ויקיפדיה שחררה כלי שמאפשר למשתמשים לערוך ערכים ממכשירים סלולריים

משתמשים רשומים בוויקיפדיה שייתקלו במידע לא נכון בערכים יוכלו לתקן זאת ישירות מהסמארטפונים והטאבלטים שלהם ● ייתכן שהשימוש בכלי יהיה מאתגר לעורכים הסלולריים, אולם מוויקיפדיה נמסר, כי מדובר רק בגרסה ראשונה שלו

רק באחרונה הודיעה ויקיפדיה (Wikipedia), כי הגיעה לשלושה מיליארד צפיות מדי חודש בסמארטפונים ובטאבלטים, ועתה היא מאפשרת לערוך ערכים מהמכשירים הללו, ובלבד שמדובר במשתמשים רשומים שלה.

ג'וליוס קונרה, מהנדס באנציקלופדיה החופשית, שאל בבלוג שלו: "האם קרה לכם שבדקתם  משהו בוויקיפדיה בטלפון שלכם וגיליתם שיש טעות קטנה? ואולי לא שמתם לב שאתם יכולים לתרום? מעתה אתם יכולים לסייע לווקיפדיה ולפרויקטים הקשורים לה להיות מעודכנים ומדויקים גם כשאתם ניידים, על ידי תיקון ועריכה מהמכשירים הסלולריים שלכם".

לדבריו, ויקיפדיה מעוניינת ליצור חוויית עריכה אינטואיטיבית ומהירה למשתמשיה, אולם ההתעקשות שלה על שימוש בכלי ה-Wiki Markup עשויה דווקא להיות מאתגרת למשתמשים סלולריים. עם זאת, הוא כתב שייתכן שוויקיפדיה תציע גרסה משופרת של הכלי.

קונרה הוסיף, כי "כעת, כשעריכה בוויקיפדיה באמצעות מכשירים ניידים אפשרית לכל המשתמשים, אנחנו מקווים ללמוד יותר על סוגי העריכות והתיקונים שאנשים עושים באמצעות המכשירים הללו ולבנות כלים מתקדמים יותר, כולל שילוב של עורך ויזואלי, בגרסאות העתידיות. לקח לנו זמן רב לבדוק את העורך הסלולרי החדש ולהתאים אותו לכמה שיותר מכשירים, אבל זו עדיין הגרסה הראשונה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים