אדוארד סנואודן, המדליף של תוכנית PRISM: אני לא מצטער על מעשיי

בהודעה שפרסם ב-ויקיליקס כתב מדליף התוכנית של הסוכנות האמריקנית לביטחון לאומי למעקב אחרי מידע על אזרחים, כי "אני משלם מחיר יקר על ההחלטה המוסרית לחשוף את הריגול שמשפיע על כולנו, אך זו הייתה ההחלטה הנכונה ואני לא מצטער עליה" ● הוא אישר, כי בכוונתו לעזוב בקרוב את מוסקבה ולצאת לאמריקה הלטינית

אדוארד סנואודן, שהדליף את קיומה של PRISM – תוכנית המעקב אחר מידע על אזרחים של הסוכנות האמריקנית לביטחון לאומי (NSA), לא מצטער על מה שעשה. בהודעה שפרסם ב-ויקיליקס (WikiLeaks) בתום פגישה עם נציגים של ארגונים הפועלים לזכויות אדם בנמל התעופה במוסקבה, שם הוא שוהה, אישר סנואודן שקיבל את כל ההצעות למקלט מדיני.

הוא ציין, כי בשלב זה הוא שוהה ברוסיה ולאחר מכן בכוונתו לצאת לאמריקה הלטינית. "אני משלם מחיר יקר על ההחלטה המוסרית לחשוף את הריגול שמשפיע על כולנו, אך זו הייתה ההחלטה הנכונה ואני לא מצטער עליה", כתב סנואודן בהודעה. "לפני כחודש היו לי משפחה, בית בגן עדן ותנאים נוחים. הייתה לי גם יכולת לקרוא את התכתובות שלכם ללא צורך בצו חיפוש. כל תכתובת בכל עת. זהו כוח שמאפשר לשנות גורלות של אנשים".

ובכל זאת, הוא כתב שהחליט לפתוח במערכה "לתיקון העוול" ולחשוף את ההפרה של החוקה על ידי הממשל של ארצות הברית, לטענתו.
לסיום מחה סנואודן על המאמצים של ארצות הברית למנוע ממנו להגיע מרוסיה למדינות שהציעו לו מקלט מדיני – מאמצים שהופכים אותו לאדם "חסר מדינה"ו-"רדוף", לדבריו – וחלק שבחים למדינות שהציעו לו מקלט, ובכללן רוסיה, ונצואלה, בוליביה, ניקרגואה ואקוודור.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים