אריק שמידט, יו"ר גוגל: הריגול של NSA עלול לגרום לפיצול באינטרנט

האינטרנט עלול לעבור בעקבות PRISM תהליך של "בלקניזציה" ולהתחלק לרשתות קטנות ורבות שיפעילו מדינות שונות, מזהיר שמידט ● לדבריו, "זה ישמוט את הקרקע מתחת לרשת האינטרנט ומזה אני חושש באמת" ● הוא קרא שלא לשפוט את ה-NSA, כי "זה האופי של החברה שלנו"

אריק שמידט. עזב את גוגל סופית

הסכנה האמיתית בפרשת PRISM לא מצויה בפגיעה בפרטיות או בתדמית של חברות דוגמת גוגל (Google), אלא בכך שמדינות יתחילו להשתמש בהצפנה חזקה ורשת האינטרנט תעבור תהליך של פיצול, ותתחלק לרשתות קטנות ורבות שיפעילו מדינות שונות, כך אמר יו"ר גוגל, אריק שמידט. לדבריו, "יהיה תהליך של בלקניזציה באינטרנט (כוונתו היא לפיצול מדינות יוגוסלביה ולמלחמות הבלקן בשנות ה-90'). זה יהיה דבר רע מאוד. זה ישמוט את הקרקע מתחת לרשת האינטרנט ומזה אני חושש באמת".

שמידט ציין, כי "ה-NSA מרגלת כבר שנים. לא הייתי שופט אותה. זה האופי של החברה שלנו". דבריו נאמרו באירוע פומבי של צוות החשיבה New America Foundation, שנערך בניו-יורק, וצוטטו על ידי הגרדיאן (Guardian). הוא מכהן כיו"ר הצוות מאז 2008.

בדבריו שב שמידט והדגיש את המאמצים שמשקיעה גוגל כדי לאלץ את הממשל האמריקני לגלות שקיפות רבה יותר ביחס לבקשות למסירת נתונים, ובכלל זה תביעה משפטית שהגישה החברה לא מכבר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים