות, לדברי הדובר.

הוא הוסיף כי מותם של עוד שלושה עובדים השנה, במרץ ובאפריל, אירע בשל נסיבות רפואיות שונות, שאינן קשורת לעבודה במפעל. "לפגאטרון יש אמצעים קפדניים ומחמירים כדי לאמת את גילם של העובדים לפני ואחרי שהם נשכרים לעבודה, ואנו גם עובדים עם מומחי אבטחה ובריאות כדי לספק סביבת עבודה בטוחה לכל אחד מן העובדים", הודיעה החברה. "יש לנו מוניטין מצוין של ציות לחוקים המיועדים למנוע עבודת קטינים".

לדברי ארגון China Labor Watch מניו יורק, הבדיקה הרפואית של שנערכה לקטין שנפטר בספטמבר, לפני העסקתו, הראתה שהוא בריא.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים