דיווח: מתקפת סייבר גרמה לשיתוק מנהרות הכרמל לשעות רבות

סוס טרויאני שחדר בחודש שעבר למערך ה-IT או למערכת המצלמות גרם לשיתוק אחד מעורקי התחבורה הראשיים בצפון למשך יותר משמונה שעות בסך הכול, במהלך יומיים ● זהות ההאקרים לא ידועה, אבל הם לא היו שלוחים של איראן ● על פי הדיווח, ישראל הייתה מודעת למתקפה, אולם כעת היא מסרבת להגיב

מנהרות הכרמל בחיפה שותקו בחודש שעבר למשך מספר שעות במהלך יומיים עקב מתקפה קיברנטית – כך דיווחה אמש (א') AP. סוכנות הידיעות ציטטה מומחים שטענו שהגורם למתקפה הוא סוס טרויאני שהוחדר למערך ה-IT או למערכת תקשורת המצלמות של מנהרות הכרמל.

מיד לאחר חדירת הסוס הטרויאני, ב-8 בספטמבר, נחסמו מנהרות הכרמל לכ-20 דקות. למחרת ב-7 בבוקר – שעת השיא – פעלה הנוזקה שוב והביאה לחסימתן של המנהרות לשמונה שעות רצופות, וכתוצאה מכך לפקקים ולשיבושי תנועה בחיפה ובצפון בכלל.

מומחי אבטחת מידע העריכו כי המתקפה לא הגיעה מאיראן ובכלל, לא בוצעה על ידי האקרים שלוחי מדינה כלשהי. עם זאת, לדבריהם, מדובר בהאקרים מתוחכמים שביצעו פעולות דומות לאלה של אנונימוס (Anonymous), שפעולותיו השביתו אתרים ישראליים באפריל, אם כי לא בהצלחה.

על פי הדיווח, אנשי המטה הקיברנטי הלאומי ידעו על המתקפה בזמן אמת, אולם לא מסרו ל-AP תגובה. לעומת זאת, מכרמלטון, החברה שמתפעלת את מנהרות הכרמל, נמסר כי מדובר ב-"תקלת תקשורת".

אורן דוד, מנהל ביחידה למניעת הונאות בינלאומיות של RSA, אמר כי אמנם אין לו מידע ספציפי על התקרית במנהרות הכרמל, אולם היא מהווה "סימן לעידן החדש". לדבריו, "רוב המערכות האלה הן אוטומטיות, במיוחד בכל הנוגע לאבטחה. בנוסף, הן נשלטות מרחוק, בין אם דרך האינטרנט או בדרך אחרת, כך שהן פגיעות למתקפות סייבר". הוא ציין שישראל היא "בין המדינות שמדורגות בראש המטרות למתקפות".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יובל

    האקרים מתוחכמים או עובד שהכניס דיסק רון קיי נגוע לרשת?! נ.ב. פסח כבר הגיע השנה?

אירועים קרובים