האקרים פרצו לאתר הדלאי לאמה במטרה לעקוב אחרי פעילים למען טיבט

על פי ענקית אבטחת המידע קספרסקי, האתר נפרץ במתקפה דו-שלבית המכונה "נקבי מים", שבה בשלב הראשון ההאקרים מדביקים את האתר בו מבקרים הקורבנות ולאחר מכן, הפרצה מדביקה באופן אוטומטי את המחשבים שלהם ● לא ברור האם קבוצת ההאקרים היא שליחה של שלטונות סין, שרודפת את הדלאי לאמה והעם הטיבטי מזה שנים

האם הסינים תוקפים את הדלאי לאמה גם באינטרנט? אתר האינטרנט בשפה הסינית של הטיבטים ומנהיגם, שנרדפים על ידי סין, נפרץ באחרונה והוא מדביק את המחשבים של המבקרים בו – כך הודיע חוקר מטעם קספרסקי (Kaspersky Lab).

על פי החוקר, קורט באומגרטנר, האתר הנפרץ – הגרסה הסינית של CTA (ר"ת Central Tibetan Administration) – שופע וירוסים שמטרתם, ככל הנראה, לעקוב אחרי פעילי זכויות אדם ואוהדים המתעניינים בתחום. הוא המליץ לגולשים בהודעה שפרסם בבלוג שלו להימנע מכניסה לאתר עד שההדבקה תטופל.

לדברי באומגרטנר, ראיות טכנולוגיות מצביעות על כך שמאחורי המתקפה הנוכחית שהדביקה את אתר הדלאי לאמה עומדת קבוצת האקרים שהייתה אחראית גם לפריצות קודמות של אתר זה, כמו גם להתקפות על אתרים של קבוצות המתמקדות בזכויות אדם באסיה. לא ברור האם הקבוצה נשלחה מטעם שלטונות סין אם לאו.

החוקר הסביר, כי התוקפים משתמשים בטכניקה של מתקפה דו-שלבית המכונה "נקבי מים", שבה בשלב הראשון הם מדביקים את האתר בו מבקרים אלה שהם רוצים לעקוב אחריהם ולאחר מכן, הפרצה מדביקה באופן אוטומטי את מחשבי הגולשים באתר, עם נוזקה שמאפשרת להאקרים להשתלט ולעקוב אחר פעילות הגולשים.

הדלאי לאמה בן ה-78, מנהיג טיבט החופשית, נמלט מסין להודו בשנת 1959 לאחר התקוממות כושלת נגד השלטון הסיני. יצוין, כי האירוע הנוכחי אינו המתקפה הקיברנטית הראשונה נגדו: ב-2010 תקפו גולשים סיניים את המחשבים של הדלאי לאמה וקראו אי-מיילים שנשלחו אליו.

לא ניתן היה להשיג את תגובת הדלאי לאמה ונציגי השלטון הטיבטי הגולה למתקפה הנוכחית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים