אובמה מתכנן רפורמה בתוכנית PRISM וטוען: "אדוארד סנואודן לא פטריוט"

במסגרת הרפורמה, הבטיח הנשיא האמריקני לבחון מחדש את המעקב אחר אזרחים, למנות ממונה על הפרטיות ב-NSA, להעלות לאוויר אתר שיפרט מה ה-NSA אוסף ולהקים סוכנות עצמאית שתעקוב אחר פעולות הביטחון ברשת ● דבריו של אובמה עוררו את תגובתו של ג'וליאן אסאנג', מייסד ויקיליקס, שכינה אותם "סוג של ניצחון לסנואודן ולתומכיו הרבים"

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, מתכנן רפורמה בתוכנית PRISM "מבלי לפגוע בביטחון הלאומי שלנו", כך הוא אמר בסוף השבוע. דבריו של אובמה מגיעים על רקע הדלפת התוכנית על ידי אדוארד סנואודן, עובד לשעבר בסוכנות של ארצות הברית לביטחון לאומי (NSA). עם זאת, אובמה התעקש שהתוכנית לא באה בעקבות ההדלפה.

במסגרת הרפורמה, הבטיח הנשיא האמריקני לבחון מחדש את ההרשאה שניתנת ב-"חוק הפטריוטיות" ל-NSA לעקוב אחר אזרחים, למנות ממונה על הפרטיות בארגון, להעלות לאוויר אתר אינטרנט שיפרט מה ה-NSA אוסף ומה לא ולהקים סוכנות עצמאית שתעקוב אחר פעולות הביטחון ברשת.

לדברי אובמה, "בהתחשב בהיסטוריה של ההטרדות מצד הממשל, יש זכות לשאול שאלות בכל הנוגע למעקבים, בפרט מאחר שהטכנולוגיה חולשת על כל תחום מחיינו".

אובמה כינה את סנואודן "לא פטריוט" אולם אמר, כי "אין ספק שההדלפה שהוא ביצע עוררה תגובה רגשית יותר מאשר אם הייתי ממנה את הצוות (לביצוע הרפורמה – י"ה), מתאם זאת עם הקונגרס והיינו עובדים על זה. היינו מגיעים לאותו מקום אולם עושים את זה מבלי לסכן את הביטחון הלאומי ודרכים בהן אנחנו יכולים להשיג מודיעין למען הביטחון הלאומי".

"הרפורמות של אובמה – בגלל ההדלפה של סנואודן"
דבריו של אובמה עוררו את תגובתו של מדליף אחר – שלא לומר מומחה בהדלפות – ג'וליאן אסאנג', מייסד ויקיליקס (Wikileaks), שכינה אותם "סוג של ניצחון לסנואודן ולתומכיו הרבים".

"כפי שסנואודן אמר, הדאגה הגדולה ביותר שלו הייתה שלא יקרה דבר בעקבות ההדלפה. רפורמות קורות ואובמה, כמו גם אנשים בארצות הברית וברחבי העולם, חייבים הוקרה לסנואודן", כתב אסאנג' בהודעה. הוא הוסיף ש-"העובדה הפשוטה היא שבלי ההדלפה של סנואודן, הרפורמות הללו לא היו קורות".

אסאנג' האשים את הממשל האמריקני בצביעות, מאחר שבעוד שהוא דורש את הסגרתו של סנואודן, הוא נותן מקלט מדיני למדליפים ממדינות כמו רוסיה ו-ונצואלה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים