פלורה לוין, B-Pro: "ה-Big Data פותח תיאבון לשימוש במידע לטובת ההיבט העסקי בארגונים"

"יש עניין בתחום בקרב ארגונים כי הם מבינים את הפוטנציאל העסקי הגלום בו, אבל עדיין יש פחות מדי עשייה בתחום", אמרה לוין, מנכ"לית משותפת בחברה ● לדבריה, "השמרנות הקיימת בארגונים מעכבת ומונעת את העיסוק הנרחב בתחום - וכולי תקווה שהמצב ישתנה בשנה הבאה" ● ניר מקובר, מנהל תחום חדשנות מידע ב-B-Pro: "הטיפול ב-Big Data הוא משהו אמיתי שכדאי לארגונים לבחון ולקדם"

"הצטברו בארגונים הררי מידע של נתונים, וכעת הטכנולוגיה בשלה וניתן לטפל בהם. ה-Big Data וה-Analytics פותחים תיאבון לכל שימוש במידע לטובת ההיבט העסקי בארגונים", כך אמרה פלורה לוין, מנכ"לית משותפת של B-Pro.

לוין פתחה והנחתה את כנס BAI-Big Data, שנערך היום (ה'), בהפקת אנשים ומחשבים, במרכז הכנסים אווניו בקריית שדה התעופה. השתתפו בו 500 מקצועני BI ו-Big Data. פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים, הנחה והוביל את הכנס לצד לוין.

לדברי לוין, "אנחנו מצויים כיום בנקודה בה ארגונים מתעניינים בתחום כי הם מבינים את הפוטנציאל העסקי הגלום בו. אני מקווה שכעת, ארגונים ממוסדים ייהנו ממנו. כיום, לצערי, יש יותר מדי רצון ופחות מדי עשייה בתחום, וכולי תקווה שהמצב ישתנה בשנה הבאה. נכון לעכשיו, השמרנות הקיימת בארגונים מעכבת ומונעת את העיסוק הנרחב בתחום".

ניר מקובר, מנהל תחום חדשנות מידע ב-B-Pro. צילום: קובי קנטורהיא הוסיפה כי "ניתן להגדיל את הכנסות הארגון על ידי טיפול ב-Big Data וב-Analytics, זה יכול להפוך את הארגון לתחרותי יותר. יש כיום מידע כמו שהיה תמיד, רק שהוא יותר 'חכם' ועם יותר אפשרויות. אני מקווה שהמגמה תשתנה ויהיה עיסוק נרחב בתחום".

"משהו בשיח העסקי השתנה לטובת ה-Big Data"
ניר מקובר
, מנהל תחום חדשנות מידע ב-B-Pro, ציין כי "משהו בשיח העסקי השתנה, וכיום יש יותר מוכנות לטפל ב-Big Data. נדרש לקבוע את רמת הטיפול במידע ואת רמת הידע שהארגון צריך לאמץ. יש לבחון האם הארגון מוכן לעשות שינוי אמיתי בתפיסה שלו את תחום ה-BI, האם הוא הפנים כי BI מביא כסף ומשנה סדרי עולם – ולכן כדאי לו להסתכל על התחום אחרת".

לדבריו, "מסלול הטיפול ב-Big Data עובר כמה קפיצות שמניבות ערכים עסקיים. ראשית, זה מקום לשפר תהליכים ממוקדי לקוח ולהביא לעלייה של בין 5% ל-7% בהכנסות. שנית, יש השפעה על השוק. טיפול נכון במידע יכול להביא לתכנון מושכל יותר של פריסת חנויות, הקצאת מלאי ופריסת כוח אדם. בשלב זה ניתן להביא לגידול ברווחים בהיקף של בין 5% ל-15%. השלב השלישי הוא בעל הקפיצה הגדולה ביותר והוא מתרחש כאשר המידע הוא המוצר הנמכר. כאן מדובר על שינוי מודל ההכנסות של החברה כאשר היא לא מספקת מוצר או שירות, אלא מידע מנותח. טלפוניקה (Telefonica) הבינה זאת ופתחה בתוך החברה חטיבה של ניתוח מידע אותו היא מוכרת לשוק. מדובר במידע קמעונאי, למשל איפה כדאי לפתוח חנות. טלפוניקה הייתה חברת טלפוניה לכל דבר ועניין, ופתאום היא מספקת מידע בעל ערך עסקי".

מקובר סיכם באמרו כי "הטיפול ב-Big Data יכול להביא לחיסכון בעלויות ובעיקר להגדיל הכנסות. כדאי שכל ארגון יראה באיזה מצב הוא נמצא בקשר לטיפול ב-Big Data, לבדוק מה הצעד הבא, האם הוא אדיש או מתעניין. יש פה משהו אמיתי שכדאי לבחון ולקדם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים