אדוארד סנואודן, שפרץ למחשבי הסוכנות לביטחון לאומי, התחיל להיות האקר עוד כשעבד שם

סנואודן, שחשף את תוכנית PRISM, למד בקורס של הסוכנות לחשוב כמו האקרים ולפעול כמותם - דיווח הניו-יורק טיימס ● לדברי מומחים, סנואודן למד בקורס טכניקות שסייעו לו לפרוץ למחשבים של ה-NSA וללקט מהם את החומר הסודי ביותר אותו אסף ● בינתיים סנואודן, ששוהה בנמל התעופה המרכזי של מוסקבה, צריך להחליט לאן מועדות פניו, מפני שלרוסים מתחיל להימאס ממנו

פרשת אדוארד סנואודן, האיש שחשף את תוכנית PRISM של הסוכנות לביטחון לאומי (NSA) של ארצות הברית, מסרבת לרדת מהכותרות וממשיכה להתפתח: על פי ידיעה שפורסמה בניו-יורק טיימס (New York Times), סנואודן החל להיות האקר עוד כשעבד בסוכנות.

מקורות יודעי דבר מסרו לעיתון, כי קורות החיים שלו מראים שהוא למד להיות האקר ב-2010, במסגרת קורס שעבר, שבו לומדים מומחי אבטחת מידע לחשוב כמו האקרים וללמוד את דרכי הפעולה שלהם. המטרה של הקורס היא להוציא ממנו "האקרים אתיים" שיוכלו להגן טוב יותר על המחשבים ברשת של המועסקים בארגון שלהם ובארגונים גדולים בכלל.

לדברי מומחים, סנואודן למד בקורס טכניקות שסייעו לו לפרוץ למחשבים של ה-NSA וללקט מהם את החומר הסודי ביותר אותו אסף.

בינתיים צריך סנואודן, שנמצא בנמל התעופה המרכזי של מוסקבה מזה יותר משבועיים, לקבל החלטה מהירה לאן מועדות פניו, שכן ברוסיה מתחילים לגלות סימנים שהם רוצים להיפטר ממנו. "הוא לא יכול להמשיך לחיות בשדה התעופה", אמר אלכסיי פושקוב, ראש ועדת היחסים הבינלאומיים של הפרלמנט הרוסי. פושקוב המליץ לסנואודן לקבל את הצעת ונצואלה לספק לו מקלט מדיני, "לפני שיהיה מאוחר מדי".

ונצואלה היא המדינה השלישית שמציעה לסנואודן מקלט מדיני, אחרי ניקרגואה ובוליביה. עם זאת, נראה שסנואודן עדיין מתלבט מה לעשות. במקביל, התחילה להתגבש באיסלנד קבוצה גדולה של תומכים בסנואודן שדורשים מהממשלה ברייקיאוויק להעניק לו אזרחות.

לתוך המהומה הגדולה נכנסה בסוף השבוע אנה צ'מפן, המרגלת הרוסייה שגורשה מארצות הברית ב-2010 עם עוד תשעה מרגלים אחרים ממדינתה, והפכה בינתיים לדוגמנית בכירה בבירה הרוסית. צ'מפן שלחה לסנואודן ציוץ בטוויטר (Twitter) בו היא שאלה אותו: "סנואודן, האם תתחתן איתי?!"

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים